• jogi

    Rollspelande Pappor?

    Hej hopp

    Jag är en blivande pappa som bor i Umeå och undrar om det finns några andra blivande pappor, eller sådanna som redan blivit förståss, där ute i etern som är rollspelare. Själv spelar jag en del, inte så ofta nuförtiden men jag tycker i alla fall det är en trevlig hobby.

  • Svar på tråden Rollspelande Pappor?
  • Aquilon

    Har inte fått spela särskilt mycket de senaste åren (flyttade ifrån "spelgänget" till förmån för jobbet) men intresset lever och vi brukar lyckas sammanstråla en eller ett par ggr om året i alla fall. WoD och Shadowrun blir det till övervägande del.

  • Buko

    Tja,

    Är pappa sedan snart två år tillbaka, detta har givetvis gjort att rollspelandet blivit lidande.. Lirar mycket WoD när jag får chansen men lirar även "It came from the late, late, late show" som jag tycker är jävligt skoj.

    Sysslar även en del med "vampirelajv"

  • CrazyChemist

    Japp jag kör en del. Fast det blir tyvärr långt mellan gångerna nu för tiden. Nu kör vi en kampanj i Exalted. Favoritspelet!

  • Pappa DeNiro

    Det var några år sedan sist tror det var MERP, Top Secret, vi körde sist. Innan det ADD och svenska Drakar och Demoner. Sen har det blivit några svängar leveanderollspel istället..

  • Romeo

    Vi kör en D&D-kampanj där vi från och med den här hösten spelar varannan vecka (lättare hålla flytet uppe, kan ta ett kortare pass utan att det gör något osv.). Majoriteten av oss är pappor och det funkar rätt bra så här långt får jag säga.

Svar på tråden Rollspelande Pappor?