• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Maruid

Jag har också funderat kring det där med datum. Enligt mensen har jag BF 16 maj men enligt UL den 20. Vi får väl se vad som sker men jag hoppas så att jag slipper gå över tiden för det är ju bara drygt.

• jakeline
    Lovelyness skrev 2011-04-13 10:50:31 följande:
    Jag har på dagarna också men inte lika mycket som på natten, men det är väl för att jag ligger mer still då antar jag. På dagarna rör jag mig iallafall lite, ibland Flört

Jag har fått för mig att min kommer komma tidigare än 21 maj också men bara därför kommer jag väl sitta där med en junibebis!
    haha ja det kanske är bra att röra på sig ibland då... :P jag är itne alls lika svullen den här graviditeten som jag var sist. Inbillar jag mig i alla fall. Det mesta kom väl på slutet, runt jul där, hade värsta hobbitfötterna. :P Och fingrarna såg ut som prinskorvar. men som sagt, det försvann på ett kick efter förlossningen. Dock satt domningskänslan i vänsterhanden i lite längre. Men det var inget jag iddes kolla upp...
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Sofi 79
    maj09 skrev 2011-04-13 00:33:15 följande:
    Måste bara få gnälla lite... Hade tänkt jobba den här veckan ut och tyckte mig ha en perfekt plan för hur veckan skulle se ut MEN så blev vår dotter sjuk i förra helgen så jag fick lappa ihop redan förra veckan med barnpassning för att kunna fullfölja lite på mitt jobb innan mammaledigheten. I söndags när jag laddade som mest för att orka med den här veckan så fick jag feber och ont i halsen. Gick inte till jobbet varken igår eller idag. Har ingen feber längre men har blivit riktigt förkyld och fått slemhosta. Tänkte först gå och jobba imorgon men jag kommer nog inte orka med det. Känner mig klarvaken och samtidigt skittrött av att tänka på alla måsten. Kan inte sova även om jag går som i en dimma.... Det hade känts så mycket bättre att kunna jobba klart och sedan sluta istället för att lämna jobbet med en veckas sjukskrivning.

Mina tuttar har faktiskt börjat läcka lite. Det gjorde de aldrig innan förlossningen med det första barnet. Hoppas att det inte är ett tecken på att det är någonting på gång snart.. (BF är den 22/5) och jag hoppas att min bebis inte känner av all jobbstress...

Känner mig inte så gnällig annars men visst är det dubbeljobbigt att både vara sjuk och gravid?!
    Stackare, vet precis hur det känns! På fredag har jag varit förkyld i FYRA veckor. Under dessa har jag kunnat jobba fyra dagar. Så istället för att lämna jobbet med flaggan i topp får jag försöka sopa ihop det sista någon halvdag när jag egentligen skulle ha varit föräldraledig.
    Hos barnmorskan i dag bara bröt jag ihop. Det är jobbigt nog att vara gravid. Känner att jag inte orkar ge vår dotter den där uppmärksamheten och tålamodet hon så väl skulle behöva.
    När jag kom hem grät jag en skvätt till, så min skiftarbetande make ringde jobbet och sa att han stannar hemma i kväll så att jag får vila Hjärta
  • Sofi 79
    mammaE2011 skrev 2011-04-13 10:36:29 följande:
    Är det någon som tänker på/ är orolig över att barnet inte kommer vara friskt när det föds? Läste att av de 100.000 barn som föds varje år i landet får 200 barn en CP-skada. Jag tycker det låter mycket. Och nu när man är så nära förlossning och man gått så långt och allt har kännts bra. Jag vill ha ett friskt barn :( Någon mer som är orolig?
    Ja jag Jag går och tänker att barnet har Downs bara för att jag inte kollade upp det. Sen tänker jag att det vore väl inte hela världen om det blev så. Och att det kunde vara värre. Och så börjar jag oroa mig för det istället. Ett riktigt svårt sjukt barn måste vara jättetufft att få...
  • skalbagge
    mammaE2011 skrev 2011-04-13 10:36:29 följande:
    Är det någon som tänker på/ är orolig över att barnet inte kommer vara friskt när det föds? Läste att av de 100.000 barn som föds varje år i landet får 200 barn en CP-skada. Jag tycker det låter mycket. Och nu när man är så nära förlossning och man gått så långt och allt har kännts bra. Jag vill ha ett friskt barn :( Någon mer som är orolig?
    Jag tror att den oron finns hos alla blivande föräldrar, tror det är naturligt!! Jag försöker dock hela tiden försöka stöta bort sådana tankar och tänka att allt ska vara bra. I början av graviditet var de oro för missfall, sen nu oron för att något ska va fel på barnet och sen kommer man väl oroa sig hela livet för det ena och de andra när den lille väl kommit ut också. Det är bara att vänja sig vid oro tror jag.
  • jakeline
    skalbagge skrev 2011-04-13 12:53:19 följande:
    Jag tror att den oron finns hos alla blivande föräldrar, tror det är naturligt!! Jag försöker dock hela tiden försöka stöta bort sådana tankar och tänka att allt ska vara bra. I början av graviditet var de oro för missfall, sen nu oron för att något ska va fel på barnet och sen kommer man väl oroa sig hela livet för det ena och de andra när den lille väl kommit ut också. Det är bara att vänja sig vid oro tror jag.
    att bli förälder är ju att konstant leva med en del av hjärtat utanför kroppen på något sätt. 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Maruid
    jakeline skrev 2011-04-13 13:00:00 följande:
    att bli förälder är ju att konstant leva med en del av hjärtat utanför kroppen på något sätt. 
    Så fint ; ) Att man oroar sig lite är ju ett tecken på att man verkligen älskar den där krabaten, både när den är på insidan och utsidan av magen.

Nåväl, nu ska jag iväg på det mycket roliga äventyret, lagning av tand. Suck.
  • maj09
    Lovelyness skrev 2011-04-13 10:50:31 följande:
    Jag har fått för mig att min kommer komma tidigare än 21 maj också men bara därför kommer jag väl sitta där med en junibebis!
    Min majbebis (därav mitt namn på FL, gick med här när jag väntade henne) blev en junibebis... Tänker att det kan bli så den här gången också.. =) Det är så jobbigt att gå över tiden för man väntar ju som en tok!
    Sofi 79 skrev 2011-04-13 12:24:26 följande:
    Stackare, vet precis hur det känns! På fredag har jag varit förkyld i FYRA veckor. Under dessa har jag kunnat jobba fyra dagar. Så istället för att lämna jobbet med flaggan i topp får jag försöka sopa ihop det sista någon halvdag när jag egentligen skulle ha varit föräldraledig.
    Hos barnmorskan i dag bara bröt jag ihop. Det är jobbigt nog att vara gravid. Känner att jag inte orkar ge vår dotter den där uppmärksamheten och tålamodet hon så väl skulle behöva.
    När jag kom hem grät jag en skvätt till, så min skiftarbetande make ringde jobbet och sa att han stannar hemma i kväll så att jag får vila Hjärta
    Vad gullig du är!! Jag känner likadant både inför jobb och det du säger med med tålamodet. Jag vill också ge mitt älskade fina barn all uppmärksamhet i världen men när man är gravid och samtidigt vrålförkyld orkar man ju knappt med sig själv. Sedan tar det dåliga jobbsamvetet (som jag inser att jag måste släppa snart) så mycket energi också... Om barnet dessutom är förkylt, äter dåligt och sover ryckigt så är det inte lätt att hålla humöret på topp... Styrkekram till dig! Vi fixar det. Snart är förkylningarna borta och bebisarna här!!
  • jakeline
    Maruid skrev 2011-04-13 13:02:21 följande:
    Så fint ; ) Att man oroar sig lite är ju ett tecken på att man verkligen älskar den där krabaten, både när den är på insidan och utsidan av magen.

Nåväl, nu ska jag iväg på det mycket roliga äventyret, lagning av tand. Suck.
    ja precis! jag läste det där om hjärtat någonstans så jag kan tyvärr inte ta cred för det.. :P 
  • Lovelyness

Jag kan inte ens tänka mig hur det kommer vara när bebisen kommit sen, jag är en så sinnessjukt orolig person. Jag oroar mig för alla jag älskar precis hela tiden, jag kommer vara ett vrak