• ihda

Mammor i Oslo för mammaträffar.....

Hej alla mammor i Oslo,
    Jag undrar om det finns några där ute som önskar träffa andra svenska mammor med barn?
    Jag har en son, Wiggo på 3 månader dvs född i slutet på maj 2010 och vår barselgrupp via helsestasjonen sann ut i sanden pga sommaren och ferie för alla så vi tänkte nu skapa en egen.
    Jag hoppas att det finns några där ute som vill detsamma.
    Snälla hör av Er så ska vi ordna ihop någonting.

Ida & Wiggo

• Svar på tråden Mammor i Oslo för mammaträffar.....
  • Bergemma

HEj!!
    JAg e precis inflyttad i oslo från göteborg då min sambo jobbar här och ska snart ha vårt andra barn och tänkte bo här under mammaledigheten. Kan rekommendera dej att gå på babycafe i Svenska Kyrkan tis och torsdagar. Där finns massa svenska mammor och en del pappor och ungarna kan leka en stund! Ses där?
    Mvh Emma 

• Fröken MN

Hej!

Här är en till

Födde vår son den 9e juli 2010 och min barselgrupp bestod endast av flerbarnsföräldrar så blev endast syskonprat = mindre intressant för mig.

är 20 år och bor i leirsund utanför lilleström med sambo och vår dobermann enzo

• bely

Hej,
    Även jag är nyinflyttad till Oslo. Jag har termindatum den 15 november och har precis gått på min föräldrarledighet. Det skulle vara kul att kunna umgås med andra i samma situation.

/Lisa

• 891008

Hej :)

Jag bor i drammen, 4 mil söder om oslo tillsammans med min sambo och födde för 2,5 veckor sedan (oj, tiden går fort...) en liten pojke! :) Skulle vara jättekul att träffa andra svenskar i samma situation!

• Miracle85

Hej jag är gärna på :) Jag bor i baerum som ligger  lite utanför oslo, jag har en son född den 11 mars i år :) Och skulle va jättekul att träffa andra svenska mammor i Norge :)

• Miracle85
    Bergemma skrev 2010-09-05 10:36:07 följande:
    HEj!!
    JAg e precis inflyttad i oslo från göteborg då min sambo jobbar här och ska snart ha vårt andra barn och tänkte bo här under mammaledigheten. Kan rekommendera dej att gå på babycafe i Svenska Kyrkan tis och torsdagar. Där finns massa svenska mammor och en del pappor och ungarna kan leka en stund! Ses där?
    Mvh Emma 
    Är svenska kyrkan bra? har funderat att gå dit några gånger sen ångrat mig fö ratt jag tror att alla föräldrar är mkt äldre än en själv :S Men måste komma dit någonång :)
  • ihda

Hej alla som svarat på tråden.
    Det är kul att se att det finns fler än jag där ute. : )
    Jag skulle jätte gärna ställa upp med en liten träff hemma hos mig någon dag om det kan vara av intresse?
    Bjuder mer än gärna på lite fika så vi kan lära känna varandra., Vad sägs?

Ida och Wiggo

• ihda
    Miracle85 skrev 2010-10-29 21:57:42 följande:
    Hej jag är gärna på :) Jag bor i baerum som ligger  lite utanför oslo, jag har en son född den 11 mars i år :) Och skulle va jättekul att träffa andra svenska mammor i Norge :)
    Födde du på sjukhuset i Baerum?
    Där födde även jag min Wiggo den 24 maj och var supernöjd. : )
  • 891008
    ihda skrev 2010-10-31 10:09:45 följande:
    Hej alla som svarat på tråden.
    Det är kul att se att det finns fler än jag där ute. : )
    Jag skulle jätte gärna ställa upp med en liten träff hemma hos mig någon dag om det kan vara av intresse?
    Bjuder mer än gärna på lite fika så vi kan lära känna varandra., Vad sägs?

Ida och Wiggo
    Vad roligt! :) Bara säg dag & tid! (man blir ju väldigt flexibel av att gå mammaledig...)
  • Miracle85
    ihda skrev 2010-10-31 10:11:25 följande:
    Födde du på sjukhuset i Baerum?
    Där födde även jag min Wiggo den 24 maj och var supernöjd. : )
    Hej!

Jag födde inte på baerum sjukhus, jag skulle det egentligen men det blir inte alltid som man trott, min Lucas är ett prematurbarn och föddes på rikshospitalet i Oslo då inga prematur resurser finns på baerum.

Såg att du skrivit att du vill ha fikan hemma hos dig, säg dag och tid så kommer jag och Lucas gärna :)
  • ihda

Åh va trevligt....
    Vad sägs om nu på onsdag? Lite framförhållning kan man ju ha. : )
    Vilka tider passar bäst för er? Skicka ett mail till mig på [email protected] så skickar jag min adress där.
    Superkul!

Ida & Wiggo

Svar på tråden Mammor i Oslo för mammaträffar.....