• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • eelliinnaa

jag fixade ögonen brynen på salong idag och jag det gjorde faktiskt ondare eller blev mer tårar iaf=)

• Ewima
    barbabelle skrev 2011-04-20 20:26:35 följande:
    Äntligen är mannen hos mig nu sedan 2 dagar och han vart chockad när han såg min mage som blivit stor, ha ha... och att man känner bebisens delar allt tydligare gjorde honom häpen det också. Nu så är han fastklistrad vid mig och inte vill missa en enda sekund när bebisen rör på sig då han tycker det är så häftigt, he he... Så härligt att ha honom vid min sida igen!!! Hjärta

Huaa... Märkt att jag blivit mer törstig nu för tiden har jag märkt... jag som bara dricker och dricker... Är det normalt när det närmar sig till BF?? Går in i vecka 39 (38+0) nu på fredag *jisses, det närmar sig!!*

Imorgon till BM för kontroll med mannen vid min sida för första gången! Hjärta
    Sen är det raka vägen till stan och då ska man vaxa benen, armhålorna och bikinilinjen... Får väl se om jag tål lika mycket som innan då jag inte vart gravid. Har hört att man blir mer känsligare då, spec huden...
    När det är över, ska det bli skönt o slippa tänka på rakningen på ett tag Solig
    Skönt att ha din man hemma igen :)
    Angående törsten så är jag likadan, tror det är kroppens förberedelser inför amningen.

Och jag har läst tvärtom, att inför förlossningen tillverkar kroppen mer smärtlindrande hormon så man är mindre smärtkänslig.

Lycka till med kroppsvårdandet, det ska jag också unna mig snart tror jag Oskyldig
  • Tiiinaa

Hej alla nattugglor. Nu har jag inte varit inne här på flera dagar och missat MASSOR märker jag..

Grattis Fröken Löken till er lilla tjej!!!!!!

Jag sitter här med min sedvanliga nattmacka och ett glas mjölk. Jag vaknar varje natt av att magen skriker efter något att äta. Jag antar att kroppen behöver ladda energi nu. Så det är bara att lyda.

Nu är det bara 8 dagar kvar för mig. Jag är ju beräknad nästa fredag!! Känns otroligt nära, men ändå så kryper dagarna fram i snigelfart. Det är trångt nu, bebisen kan inte ha det bekvämt därinne, han får gärna bestämma sig för att komma ut i friheten typ NU. Fast inte på direkten förresten... jag håller ju på och packar om BB-väskan..hehe. Han kan vänta till imorn då jag lagt ner de kläder som hänger på tork :P

Angående det ni pratade om här i tråden igår om besök efter förlossningen så håller jag med er om att man måste vara tydlig och våga säga ifrån. Vi kommer inte ta emot något besök på förlossningen alls. Väl hemma kommer vi tillåta de närmsta familjemedlemmarna få komma och hälsa på inom de första dagarna, som farmor och farfar och min syster (förutsatt att de är friska), men alla kompisar får snällt vänta åtminstonde en vecka har vi sagt. Jag vill hinna landa lite, helst fått in lite rutin i amningen och så först. Andra och tredje dagen ska ju vara värst när det gäller ens hormoner också säger de. Det är då som mjölken rinner till ordentligt och man kan vara ett grinande vrak. Inte så kul med besökare just då känner jag. Så stå på er tjejer.

Nu protesterar bebisen och vill inte att jag sitter i denna osköna ställning längre. Måste lägga mig. Godnatt!! 

• Kottemor

Då var det dags för barnmorskan klockan 9. Undrar hur det kommer gå, vaknade med ett blodtryck på 156/90... och inte brukar det gå ner under dagen heller.. Har en blodtrycksmästare sidan om sägen och jag tar trycket direkt innan jag stiger upp.
    Jaja, vi får väl se vad hon säger..

• skalbagge
    Kottemor skrev 2011-04-21 07:30:32 följande:
    Då var det dags för barnmorskan klockan 9. Undrar hur det kommer gå, vaknade med ett blodtryck på 156/90... och inte brukar det gå ner under dagen heller.. Har en blodtrycksmästare sidan om sägen och jag tar trycket direkt innan jag stiger upp.
    Lycka till kottemor!

Väntar på att få höra hur det gick!
  • Kottemor
    skalbagge skrev 2011-04-21 07:43:46 följande:
    Lycka till kottemor!

Väntar på att få höra hur det gick!
    Tack Skalbagge, det känns som en tickande bomb det här blodtrycket... Känns igen va?
  • skalbagge
    Kottemor skrev 2011-04-21 08:28:33 följande:
    Tack Skalbagge, det känns som en tickande bomb det här blodtrycket... Känns igen va?
    Ja verkligen, jag vågar knappt göra annat än att ligga och vila!!!
  • jakeline
    Kottemor skrev 2011-04-21 07:30:32 följande:
    lycka till! 

Efter idag har jag bara 8 arbetsdagar kvar för den här gången! Skönt! hoppas att de går snabbt. :P Får träffa min potentiella vikarie på tisdag. Hoppas bara att hon passar in med de andra så det inte blir trassel igen... Tydligen har hon arbetat här för typ 20 år sedan så hon kan ju grejerna i alla fall... :P  
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • maj09

Igår fick jag regelbundna förvärkar som höll i sig halva natten. Tog en alvedon, men det hjälpte bara i någon timme. Trodde faktiskt att det var på gång med förlossning och blev oroad. Inte för att det är någon katastrof om bebis kommer nu men jag skulle så gärna vilja att den stannar i magen i åtminstone ett par veckor till (Har bf den 22/5). Idag har mannen tagit ledigt på kort varsel för att kunna ta hand om vår dotter. Idag har magen (mot vad jag trodde) lugnat ner sig, men det blir det storvila för mig idag. Den är mest bara lite om efter nattens aktivitet. Jag har verkligen en stor önskan om att bebis ska vilja bo i magen fram tills BF! Det här var läskigt. Allt känns plötsligt så verkligt idag...

• maj09

Skrev lite fel: Korrigeringar: Tog först två alvedon och efter några timmar 2 st. till. Inte en alvedon.

Är öm i magen... Inte om... Ursäkta min förvirring. Har knappt sovit inatt ju...