• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Fröken Löken

Jo här ligger man å... Ligger... ;) tur att jag får ta emot besök iaf, min mamma å syster har precis varit här :) men man märker nu att kroppen inte är på topp, det tar på krafterna att ha besök även att man bara ligger ner!

Jag är inte speciellt orolig att bebisen ska va sjuk eller så, det jag oroar mig mest för är att det lilla hjärtat ska sluta slå eller att det ska hända nåt otäckt under förlossningen! Men jag försöker att inte tänka på det så mycket och nu när jag är här så vet jag att jag är ett knapptryck iväg om jag känner mig orolig :)

Nu ska jag återgå till att vila! Trevlig eftermiddag på er alla! :)

• Maruid
    TeosMamma skrev 2011-04-14 12:28:15 följande:
    Min mamma har ett kort på väggen där det står; "Ta ut glädjen i förskott så får du roligt två gånger" Det har jag nappat på Flört 
    Det var en trelvig devis som jag också ska försöka ta till mig. Det skadar ju aldrig att vara mer optimistisk, oavsett var i livet man är eller vad man gör.
    Lovelyness skrev 2011-04-14 14:14:53 följande:
    Ni som har bebisar som fixerat sig eller iallafall börjat göra det har ni känt någonting? Jag känner hur min trycker neråt när han rör sig ibland, det känns typ som att någon hugger mig med knivar. Riktigt oskönt, men jag antar att det är för att han är långt ner och möblerar om lite i mitt bäcken eller något Glad
    Jag kan känna rätt tydligt hur huvudet liksom sitter som i ett skruvstäd och ibland roterar eller liksom skaver på sidorna av mitt bäcken. Även ilandet känner jag igen och det kan komma när som helst men jag tycker jag får mer av dessa känslor när jag går och står mycket.

För min del ser jag dock gärna att bebisen gruffar runt och åker så långt ner som möjligt redan innan förlossningen eftersom jag hoppas att det ska underlätta för mig i slutändan.
  • skalbagge

Någon mer än jag som hört ett klickljud från magen? Jag hörde det alldeles nyss, lät ungefär som när man knäpper med fingrarna!

Vad kan detta varit? Märkligt!

• MissSindra
    skalbagge skrev 2011-04-14 15:11:09 följande:
    Någon mer än jag som hört ett klickljud från magen? Jag hörde det alldeles nyss, lät ungefär som när man knäpper med fingrarna!

Vad kan detta varit? Märkligt!
    De sägs ju att klicket kommer när vattnet går ;)  eller snarare att när vattnet går så kan det komma ett klick innan =)
  • Prinssestårtan

skalbagge: Jag hörde ett sådant klickljud precis innan vattnet gick med mitt första barn.

• FruMadde4barnTätt

ja jag hörde också klickljud när vatttnet gick

• skalbagge

Ojdå, `va spännande Glad. Men inget vatten har kommit ännu iaf. Kan det vara så att lillen ligger för så jag inte märker av vattnet? Vad ska jag göra, vänta eller ringa?

• Tiiinaa
    Lovelyness skrev 2011-04-14 14:14:53 följande:
    Fröken Hanna: Vilken sötnos! {#emotions_dlg.flower}

Ni som har bebisar som fixerat sig eller iallafall börjat göra det har ni känt någonting? Jag känner hur min trycker neråt när han rör sig ibland, det känns typ som att någon hugger mig med knivar. Riktigt oskönt, men jag antar att det är för att han är långt ner och möblerar om lite i mitt bäcken eller något Glad
    Så känner jag med. Idag på promenaden med hunden ville jag typ gå bredbent för det kändes som bebisens huvud låg så långt ner. Och känslan av knivhugg är ju inte direkt skön, för mig känns det som elektriska stötar rakt ner i underlivet. Aj. Men det är helt normalt enligt min BM.
  • jakeline

har "kännt" klickande i magen, men inget vatten har gått... Sist gick inte vattnet utan de tog hål på hinnena på förlossning. ska bli spännande och se hur det blir den här gången... 

Ibland känns det lite som om huvudet skulle fastna bakom blygdbenet och ligger och skaver... väldans obehagligt, och uj vad ont det borde göra på stackars bebisen ...

~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~