• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • FruMadde4barnTätt

skalbagge
    grattis{#emotions_dlg.flower}

Misswiren

Mary

vad härligt med bebismys! Baby

• Friida11

Grattis till alla bebisar {#emotions_dlg.flower} 

Idag har jag en dålig dag en sån där orkar inte vänta mer dag :P Även fast jag har 16 dagar kvar till BF så orkar jag inte vänta längere.. Det börjar bli jobbigt nu, händerna domnar bort på nätterna så jag vaknar flera ggr om jag får restless legs och det är så obehagligt!!! För nån dag sen hade jag jätte mkt förvärkar å ont och nu känner man inte ett smack!! Så typiskt!!!

Nej fy.. vill så gärna ha bebis hos mig nu :( Men jag lär få vänta MINST  3 veckor till känns det som..

• Saso87
    Kottemor skrev 2011-05-02 07:25:13 följande:
    Gisses det bara sprutar ut bebisar nu! Grattis allihopa!!!

Själv har jag sovit som en kratta inatt, haft sån mensvärk och inte kunnat få ro att somna.. känner mig jätte trött och sliten. Ska försöka vila när jag lämnat barnen.
    Skulle det starta idag har jag bannemig inte ork att ta mig igenom det

Fullt i Lund, nä nä nä, jag bara vägrar förda någon annanstans! Om jag så ska föda i korridoren så är det i lund jag ska vara
    Så du ska också föda i Lund =) det får INTE vara fullt när det är dags för mig. Är endast inställd på Lund, Lund, Lund. Vill inte åka någon annanstans!! Vi kanske kan föda i korridoren tillsammans =) haha!!

Har också sovit som en kratta inatt, bara legat och vridit mig hit o dit. Suck... men för din del verkar det iallafall kommit igång. Här är det helt dött!! 
  • VillHaLiten

Först å främst, GRATTIS till alla nyblivna föräldrar! Det är så spännande att följa tråden nu så drömmer om förlossningen varje natt :) själv har man inte bf förrän den 25 maj så det känns som en evighet. Men bebis får gärna stanna en stund till, även fast vi längtar som tokar, för vi håller på å gör iordning sovrummet så de e lite kaos här hemma för tillfället. Va mkt pojkar de verkar bli i maj föresten :) jag vet ej kön än men tror att jag kommer få en pojk.

• Charlott29
    Jodi skrev 2011-05-02 10:02:19 följande:
    Grattis till alla nya bebisar!! Jisses nu går det undan här!

Någon mer än mig som nu har passerat BF-datumet? Hade BF 1/5 och känner inte ett skvatt! Hoppas man slipper bli igångsatt...
    Tappa inte modet
    Jag kände inte heller ett skvatt när min son skulle komma för 5 år sedan. Alla pratade om sammandragningar och förvärkar men jag kände inte någonting innan vattnet gick och sedan var det helt plötsligt igång. Märkte inte ens av någon slempropp
  • Maruid

Jean & Ben: Grattis till er lille Colin! Hoppas förlossningen gick bra och att ni mår fint hela familjen!

Misswiren: Grattis till lillkillen och skönt att höra att allt gick bra! Oh jag känner mig rent peppad nu, haha.

Kottemor: Jag säger detsamma, jag tänker föda i hallen utanför förlossningen om de inte vill släppa in mig i Lund. Men jag undrar hur vanligt det egentligen är att det är fullt. Vill verkligen inte behöva åka någon annan stans när jag redan är så pass mentalt uppstressad. För säkerhetsskull läste jag dock på om förlossningen både i Malmö och i Helsingborg igår kväll men jag har ingen lust alls med det måste jag säga. Nåväl, än finns det tid så det är väl inget man behöver fundera på idag.

• Åsasåsa
    Friida11 skrev 2011-05-02 10:19:33 följande:
    Grattis till alla bebisar {#emotions_dlg.flower} 

Idag har jag en dålig dag en sån där orkar inte vänta mer dag :P Även fast jag har 16 dagar kvar till BF så orkar jag inte vänta längere.. Det börjar bli jobbigt nu, händerna domnar bort på nätterna så jag vaknar flera ggr om jag får restless legs och det är så obehagligt!!! För nån dag sen hade jag jätte mkt förvärkar å ont och nu känner man inte ett smack!! Så typiskt!!!

Nej fy.. vill så gärna ha bebis hos mig nu :( Men jag lär få vänta MINST  3 veckor till känns det som..
    Samma här, mina händer domnar också och jag har restless legs - skitjobbigt verkligen man kan ju aldrig sova särskilt bra. Och så denna längtan och väntan.. och oro och nervositet! Har 13 dagar kvar till BF idag och skulle göra vad som helst för att lilla Pärlan vill titta ut lite tidigare!

Grattis till alla fina bebbar!! Solig
  • Kottemor
    Saso87 skrev 2011-05-02 10:27:52 följande:
    Så du ska också föda i Lund =) det får INTE vara fullt när det är dags för mig. Är endast inställd på Lund, Lund, Lund. Vill inte åka någon annanstans!! Vi kanske kan föda i korridoren tillsammans =) haha!!

Har också sovit som en kratta inatt, bara legat och vridit mig hit o dit. Suck... men för din del verkar det iallafall kommit igång. Här är det helt dött!! 
    Maruid skrev 2011-05-02 10:50:15 följande:

Kottemor: Jag säger detsamma, jag tänker föda i hallen utanför förlossningen om de inte vill släppa in mig i Lund. Men jag undrar hur vanligt det egentligen är att det är fullt. Vill verkligen inte behöva åka någon annan stans när jag redan är så pass mentalt uppstressad. För säkerhetsskull läste jag dock på om förlossningen både i Malmö och i Helsingborg igår kväll men jag har ingen lust alls med det måste jag säga. Nåväl, än finns det tid så det är väl inget man behöver fundera på idag.

Haha, tänkt om vi hamnar på BB ihop! Det hade ju varit rätt skoj faktiskt! Fast jag hoppas att vi får varsittt rum och slipper föda i korridoren eller i vänthallen. hihi!

Vi bor i Landskrona så  det är Lund som gäller för oss. Har fött där dom andra två gångerna och vill verkligen inte behöva åka till HBG eller Malmö. Men man kanske ska kolla in på deras hemsidor och se vilket man vill ha i andra hand om man tvingas söka sig till något av alternativen. Vad skulle ni välja om ni tvingas byta BB?

Vad har ni för BF? Jag ska inte ha förrens den 25 maj så jag har lååångt kvar egentligen...