• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • ljusgläntan3030

Vad kul för alla som fått gå på ul och se ett pickande hjärta!

Jag är nu 6+4 och ska på första ultraljudet för att se att allt ser bra ut när jag är 7+6.. börjar närma sig!!

Jag tänkte skriva in mig sedan efter det om allt ser bra ut.

~ Bf 12 maj 2011 ~
  • nenababe

kan någon lägge in mig på den fina listan?

1 maj - 4e barnet

(¯`°?.¸ ღ Nenababe - mamma till Jonathan 04, Felicia 07 och Cornelia 09ღ ¸.?°´¯)
  • frau M

Hur kommer det sig att så många får göra ul så tidigt. jag fick bara göra det en gång med första barnet..  eller 2 iof, men det andra var sista dagarna innan han kom..

Min mage har blivit stor redan. Har en början till en liten kula.. kan knappt ha nå kläder längre.. å svårt å dölja.
    Är i v7.

Har mått illa hela dagen idag. Jobbigt. Men men...

• Lyckomia

Är det nån mer än jag som mår skit? Det enda jag klarar av är att ligga i soffan hela dagarna. Tack gode gud att jag är student och kan göra det och inte behöver pallra mig till ett jobb, det hade jag aldrig fixat. Mår konstant skitilla och är supertrött. Aldrig nånsin att jag utsätter mig för en till graviditet om jag ska må lika piss rent ut sagt!

• TheLove

fan helvetes djävla skit! Skrikandes Vår diskmaskin har börjat läcka!!! Det är pengar jag inte är sugen på att slänga ut! Alla sparpengar är ju slut efter att vi köpt bil förra veckan!

• frau M

Å jag jobbar på tåg.... långa dagar dessutom...
    får typ småäta hela tiden.. å dricka cola å loka. Det hjälper lite mor illamåendet...
    sen är jag ju supertrött å frusen hela tiden...

• minya
    frau M skrev 2010-09-20 21:56:37 följande:
    Å jag jobbar på tåg.... långa dagar dessutom...
    får typ småäta hela tiden.. å dricka cola å loka. Det hjälper lite mor illamåendet...
    sen är jag ju supertrött å frusen hela tiden...
    det skulle jag vilja börja med, kräver de utbildning och så? 
    känner för att sadla om totalt och göra nått helt annat ett tag 
  • Tiiinaa

Hej alla glada!! Undrar om det är någon som varit med från början kvar här inne som minns mig? Senast jag var här inne var jag väl i vecka 5-6 tror jag. Sen dess har jag hunnit med flytt och renovering och en evig väntan på att internet ska komma igång i nya lyan. Men nu ÄNTLIGEN har vi internet igen.

Är i vecka 9 nu (8+3) :) Var på inskrivning idag och fick mitt BF ändrat till den 28 april istället för 1 maj som jag räknat ut själv.. så nu vet jag inte om jag ska vara kvar här hos er där jag började eller smita över till en ny främmande aprilgrupp..jag får se, Kanske håller jag mig kvar här en stund till i alla fall (om jag får).

Hur jag mår? Ja ILLA är namnet. Jag spyr inte dagarna i ända, men jag är ändå så handikappad att jag mest bara kan ligga på sofflocket och såsa. Dricker en massa såna här varma koppen, säkert ingen näring men jag blir åtminstone mätt och slipper det värsta illamåendet. <frukt äter jag i mängder så det är väl bra! Men fy för detta illamående säger jag. Hoppas innerligt det går över som de säger i vecka 12. Bara 3 veckor kvar!!! Vill ha tillbaka min aptit!

Jag tror bestämt att vi väntar en liten flicka. Både jag och sambon säger det. Vi är såååå nyfikna och vi ska absolut ta reda på vad det blir på RUL som ju kommer bli i november-december där någon gång. Vi ska även på KUB och NUPP test nu i oktober men jag tror att det är för tidigt för att se könet då fast fråga kan man ju!

• minya

Du kan ju gå över tiden och hamna i Maj ändå  
    klart du ska vara kvar.

Kub/nupp tar de väl blodprover och kan garanterat veta kön? eller minns jag helt galet nu. Annars brukar de inte kunna säga till 100 förs runt vecka 30 vilket kön de är, lite därför också många inte säger på RUL vad de är för kön för de kan vara missanvisande 

• talare

jag funderar på en sak..  så om man fått ett starkt och snabbt plus (dvs mkt hormoner), betyder det då att man har kommit längre i graviditeten?

Svar på tråden BF maj 2011