NinnaLilltroll skrev 2011-04-17 22:14:17 följande:
GRATTIS Fröken Löken!
Åh vad mysigt att bebisarna börjar titta ut.
Jag längtar sååå!
Imorgon ska jag in till Spec.mödravården i Lund igen. Var där både i fredags o i lördags och tog prover pga av lite högt blodtryck... Alla prover ser bra ut och de säger att allt är bra. Men det är skönt att de har en under lite extra koll.
Det är dock lite blandade känslor... Framförallt vill jag så klart att allt är bra med Bebis och mig, men jag längtar så efter Bebis att jag hade inte blivit alldeles ledsen om den måste ut nu...... :) Men o andra sidan så är det "bara" två veckor till BF. Har vi klarat det så här länge klarar vi väl 2 pyttiga veckor till. :)
Måste fråga vad du ligger på i blodtryck. Jag har en blodtryksmätare hemma som jag fått låna av min syster, hon har problem med sitt tryck nämligen.
HAr alltid haft ett undertryck på runt 70 (120/70) , men för varje vecka som går så ökar trycket... sist jag var hos BM låg det på 80 (130/80), och det tyckte hon var lite högt men ändå ok.. den senaste 1½ veckan har det ökat ytterligare och nu ligger jag på ett undertryck på 88-90 (148/88-90) som oftast, och då mäter jag det direkt på morgonen vid sängen.
Ser lite flimmer framför ögonen ibland, men långt ifrån varje dag, lite mer huvudvärk men inte dagligen.. vet inte om jag ska oroa mig eller ta det lugnt...
Ska till BM på torsdag så jag får väl prata med henne då, men ville mest höra med dig om vad du har i tryck!