• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • down under

Har äntligen lyckats förminska mina bilder så jag kan ladda upp dom här.
    Här är en bild på Keylah när hon är 5 dar gammal... tiden går, hon blir 3 veckor på måndag..

Stolt storebror!

• sockernos82

Grattis till de nya bebisarna sen jag skrev sist :) Funderar på hur många vi är kvar i denna tråd, jag vill ju oxå flytta till andra nu ;) Har testat allt här för att bebis ska komma ut hallonblads te, ananas, cykel, sex, kanel, 3 hinnsvepningar men nej inga tecken :( bara ricinoljan kvar men den skippar jag! Idag bakade jag till och med bullar:) jaja bara att gå o sova o vänta på en ny dag över tiden ;( Trött på detta just nu :)

• MissSindra
    sockernos82 skrev 2011-05-28 22:26:51 följande:
    Grattis till de nya bebisarna sen jag skrev sist :) Funderar på hur många vi är kvar i denna tråd, jag vill ju oxå flytta till andra nu ;) Har testat allt här för att bebis ska komma ut hallonblads te, ananas, cykel, sex, kanel, 3 hinnsvepningar men nej inga tecken :( bara ricinoljan kvar men den skippar jag! Idag bakade jag till och med bullar:) jaja bara att gå o sova o vänta på en ny dag över tiden ;( Trött på detta just nu :)
    När skulle du ha haft? Själv är man på Bf+6 ida så imorgon blir det v 41 "bara" 7 daar kvar till vad jag tror är gränsen för överburenhet här i uppsala....
  • sockernos82
    MissSindra skrev 2011-05-28 22:34:45 följande:
    När skulle du ha haft? Själv är man på Bf+6 ida så imorgon blir det v 41 "bara" 7 daar kvar till vad jag tror är gränsen för överburenhet här i uppsala....
    Är bf+2 idag här får vi nog gå till 42+4 tror jag :( jag har varit sjuksriven sedan v 27 för att bebisen ville ut tidigare men nu när hon får så vill hon inte så de här veckorna har varit de längsta i mitt liv :) sonen är född i v 36+5 så jag hoppades alldeles för mycket här :)
  • isolande

Hejsan!

Fick vår älskade Alma den 20 maj efter 4 dagars värkarbete. Förlossningen blev en mardröm, men ut kom hon, 4110 gr och 52 cm lång. Hade lite svårt att andas när hon kom ut, men repade sig snabbt och snusar nu på golvet hemma. Hade begynnande mjölkstockning men som tur var fixade det till sig med lite goda råd från BB-personalen.

jag har varit ute med barnvagnen redan och känner mig ok. Mycket hormoner bara, lipar för ingenting, svettas som en gris och är såsig i huvudet mest hela tiden.

Hoppas ni andra mår bra och att bebisarna växer och frodas!

• jakeline
    isolande skrev 2011-05-29 08:07:21 följande:

Hejsan!

Fick vår älskade Alma den 20 maj efter 4 dagars värkarbete. Förlossningen blev en mardröm, men ut kom hon, 4110 gr och 52 cm lång. Hade lite svårt att andas när hon kom ut, men repade sig snabbt och snusar nu på golvet hemma. Hade begynnande mjölkstockning men som tur var fixade det till sig med lite goda råd från BB-personalen.

jag har varit ute med barnvagnen redan och känner mig ok. Mycket hormoner bara, lipar för ingenting, svettas som en gris och är såsig i huvudet mest hela tiden.

Hoppas ni andra mår bra och att bebisarna växer och frodas!

grattis till tjejen! lät inge roligt med fyra dagars värkarbete... 

Jag har skrivit en förlossningsberättelse i bloggen btw, om någon är intresserad. :P
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Aylinn f. 110524♥*~
  • VillHaLiten

Nu är hon äntligen här! Vår "lilla" Svea föddes igår 22.05 :) förlossningen gick bra men var så snabb så jag knappt hängde med. Kom in 18.00 och var öppen 3 cm och ut kom hon 22.05 så snabbt men effektivt! Dom sa att jag var som värsta omföderskan haha :) grattis till er andra som fått och lycka till ni som har det framför er. Nu ska jag njuta!

• VillHaLiten

Glömde ju skriva att hon vägde stabila 4400 g och var 51 cm lång :)

• jakeline
    VillHaLiten skrev 2011-05-29 12:20:24 följande:
    Nu är hon äntligen här! Vår "lilla" Svea föddes igår 22.05 :) förlossningen gick bra men var så snabb så jag knappt hängde med. Kom in 18.00 och var öppen 3 cm och ut kom hon 22.05 så snabbt men effektivt! Dom sa att jag var som värsta omföderskan haha :) grattis till er andra som fått och lycka till ni som har det framför er. Nu ska jag njuta!
    grattis!
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Aylinn f. 110524♥*~
  • MissSindra

Hmm snart en dag till till ända.
    Men men ska till bm imorgon är då på bf+8 så blir kul att se vad hon säger...