• Lisa1976

Ont i hjärtat!

Jag började igår få ont inne i kroppen, precis mitt emellan brösten. Jag är i v 20. Det gör ont när jag rör mig men inte när jag är stlla. Nån som varit med om liknande? Organen flyttar ju på sig i kroppen och det kanske trycker uppåt hjärtat vad vet jag. Lite orolig är jag i alla fall. Ska ringa MVC och kolla.

• Svar på tråden Ont i hjärtat!
  • Rhoda Horswunce

Troligtvis är det från bröstkorgen som smärtan kommer (du kan ha överansträngt dig eller sträckt dig eller liknande). Om man har ont i hjärtat så brukar man ha det även om man sitter helt stilla, medan smärta från muskler kommer eller tilltar när man rör på sig. Men ring vårdcentralen eller sjukvårdsupplysningen på en gång i alla fall, det är bättre att ringa dit än till mvc tror jag.

• kärleken

Jag har haft exakt samma, fast lite mer på vänster sida, typ under bröstet..
    När jag stod och strök var det outhärdligt, när jag låg stilla och sträckte ut mig ordentligt gick det över.. Var oxå rädd för hjärtat först, men min man sa att om det är fel på hjärtat så reagerar hela kroppen.. Tror jag sträckt en muskel eller så. Det gick över under natten..

• Bombus

Jag har haft liknade smärta både i min första graviditet och nu i min andra, i mitt fall rör det sig om att ryggkoterna flytttar på sig lite och klämmer nerver som gör att jag får jätte ont,obehagligt som tusan är det, Men det blir lätt så när man får magen och kroppen förändrar sig =) Är du orolig att de kan vara hjärtat så får du ringa och kolla upp det, lycka till =)

Svar på tråden Ont i hjärtat!