• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • tove83
    Lovelyness skrev 2011-04-14 18:01:29 följande:
    Det här med faderskapet har jag missat helt, gäller det om man är gift också eller är min man automatiskt pappa då?
    då sker det atomatiskt...tydligen är det bara vi som är sambos som kan "vara" med andra karlar??? så jäkla gammalmodigt....
  • Kottemor
    Lovelyness skrev 2011-04-14 18:01:29 följande:
    Det här med faderskapet har jag missat helt, gäller det om man är gift också eller är min man automatiskt pappa då?
    Nej är man gift så behöver man inte skriva under några papper.
    Blir första gången som vi slipper det, gifte oss 2009
  • Kottemor
    tove83 skrev 2011-04-14 18:42:04 följande:
    då sker det atomatiskt...tydligen är det bara vi som är sambos som kan "vara" med andra karlar??? så jäkla gammalmodigt....
    Ja det är verkligen gammalmodigt!
  • tove83
    Lovelyness skrev 2011-04-14 18:46:30 följande:
    Ja men det där vet man ju, ni sambos är ju så lössläppta Flört

Herregud det finns så mycket konstigheter i samhället.
    mmm ja vet...undra vem som är pappan egentligen??hehe löjligt...i morgon är det 8 års sedan jag å min gubbe träffades för första gången...och det är även min födelsedag oxå;))
  • Kottemor
    Fröken Löken skrev 2011-04-14 17:42:14 följande:
    Vi skulle skrivit på papprena i måndags men jag hamnade ju här istället :/
    Med facit i hand hade vi hunnit upp å gjort det ändå men nu får vi väl vänta till efter!

Måste ringa If också och be dem skicka babyskyddet lite tidigare, vill ha det ifall de skulle sätta igång mig inom snar framtid :)

Känns som att det är nåt annat jag missat... Den här begäran om fp, hur länge innan måste man skicka in den?
    Du menar inte moderskapsintyget va? Utan själva utbetalningen av dina FP-dagar?
    Förmodar att du är sjukskriven nu fram till förlossningen, då kan du inte anmäla FP förrens barnet har kommit, så du vet vilken datum det ska börja betalas ut ifrån.
    Barnmorskan kommer att skicka in en födelseanmälan till skatteverket, när den sen registreras hos dom (folkbokföringen) får barnet sitt personnummer och då får även FK vetskap att ert barn är fött.
  • Lovelyness
    tove83 skrev 2011-04-14 18:49:57 följande:
    mmm ja vet...undra vem som är pappan egentligen??hehe löjligt...i morgon är det 8 års sedan jag å min gubbe träffades för första gången...och det är även min födelsedag oxå;))
    Grattis i förskott på 28årsdagen (om du är född 83 :) jag fyllde 28 i förrgår. Har hittat mina två första gråa hårstrån den senaste månaden, riktigt härligt!
  • Kottemor
    Kottemor skrev 2011-04-14 18:50:40 följande:
    Du menar inte moderskapsintyget va? Utan själva utbetalningen av dina FP-dagar?
    Förmodar att du är sjukskriven nu fram till förlossningen, då kan du inte anmäla FP förrens barnet har kommit, så du vet vilken datum det ska börja betalas ut ifrån.
    Barnmorskan kommer att skicka in en födelseanmälan till skatteverket, när den sen registreras hos dom (folkbokföringen) får barnet sitt personnummer och då får även FK vetskap att ert barn är fött.
    Glömde, är du inte sjukskriven kan du ju börja ta ut dina FP dagar innan barnets födelse, men är du sjukskriven så ska du ju såklart vara det och spara dina FP dagar
  • tove83
    Lovelyness skrev 2011-04-14 18:51:55 följande:
    Grattis i förskott på 28årsdagen (om du är född 83 :) jag fyllde 28 i förrgår. Har hittat mina två första gråa hårstrån den senaste månaden, riktigt härligt!
    jepp hela 28 år i morgon...man är stor flicka nu...grattis i efterskott säger jag då...de gråa håren är säkert ett tecken på oro för bebisen redan nu...hehe