• minya

BF maj 2011

jakeline skrev 2010-09-26 13:46:28 följande:
    Jag kan göra en ny tråd om ingen annan vill ta på sig det?
    Gört, vore riktigt bra  
  • minya
    TheLove skrev 2010-09-26 13:53:15 följande:

Vad skönt att ni tog det så bra! Jag är ju själv totalt livrädd för att stöta ifrån mig mitt barn, vet inte varför men var likadan innan sonen föddes. Men aldrig har jag älskat någon så starkt. Älskade honom ju från första sekunden, när jag fortfarande trodde han var en tjej :P

Det är alltså nått som syns på hennes utseende? Vad är det för funktionsnedsättning hon har?

hon har mikroti, dvs ett öra och döv där, på det så fick hon nervskador på ena hjärnhalvan som påverkar ena ansiktshalvan som inte hänger med som den ska, sidorna i ansiktet är inte i samspel riktigt, kan inte stänga ena ögat och ja lite smått och gott. 

finns ju alltid hjälp att få om man skulle stöta ifrån, men de gör ju folk av de mest knepiga anledningar. Läste en på FL som fick en rödhårig tjej och som hatade rödhåriga, så hon frågade om de gick att färga håret på spädbarn, helt sjukt. Bebisen fick alltid ha mössa så hon slapp se håret, man blir ju mörkrädd 
  • minya
    FruganH skrev 2010-09-26 15:41:19 följande:
    Fast som jag förstod min BM så handlar det inte bara om att de testar för DS utan även för andra kromosonavvikelser som är allvarligare (som leder till att barnet antingen dör i magen eller strax efter födseln). Får man veta att barnet har någon sådan kromosomavvikelse så kanske det kan vara läge att fundera på abort för att slippa bära barnet flera månader/full tid och gå igenom att behöva föda fram ett dött barn..
    Eller ja, jag vet som sagt inte hur vi ska göra ännu, men det handlar ju som sagt inte bara om DS.
    nej det skrev jag inte heller om du läste Dom testar för många olika saker, det vet jag, men det som skrivs och hörs är all denna rädsla för DS. Stor skillnad!
    TheLove skrev 2010-09-26 15:43:25 följande:
    Ens eget barn är ju alltid den finaste på jorden, även om det är rödhårigt, skalligt, har nervskador eller vad det än är... Det finns ju ingen i världen som man älskar så mycket som ens barn! Jag misstänker att du ser charmen i din dotters "ovanlighet" istället för att se det negativt och det är ju precis så det ska vara! :) Att sätta på sitt barn en mössa för att hårfärgen inte är som man tänkt är ju bara helt rubbat!
    Ja fl i ett nötskal egentligen att de ens tänker nått sånt  

• minya

nån som har nått tips på bra serie?
    känns som jag gått igenom de flesta nu  

• minya
    jakeline skrev 2010-09-26 16:26:29 följande:
    tv-serie? i sådana fall vilken genre?
    Ja precis jag är rätt öppen för förslag i genre  
  • minya

har nog sett alla de klassiska som går/gått på tv Rynkar på näsan
    kollat nu senast på Pretty little liars och Sherlock (2010) som inte kommit hit än, men efter där verkar de smådött

• minya
    maddelu skrev 2010-09-26 18:16:19 följande:
    håller mig lite osynlig, men läser era inlägg varje dag Flört
    Allt är bra med mig, rätt mycke molvärk, toa titt som tätt, ömma bröst å trött!!!

Men, är det i den här tråden jag läst om pott-tränings-blöjor?? var får man tag i såna isåfall? och hur funkar dom?
    vi bojkottade blöjor, tog henne på toan ofta och efter varje måltid/sömn. Hände det olyckor som de gjorde så märkte hon själv väldigt väl att det hände nått och lärde sig snabbt kontrollera sin blåsa och säga till när de var dags  
    Går lite fortare än med blöjor  
  • minya
    jakeline skrev 2010-09-26 19:33:27 följande:
    jag kan ju rada upp de jag följer i usa-takt (eller UK-takt)... :P

Supernatural
    True Blood
    Glee
    Vampire Diaries
    The Big Bang Theory
    How I met your Mother
    Two and a half men
    Eureka
    Private Practice
    Greys Anatomy
    Legend of the Seeker
    Merlin
    Gossip Girl

Det är säkert fler, men jag kommer inte på dem just nu. Många av serierna har startat igen nu i Usa. inte true blood då för den är slut... Har fler serier som jag vill se, men inte har kommit mig för. Tänkte ta igen det när jag är mammaledig. :P
    tusen tack  några hade jag missat där. 
    haha ja det är bra att ha vid mammaledigheten, du får komma in med mer tips när vi sitter här allihopa och har tråkigt  
  • minya
    jakeline skrev 2010-09-27 14:38:29 följande:
    Åh jag har bara sug efter fetmat just nu... gärna varma mackor med massa smält ost, pizza och hamburgare... Men nej, jag får hålla mig i skinnet och äta nyttigt. Jag är hungrig konstant. Det går kanske en halvtimme från det att jag ätit tills jag är hungrig igen... det är helt sjukt...
    haha samma, ju flötigare ju bättre. Men står emot suget och äter snällt en banan eller päron haha. Börjar vågen ticka uppåt för mig så är det kört sen. Nu ska jag inte gå över 65kg har jag sagt
  • minya
    jakeline skrev 2010-09-27 15:43:33 följande:
    haha... där nere var det länge sedan jag var...
    hehe min kropp klarar inte av så mycket mer än så, var uppe i över 80 vid förra grviditeten och de tog kroppen rätt bra stryk av
Svar på tråden BF maj 2011