• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Jodi

Har en liten fråga till er med BF som jag i början av maj: hur har ni/ska ni bädda i vagnen? Har ni ett täcke eller räcker det med filt? Åkpåse/overall känns väl lite för varmt?

• skalbagge
    Jodi skrev 2011-04-13 16:48:47 följande:
    Har en liten fråga till er med BF som jag i början av maj: hur har ni/ska ni bädda i vagnen? Har ni ett täcke eller räcker det med filt? Åkpåse/overall känns väl lite för varmt?
    Jag har påslakan och en filt sen får man ju se lite vad det är för temperatur när det maj kommerGlad vem vet det kanske är minusgrader och snö och då får man plocka fram åkpåsen.
  • Saso87
    skalbagge skrev 2011-04-13 12:53:19 följande:
    Jag tror att den oron finns hos alla blivande föräldrar, tror det är naturligt!! Jag försöker dock hela tiden försöka stöta bort sådana tankar och tänka att allt ska vara bra. I början av graviditet var de oro för missfall, sen nu oron för att något ska va fel på barnet och sen kommer man väl oroa sig hela livet för det ena och de andra när den lille väl kommit ut också. Det är bara att vänja sig vid oro tror jag.
    Samma här, i början var jag orolig för missfall, nu är jag orolig för att det ska vara något fel på barnet, typ downs. Sen kommer man oroa sig resten av livet säkert... men det hör väl till. De flesta barn föds ju friska, bara det att jag alltid tror att det värsta ska drabba mig.
  • Saso87
    Sofi 79 skrev 2011-04-13 12:28:07 följande:
    Ja jag Jag går och tänker att barnet har Downs bara för att jag inte kollade upp det. Sen tänker jag att det vore väl inte hela världen om det blev så. Och att det kunde vara värre. Och så börjar jag oroa mig för det istället. Ett riktigt svårt sjukt barn måste vara jättetufft att få...
    Jag gjorde inte heller KUB, tänkte inte alls på det då. men nu är jag värsta nåjjig. Riktigt jobbigt. Var bara fokuserad i början på att bebben levde och hade ett tickande hjärta. Varför valde du att inte göra KUB? Vet inte hur gammal du är, men jag är nyss fyllda 24 år, alltså var jag 23 när jag blev gravid och tänkte inte ens att risken fanns.. den är ju dock väldigt liten!
  • Moi Mokulat

Vilken storlek ska man välja 56 eller 62?
    Sist så hade jag bara typ två plagg till min son i 56.
    Han vägde 3996 g vid födeseln och gick snabbt upp i vikt.
    Kort armat eller långt när det föds i slutet av maj?

• FruganH

Nu när vi äntligen är hemma så slänger jag upp en bild på vår lilla prinsessa i sina fina åka hem-kläder Flört

• skalbagge
    FruganH skrev 2011-04-13 18:46:22 följande:
    Nu när vi äntligen är hemma så slänger jag upp en bild på vår lilla prinsessa i sina fina åka hem-kläder Flört

Ååhhhh vilken liten gullunge!!!!!! Så himla söt! LYCKA
  • Fröken Löken

Jakeline: jag tycker också att det är konstigt att man kan plussa så tidigt. I mitt fall testade Jag plus på bim -1 och enl UL skulle bebisen vara i princip nygjord ;)
    Men skit i det nu (för min del) för nu vill jag ha en påskbebis i mitt påskägg, tänker INTE ligga här i fyra veckor!!! ;)
    April hoppas jag det blir här, bara helst inte den 28 på mannens födelsedag, det hade blivit lite tråkigt tycker jag, vill att de ska ha egna dagar :/ annars får han ju i alla fall världens bästa 35 års present!! :D