• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • FruMadde4barnTätt

Angi 07
    underbart söt han är!Skrattande

• Nojnen

Saso87: Det är kanske olika om man är omföderska eller förstföderska, vilken BM man har etc?

Mirakel kan ske, ge inte upp hoppet! Gravid med första barnet, BF 4 maj 2011
  • ALVE76

Hej!

Det va jättelängesen jag skrev. Har varit inne & kikat men har inte haft tid/ork dom senaste veckorna. Jag hade BF 5/5 men bebisen kom i v 35+6 efter katastrofsnitt.

Skall försöka berätta historien vid ett bättre tillfälle. Vi är iaf hemma & mår bra efter en tuff start.

GRATTIS till bebisarna som kommit & lycka till alla andra!

• Moi Mokulat
    Nojnen skrev 2011-05-03 14:24:32 följande:
    Ladylovelylocks: Jag dricker hallonbladste. Vet dock inte om det ger någon särskild effekt, detta är första barnet för mig. Något jag kan känna av är att jag får fler SD om jag dricker 4 koppar än om jag dricker färre.
    Drack det också vid mitt första barn, men det hjälpte inte.
    Denna gången håller jag mig långt ifrån det och fokusera på
    att ut och röra på mig när det är dags. Vilket hjälpte mig första gången.
    En riktigt powerwalk sen gick vattnet.
  • ingra
    Nojnen skrev 2011-05-03 17:01:34 följande:
    Saso87: Det är kanske olika om man är omföderska eller förstföderska, vilken BM man har etc?
    Här får vi inte ens göra hinnsvep på MVC. Sen fick jag oxå veta att om man är omföderska så fixerar sig inte barnet förrän förlossningen. De va iaf vad min BM sa till mig.
    Men som sagt man får höra olika från gång till gång =)
    //
    Ingela 
  • bellbar
    Angi07 skrev 2011-05-03 15:23:46 följande:
    Här kommer en bild på lillen, tre dagar gammal

åååh underbart söt han är! Skrattande
  • Maruid
    ingra skrev 2011-05-03 21:18:55 följande:
    Här får vi inte ens göra hinnsvep på MVC. Sen fick jag oxå veta att om man är omföderska så fixerar sig inte barnet förrän förlossningen. De va iaf vad min BM sa till mig.
    Men som sagt man får höra olika från gång till gång =)
    //
    Ingela 
    Ja att barnet inte skulle fixera sig förrän vid förlossning är i alla fall inte sant. Här har lilltroll legat fixerad i alla fall i två månader. Dock är det vad jag förstått så att det inte spelar någon större roll om barnet inte är fixerat så det är ju knappast något att oroa sig över.
  • MissS

Jag har haft fixerade barn minst 3 veckor innan BF datum alla 4 gångerna jag varit gravid så det behöver inte vara ovanligt.

Igår kväll hade jag sammandragningar var 10 min som varade i 55-60 sekunder i flera timmar som satt i ryggslutet och som ett band över magen, jag fick verkligen koncentrera mig på att andas genom dem, sen gick jag och la mig eftersom de inte kom direkt ofta. Då la det av. Förvånad.  Idag är jag alleles öm i ryggslutet...
    Förvärkar, men sådär mycket var en ny erfarenhet för mig iallafall.

Jaja, en ny dag, solen skiner, barnen är hemma och har semester med mig tills den 16 maj vilket är underbart lyxigt och vi njuuuuter.
    Ha en bra dag tjejer!

• jakeline
    MissS skrev 2011-05-04 07:34:51 följande:
    Jag har haft fixerade barn minst 3 veckor innan BF datum alla 4 gångerna jag varit gravid så det behöver inte vara ovanligt.

Igår kväll hade jag sammandragningar var 10 min som varade i 55-60 sekunder i flera timmar som satt i ryggslutet och som ett band över magen, jag fick verkligen koncentrera mig på att andas genom dem, sen gick jag och la mig eftersom de inte kom direkt ofta. Då la det av. Förvånad.  Idag är jag alleles öm i ryggslutet...
    Förvärkar, men sådär mycket var en ny erfarenhet för mig iallafall.

Jaja, en ny dag, solen skiner, barnen är hemma och har semester med mig tills den 16 maj vilket är underbart lyxigt och vi njuuuuter.
    Ha en bra dag tjejer!
    vad skönt! Min vägrar... :P ligger iofs lågt men iaf. Hoppas på att den hinner bli lite ruckbar endast istället för rörligt, känner lätt panik över att behöva slänga mig platt på rygg om vattnet skulle gå. :P jag bor tre trappor upp utan hiss... Men å andra sidan tror jagi nte att sonen helt fixerade sig heller förrän det satte igång. Han var ruckbar in i det sista och det gick ju bra. :P
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~