• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Moi Mokulat

Grattis till alla som redan har fått.
    Jag har precis börjat packa BB väskan.
    27 maj är jag beräknad. Måste köpa lite byxor och strumpor till lillen.

• MissSindra

Grattis alla som redan fått =). Är så galet avis just nu.
    Har ju väntat i evigheter känns det som sen att läkarna och Bm inte tror att jag kommer gå tiden ut utan hela tiden sagt det är nog inte så lång tid kvar nu. Gör ju att man tror att den borde komma snart.

Går in i v 38 (37+0) idag, så hoppas verkligen den vill komma snart. Ska till bm nu kl 13 så hoppas att jag vågar fråg om hon kan ta en titt och se om dessa jävla förvärkar har gjort någon nytta alls... och hur det är där nere för ont som faan har jag stup i kvarten.

• Maruid
    Kottemor skrev 2011-05-02 11:19:51 följande:
    Maruid skrev 2011-05-02 10:50:15 följande:

Kottemor: Jag säger detsamma, jag tänker föda i hallen utanför förlossningen om de inte vill släppa in mig i Lund. Men jag undrar hur vanligt det egentligen är att det är fullt. Vill verkligen inte behöva åka någon annan stans när jag redan är så pass mentalt uppstressad. För säkerhetsskull läste jag dock på om förlossningen både i Malmö och i Helsingborg igår kväll men jag har ingen lust alls med det måste jag säga. Nåväl, än finns det tid så det är väl inget man behöver fundera på idag.

Haha, tänkt om vi hamnar på BB ihop! Det hade ju varit rätt skoj faktiskt! Fast jag hoppas att vi får varsittt rum och slipper föda i korridoren eller i vänthallen. hihi!

Vi bor i Landskrona så  det är Lund som gäller för oss. Har fött där dom andra två gångerna och vill verkligen inte behöva åka till HBG eller Malmö. Men man kanske ska kolla in på deras hemsidor och se vilket man vill ha i andra hand om man tvingas söka sig till något av alternativen. Vad skulle ni välja om ni tvingas byta BB?

Vad har ni för BF? Jag ska inte ha förrens den 25 maj så jag har lååångt kvar egentligen...
    Själv vill jag absolut föda i Lund. Inte minst för att både jag och min man känner oss rätt sköra ju närmre vi kommer och jag vill helt enkelt att vi ska vara på ett ställe där det känns "hemma". Där har vi också jättenära hem vilket är bra eftersom ingen av oss kör.

Men efter att ha kollat på KK i Malmö och förlossningen i Helsingborg (deras hemsidor) tycker jag att Helsingborg verkar trevligare på något sätt. Enligt magkänslan idag hade jag nog helst åkt dit och inte till Malmö men jag vet inte alls hur det där fungerar, det är kanske KK i Lund som bestämmer vart man ska vända sig istället. Ystad har jag också hört mycket gott om men inte läst själv än.

Nåväl, jag ska lyfta detta med min BM när jag ska dit nästa gång. Vi har något som heter BOH indikator (bad obstetric history) som signalerar att vi haft traumasituation tidigare så jag hoppas att de därför ska låta oss stanna i Lund.

Nåväl, djupa andetag, jag tror det dröjer ett tag till så det är inget man behöver tänka på idag i alla fall. Och när barnet väl vill ut så kommer det ju oavsett vart man befinner sig så det går nog bra det också.
  • Maruid
    Maruid skrev 2011-05-02 12:10:18 följande:
    Själv vill jag absolut föda i Lund. Inte minst för att både jag och min man känner oss rätt sköra ju närmre vi kommer och jag vill helt enkelt att vi ska vara på ett ställe där det känns "hemma". Där har vi också jättenära hem vilket är bra eftersom ingen av oss kör.

Men efter att ha kollat på KK i Malmö och förlossningen i Helsingborg (deras hemsidor) tycker jag att Helsingborg verkar trevligare på något sätt. Enligt magkänslan idag hade jag nog helst åkt dit och inte till Malmö men jag vet inte alls hur det där fungerar, det är kanske KK i Lund som bestämmer vart man ska vända sig istället. Ystad har jag också hört mycket gott om men inte läst själv än.

Nåväl, jag ska lyfta detta med min BM när jag ska dit nästa gång. Vi har något som heter BOH indikator (bad obstetric history) som signalerar att vi haft traumasituation tidigare så jag hoppas att de därför ska låta oss stanna i Lund.

Nåväl, djupa andetag, jag tror det dröjer ett tag till så det är inget man behöver tänka på idag i alla fall. Och när barnet väl vill ut så kommer det ju oavsett vart man befinner sig så det går nog bra det också.
    Kan tillägga att jag har BF 20 Maj men hade vattenavgång på bf+11 sist och bebisen kom sedan på bf+13.
    Här tror jag allts inte att vi har bråttom.
  • TeamX

Vad ska man GÖRA när man går hemma och väntar på att bebisen ska komma??
    Jag är van vid att jobba mycket. Tog nu ledigt två veckor före beräknat datum för att hinna vila upp mig lite, trodde knappt jag skulle hinna vila och att liten skulle komma tidigare eftersom min son gjorde det...

Men näeee....nu är det fyra dagar till bf och inget verkar vara på gång.

Vad ska man hitta på om dagarna? blir så rastlös, och har liksom gjort allt jag kan göra. Städat, tvättat, fixat, vilat etc. Hur känner ni andra som väntar på era små??

Max, mitt hjärta, mitt liv mitt allt! Född 20041010 * Prins lillebror BF 20110506, efterlängtad! *
  • Sally Bally

HeejGlad
    Hm, ni har förmodligen snackat länge här i denna tråden men kanske man får hänga på sista veckorna?
    Jag är beräknad till den 16 Maj så inte jätte långt kvar nu, Första barnet o vi väntar en liten flicka =)
    Längtar såå in i nu.

• EvaChristina

Grattis alla nyförlösta! {#emotions_dlg.flower}

8 days remain säger min gravid-app. Kan ju lika gärna vara 20.... Eller 2
    Känner inget speciellt, mer än (ibland) onda sammandragningar. Är skörare än vanligt, väldigt nära till gråt - det är nog anspänningen nu inför det som komma skall.

• EvaChristina
    TeamX skrev 2011-05-02 12:29:56 följande:
    Vad ska man hitta på om dagarna? blir så rastlös, och har liksom gjort allt jag kan göra. Städat, tvättat, fixat, vilat etc. Hur känner ni andra som väntar på era små??
    Jag har också lite problem med all denna tid... Tog också semester de två sista veckorna. Visst är det skönt att slippa jobba, speciellt eftersom jag sovit så dåligt nu på slutet, men det är samtidigt som att tiden går så mycket långsammare och det blir svårt att inte se det som en enda lång väntan.

Jag försöker gå en liten kort promenad varje morgon för att vakna till. Sen har jag pysslat hemma, lagat matlådor, vilat, läst, surfat...
  • VillHaLiten

Ja, dehär med sysselsättning känner jag igen. Har gått hemma en månad redan på graviditetspenning och har tröttnat på allt som har med städning och matlagning att göra, de e liksom de enda man gjort! Dessutom kan de inte bli mkt renare nu när man städat varje dag i en månad haha ;) vi borde starta en tråd om de, "saker att sysselsätta sig med innan bebis kommit" :)

• Maruid
    TeamX skrev 2011-05-02 12:29:56 följande:
    Vad ska man GÖRA när man går hemma och väntar på att bebisen ska komma??
    Jag är van vid att jobba mycket. Tog nu ledigt två veckor före beräknat datum för att hinna vila upp mig lite, trodde knappt jag skulle hinna vila och att liten skulle komma tidigare eftersom min son gjorde det...

Men näeee....nu är det fyra dagar till bf och inget verkar vara på gång.

Jag försöker göra allt sådant som jag antar inte kommer bli gjort sedan. Typ det obligatoriska besöket hos frisören, förbereda mat etc.

Men sedan tror jag det är en bra idé att dels både vila och njuta. När min son kom var han ett barn som absolut inte kunde ligga själv och han hade jättesvårt att sova över huvud taget. Trots att vi delade på merparten av ansvaret här hemma kändes det som vi aldrig ens hade tid att läsa eller titta på tv en stund. Och sömn och ens relation... haha, det fanns liksom inte på kartan då vi fick gå i skift. Så nu sover jag tills jag vaknar utan väckarklocka och försöker sedan göra sådan saker som känns viktiga just nu. På så sätt går tiden också snabbare om jag inte tänker på stundande förlossning konstant.

Hittills idag har jag vikt en massa tvätt från gårdagen och nu ska jag snart ta itu med disken men först en kopp hallonbladste och en bit saffranssockerkaka.