• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • mammaE2011
    down under skrev 2011-04-30 17:35:14 följande:

Jag hade inga känningar eller jobbiga förvärkar med sonen.

2 dagar innan bf   så var han fortfarande rörlig så vart väldigt deprimerad och var säker på att
    Jag skulle gå över 2 veckor..
    På bf kändes allt som vanligt ingenting konstigt alls.
    Hade syrran över på middag och hennes hund hade ut en massa vatten på golvet som jag böjde mig ner för att torka upp.
    Då fick jag jätteont i magen och kände att nåt rann till i brallan..
    in på toa och såg att det var slemproppen som hade gått.. värkarna kom direkt med 2 min mellanrum
    och sonen kom 6 timmar senare... så ge inte upp, det kan hända även fast man inte har några känningar innan det e dags..
    Jag har bf om 9 dagar och det känns väldigt hopplöst här med just nu.. har masor med sd men inga som gör ont så det är bara o vänta o vänta... suck!
    Sonen fick magsjuka igår och spyr fortfarande, inte så kul o ligga på golvet och torka spyor när man är så här osmidig.. jag har sån ångest för att jag också kommer börja spy snart.. hur kul e det om man är spysjuk och så sätter fl igång!? Usch, jag hoppas jag klarar mig men hur stor e chansen för det? Med min tur så ligger jag och spyr i natt.. kul nästan jämt..

Jag hoppas det blir så med mig med att när det sätter igång är det på riktigt för det är precis som du hade det att jag har inga känningar alls på att det e på G. 9 dagar kvar idag :D Hoppas det händer något mitt från ingenstans om 1 vecka!

Usch va jobbigt med spysjuka. Har tänkt på det om man skulle bli sjuk vid förlossningen - inte kul! Hoppas du håller dig frisk!!! 
  • FruMadde4barnTätt

Angi 07
    grattis!{#emotions_dlg.flower} 

Mary
    spännande , lycka till!{#emotions_dlg.flower}

• FruMadde4barnTätt

down under
    krya på er! hoppas du slipper magsjuka.

• Nojnen

3 dagar kvar till BF. Igår hade jag en hel del SD, dock inga som gjordes ont. Sen har jag haft molvärk i ryggslutet, precis där jag brukar ha mensvärk. Kan hoppas att det är på G nu... Är det någon som haft "grymma menssmärtor" innan ni blev gravida och kan jämföra dessa med förvärkar eller när det är på G? Eftersom detta är första barnet för mig vet jag inte hur det ska kännas??

Mirakel kan ske, ge inte upp hoppet! Gravid med första barnet, BF 4 maj 2011
  • Maruid
    Kottemor skrev 2011-04-30 22:17:07 följande:
    Jag är hemma än

HAr haft värkar hela dagen och har än, men jag tror bannemig att det bara är pinvärkar.
    Men jag tror ju inte att jag kommer gå till den 25 maj när det är så livligt redan... mannen tror att vi får inom en vecka iaf, men vi får väl se vad som händer och sker.

Måste fråga er omförderskor, har er slempropp alltid gått några dagar innan förlossningen? Min har ju inte gått och det tycker jag talar emot att det är på gång...
    Med första sonen startade förlossningen med blödning så då märkte jag aldrig av slemproppen, med andra sonen kom den dagen innan om jag inte minns fel.

Jag upptäckte lite slemmis igår men det kan dels inte ha varit allt och det finns inga andra tecken. Har mer sd än någonsin förr men det känns mer lustigt än smärtsamt. Dock är det ju runt 20 dagar kvar till så bebisen kan vänta ett tag till tycker jag. Känner inte riktigt att jag är mentalt på plats än.

Förra gången såg jag ingen slemmis alls trots att jag höll utkik av nyfikenhet. Tror ärligt talat att det där kan variera så orrhört mycket från kvinna till kvinna och från gång till gång.

Hoppas i alla fall att du ska slippa ifrån meningslöa pinvärkar för det är ju inget att ha.

• TeosMamma

Så spännande att läsa om era sammandragningar och andra symptom Skrattande
    Snart åker vi in till förlossningen för att få vårt planerade kejsarsnitt imorgon fm, ojojoj, är jättenervös nu... 
    Jag har inte haft några förvärkar eller sammandragningar så det får jag nog helt hoppa över, är säkert bra att slippa men hade gärna velat känna hur det känns lite i alla fall (jag kanske är knäpp.... Drömmer)

Jag gjorde något dumt dock, hamnade på en sida om kejsarsnitt och började läsa om hur ont de haft efteråt, etc, etc, så nu blev jag lite skraj, nåja, det är väl individuellt så jag får hoppas på ett bra läkande Tungan ute

Ha det bra allihopa och lycka till ni som snart får föda, vi hörs när vi kommit hem från BB (lär nog ta några dagar)

HjärtaImorgon ska jag snusa bebis äntligen, känns ofattbart!!!Hjärta

Baby

• Misswiren

Har haft nåt så otroligt smärtsamma värkar sedan inatt och jag känner mig helt slut.

Klockade dom under morgonen och kom mellan 5-15 min mellan.
    Dom kommer ca 10:e min nu och är så smärtsamma att jag får lite panik och svårt att inte gråta.

Jag är omföderska och vet inte när jag ska åka in eller så. Tiden säger nej, men smärtorna säger "hjälp mig"..

• Friida11

Kul att det börjar hända massor här i tråden :D

Själv har jag mer å mer förvärkar dock oregelbundna men ondare å ondare gör dom :) Har även som krafit mensvärk i rygg och fram i magen så det börjar kännas att det verkligen är något på G.. Räknar ändå med att få gå över tiden med tanke på att det är mitt första barn och har BF den 18 Maj men man kan ju alltid hoppas :) Har även fått jätte rikliga flytningar nästan som man börjar tro det är fostervatten som rinner? :P

Ja vi får se hur det slutar men längtar gör jag och är defenetivt redo så nu är det bara väntan som e det jobbiga!

• FruganH

Cassie: Det är nog som du säger väldigt individuellt med smärtan efter KS. Jag måste säga att jag trodde det skulle göra mycket ondare. Åt Alvedon på BB och några dagar efter vi kom hem, men tyckte som sagt inte smärtan var alltför jobbig. Värsta var när man skulle komma upp i sittande läge när man låg i sängen och att skratta/nysa/snyta sig undvek jag första 2-3 dagarna ;)
    Nu känns det bara knepigt i huden, antagligen pga att nervtrådarna håller på att växa tillbaka.

• Jean

uppdaterar mellan värkar nu. Promenad och sex is the shit tjejer. Proppen gick i fredags morse och nu ikväll kl 18.15 började mina värkar plus dålig mage precis när de satt igång. Nu är klockan 20.10 och ca 9 min mellan varje. Är ute och promenerar nu för att hjälpa till. När de är 5 min mellan varje så kan vi åka in. Uppdaterar när jag kan.