Regler för 16-åring?
Hej!
Jag har en fjortis hemma, så han är ju lite yngre. Vi har i klassen gemensamt sagt att barnen ska vara hemma senast 22 på vardagar. Det är en överenskommelse vi föräldrar har gjort. Självklart gör alla som dom vill ändå, men många av oss gillar tanken på att han lite gemensamma regler.
Annars vet jag inte. Min grabb ska sköta läxor, skolgång, var en schysst medmänniska, gå med sopor och plocka ur ren disk ur maskinen. Vi kör nolltolerans vad gäller alkohol, tobak, droger., klotter och brott.
Förutom att vi har regler så pratar vi om gränser, hur man sätter dem mot sina polare, vad kan man skylla på för att komma undan när kompisarna är på väg att hitta på något dumt.
Tack och lov har han rätt så lugna kompisar som inte hittar på fuffens, men man vet aldrig om, eller när de börjar. Vissa grejer Kommer ju hända. Polarna kommer dricka sprit, vissa kommer klottra osv. Jag hoppas att vi har kommit fram till bra metoder för att inte bli inblandad. Ingen idé att sätta upp en massa regler utan att lära ut sätt att klara sig undan med hedern i behåll :D