Lovelyness skrev 2011-04-13 10:50:31 följande:
Jag har fått för mig att min kommer komma tidigare än 21 maj också men bara därför kommer jag väl sitta där med en junibebis!
Min majbebis (därav mitt namn på FL, gick med här när jag väntade henne) blev en junibebis... Tänker att det kan bli så den här gången också.. =) Det är så jobbigt att gå över tiden för man väntar ju som en tok!
Sofi 79 skrev 2011-04-13 12:24:26 följande:
Stackare, vet precis hur det känns! På fredag har jag varit förkyld i FYRA veckor. Under dessa har jag kunnat jobba fyra dagar. Så istället för att lämna jobbet med flaggan i topp får jag försöka sopa ihop det sista någon halvdag när jag egentligen skulle ha varit föräldraledig.
Hos barnmorskan i dag bara bröt jag ihop. Det är jobbigt nog att vara gravid. Känner att jag inte orkar ge vår dotter den där uppmärksamheten och tålamodet hon så väl skulle behöva.
När jag kom hem grät jag en skvätt till, så min skiftarbetande make ringde jobbet och sa att han stannar hemma i kväll så att jag får vila

Vad gullig du är!! Jag känner likadant både inför jobb och det du säger med med tålamodet. Jag vill också ge mitt älskade fina barn all uppmärksamhet i världen men när man är gravid och samtidigt vrålförkyld orkar man ju knappt med sig själv. Sedan tar det dåliga jobbsamvetet (som jag inser att jag måste släppa snart) så mycket energi också... Om barnet dessutom är förkylt, äter dåligt och sover ryckigt så är det inte lätt att hålla humöret på topp... Styrkekram till dig! Vi fixar det. Snart är förkylningarna borta och bebisarna här!!