• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Kottemor
    niiiica skrev 2011-04-17 17:56:26 följande:
    Är inte så jätteinsatt, men jag fick ju som sagt lämna prov fast jag är RH-positiv. Men jag har googlat lite och det är inte så lätt att hitta nåt. Men det verkar finnas andra slags immuniseringar än just Rh. Finns en tråd här på FL tex; www.familjeliv.se/Forum-2-143/m52637841-1.htm... och här är en annan sida, en tjej som bloggar som har en sort som heter Anti-M-immunisering; ninaruthstrom.se/category/immunisering/
    tack för länkarna, ja nu fick man verkligen lära sig något nytt!
    Verkar som det finns varianter som är riktigt jäkliga att leva med
  • maj09
    Kottemor skrev 2011-04-17 19:24:55 följande:

känns "märkligt" att det börjar ploppa ut bebisar när man själv har över en månad kvar till BF.
    Vi som har BF i slutet av maj får verkligen peppa varann i slutet tror jag, när alla andra snuffsar bebisar så går vi med magen i vädret än Tungan ute

Pårecis så kände jag i Maj 2009 då jag hade bf den 28/5. Min lilla stannde ju kvar i magen tills den 4/6 och då var det bara jag och en till kvar i tråden... Men det roliga var att alla ändå fortsatte att skriva i tråden och peppade oss som var kvar. Kanske inte lika ofta som när alla bebisarna låg i magen, men nästan.

Stort Grattis Fröken Löken! Skulle inte det här vara en pojktråd? Det verkar ju komma ut flickor här istället..
  • Mamma Maj08

Fröken löken: ett stort grattis till lilla sessan....:))

• Kottemor
    maj09 skrev 2011-04-17 19:52:17 följande:
    Pårecis så kände jag i Maj 2009 då jag hade bf den 28/5. Min lilla stannde ju kvar i magen tills den 4/6 och då var det bara jag och en till kvar i tråden... Men det roliga var att alla ändå fortsatte att skriva i tråden och peppade oss som var kvar. Kanske inte lika ofta som när alla bebisarna låg i magen, men nästan.

Stort Grattis Fröken Löken! Skulle inte det här vara en pojktråd? Det verkar ju komma ut flickor här istället..
    vi får hoppas att det blir så i denna tråden också

Ja vad är det nu, två tjejer ut va? Men övervägande kommer nog vara pojkar..
    Känner några stycken som fått barn dom senate veckorna, och ALLA har fått pojkar! Vet någon till som ska ha och dom väntar pojkar båda två, det är nog verkligen ett pojkår i år!
  • jakeline
    Kottemor skrev 2011-04-17 20:20:28 följande:
    vi får hoppas att det blir så i denna tråden också

Ja vad är det nu, två tjejer ut va? Men övervägande kommer nog vara pojkar..
    Känner några stycken som fått barn dom senate veckorna, och ALLA har fått pojkar! Vet någon till som ska ha och dom väntar pojkar båda två, det är nog verkligen ett pojkår i år!
    alla som jag hört om har fått flickor! :P och det är två här, en i en annan tråd och karlns kusse som fick tvillingflickor en månad för tidigt. 

Guuud vad man längtar nu... Ska bli spännande och se vem som har rätt av mig och karln. Jag tror på tjej och han på kille.  
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Maruid
    mammaE2011 skrev 2011-04-17 19:18:23 följande:
    Grattis Fröken Löken!

Hur vet man att förlossningen är på G innan värkarna börjar komma och bli regelbundna? Kan inte påstå att jag känt några sk förvärkar och har 3½ vecka kvar till BF. Kan det vara så att man mår som vanligt och så en dag börjar värkarna, som iofs kan hålla i sig ett dygn eller mer, men som sedan resulterar i regelbundna värkar och ett öppningsskede --> förlossning ? 
    Vad jag begriper kan det börja hur som helst. Vissa har ju jättemycket tydliga förvärkar medan andra känner mer diffus men jobbig mensvärk.

Jag själv hade vattenavgång sist så BM sa denna gng att jag ska vara mentalt förberedd på att det kan gå betydligt snabbare och komma ordentliga värkar denna gången vilket det inte gjorde sist.

Min mamma hade med andra barnet i stort sett inga värkar alls och kom för att göra ett TUL på sjukhuset. Då talade de om för henne att hon skulle bege sig in på förlossningen för här var minsann barn på G. Det hade hon inte alls trott trots att många säger att man ska veta när det är på allvar.
  • Maruid
    Kottemor skrev 2011-04-17 19:24:55 följande:

känns "märkligt" att det börjar ploppa ut bebisar när man själv har över en månad kvar till BF.
    Vi som har BF i slutet av maj får verkligen peppa varann i slutet tror jag, när alla andra snuffsar bebisar så går vi med magen i vädret än Tungan ute

Själv har jag nu gått in för att samla på mig alla tänkbara kenp om det ska dra ut på tiden. Träffade igår ett gäng kvinnor som nästan blivit profesionella på att graviditet och barnafödande då de alla har stort antal barn. Där fick jag förutom drickande av det klassiska hallonbladsteet höra om en massa andra mer eller mindre lustiga tricks.

Vi får väl helt enkelt se hur desperata vi blir i slutfasen : P
  • bellbar
    Fröken Löken skrev 2011-04-17 16:30:40 följande:
    Hej alla!
    Ännu en liten april-bebis i tråden :)
    Igår 17.30 tittade en liten tjej ut!! 2620g och 47cm lång :)
    Vi fick ta kejsarsnitt då hon bestämt sig för att vara en liten rumpnisse ;)
    Just nu ligger hon och snuffsar och verkar allmänt nöjd med livet :)
    Återkommer lite senare!
    GRATTIS! :)))) Nu längtar vi alla efter våra bebisar... veckorna får skynda på sig!! ;) {#emotions_dlg.flower}
  • bellbar

Jaa, nu har man blivit ett år äldre (idag) och ingen bebis som födelsedagspresent. Tungan ute 3 år kvar tills jag blir 30... hjälp, vart har åren tagit vägen... Obestämd

Varit på dop idag och man såg många små bebisar (mina vänners bebisar), fick bära dem en del och så började jag började längta något otroligt mycket efter vårt älskade mirakel som har det för bra därinne i magen. Men idag var det värsta morgon någonsin, h*n väckte mig med kicksparkar och viftade mycket med rumpan klockan halv fem imorse och det pågick ända till sju på morgonen. Gissa om att jag är helt slut nu och ska gå och lägga mig. Ögonlocken är blytunga.  Skäms

• Kottemor
    Maruid skrev 2011-04-17 21:11:09 följande:
    Själv har jag nu gått in för att samla på mig alla tänkbara kenp om det ska dra ut på tiden. Träffade igår ett gäng kvinnor som nästan blivit profesionella på att graviditet och barnafödande då de alla har stort antal barn. Där fick jag förutom drickande av det klassiska hallonbladsteet höra om en massa andra mer eller mindre lustiga tricks.

Vi får väl helt enkelt se hur desperata vi blir i slutfasen : -)
    Känns som jag kan komma att bli hur desperat som helst, haha!

Jag har faktiskt köpt hem hallonbladste och tänkte börja dricka det lite smått till nästa helg. Det sägs ju ha en del bra egenskaperr, mest ska jag prova ta det för jag hoppas att det kan minska blödning efter förlossningen. Ska du prova teet?