• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • ljusgläntan3030
    TheLove skrev 2010-09-21 17:08:42 följande:
    Jo jag har till och med övervägt att starta en ny tråd så det finns lite "mindre" trådar där man lär känna varandra ordentligt. När jag väntade sonen var jag i en bim tråd, vi var ganska många som plussade i den och flyttade över i en tråd där fortsatte babbla och vi var väl 6 pers i tråden till slut... Tycker det känns mer personligt då... 
    ja jag håller med dig om att det blir mer personligt då i mindre trådar...

nu är det en vecka kvar till jag ska på mitt första UL!! och jag får göra det för jag har ett mf bakom mig bla.. annars får man ett ul i vecka 12 där jag bor.
    ~ Bf 12 maj 2011 ~
  • amisej
    eleonor2010 skrev 2010-09-21 16:23:56 följande:

Amisej, ursäkta att jag frågar men vilka veckor har du fått missfall i? du säger 3 å kort tid, när har du fått missfallen? ursäkta att jag är "nyfiken" men sitter i liknande situation (fast är ännu bara inne på mitt andra missfall) och är rädd att jag inte kommer bli gravid igen.

Första missfallet fick ja någon gång mellan vecka 8-9
    Andra missfallet i vecka 4-5 precis i början väntade på min mens o hade "mens värk" o började blöda men samtidigt kom en liten "moderkaka" el vad man kan kalla det ut o en kraftig blödning.
    Och de senaste missfallet va ja i vecka 7.

Ge inte upp. Se de possetivt du kan ialla fall bli gravid.
    Undvik stress o försök o inte tänka på de. Ja vet själv att de e jätte svårt o låta bli.
    Men de kommer gå bra ska du se ...

Efter mitt 3-dje missfall sökte jag en speciallist och vi tog en massa blodprover o undersökningar, både jag o min man. Och allt var helt normalt. Så den ända anledningen han kunde komma på varför ja fick dessa missfall e helt enkelt att fostret inte utvecklades som den skulle o då stötte kroppen bort de.

De kommer fixa sig för dig ska du se... ;) Kram på dig
  • fliona

i morgon  är det vul....oj vad kul får man förhoppningsvis se ett liten hjärta ticka...och veta vilken vecka jag är i

• amisej
    fliona skrev 2010-09-21 17:43:37 följande:
    i morgon  är det vul....oj vad kul får man förhoppningsvis se ett liten hjärta ticka...och veta vilken vecka jag är i
    Va kul...
    har inte tid förrens nästa fredag för min första tidiga vul.. Känns som evighet...
    Timmarna känns som långa dagar och du kan tänka dig hur dagarna känns... :S :D
  • Lovelyness

Vet ni vad som krävs för att man ska få ett VUL? Man blir ju skitnojig när man har ljusbruna eller ljusrosa flytningar och det skulle vara skönt att få se om allt är okej...

• amisej
    Lovelyness skrev 2010-09-21 18:07:05 följande:
    Vet ni vad som krävs för att man ska få ett VUL? Man blir ju skitnojig när man har ljusbruna eller ljusrosa flytningar och det skulle vara skönt att få se om allt är okej...
    Ring till BB och säg som det är... du kan alltid överdriva lite o säga att du inte kan sova. Att du har ont.
    Så kommer dom ta emot dig. Så fort ja kände värk o bruna små flytningar ringde ja varje gång o överdrev lite och dom tog emot mig direkt..... i mitt fall hade ja missfall varje gång. Men de behöver inte betyda att du har fått de.
    För vad ja har förstått så e de vanligt att man har flytningar och blöder lite smått under grav.
  • carwho
    maddelu skrev 2010-09-21 17:35:06 följande:
    jag gillar den här tråden jätte mycket!!! men har även gjort en till tråd för dom som är i typ samma vecka som mig ( v 6-7)...tänkte att man kanske kunde följas åt lite mer personligt där Glad 

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54645985.html 
    Jag gillar oxå den här tråden !! Den känns mysig på nå vis
    *** Bf 2011-05-29 ***
  • carwho

OK - idag skulle jag posta ett paket. Så hade deras dator kraschat så det gick inte. Måste vänta t imorgon? Tror ni inte lilla jag stod med gråten i halsen?!
    Sen skulle jag ringa en kundtjänst, o hade lite otur. Fick en otrevlig tjej i luren o jag BÖLA! Som jag böla när jag lade på!! O jag e ganska tuff ska ni veta i såna lägen

Antar att det bara är o erkänna: Hormonerna påverkar även mitt humör!!! *skratt*

*** Bf 2011-05-29 ***
  • TheLove
    carwho skrev 2010-09-21 18:23:16 följande:
    Jag gillar oxå den här tråden !! Den känns mysig på nå vis
    jag med *räcker upp handen*
Svar på tråden BF maj 2011