portelisia skrev 2010-08-27 13:04:20 följande:
Raskask: Japp det har jag gjort, men jag orkar inte mer nu. Dom säger att min tidigare impulsiva "aggressivitet" väger tyngre än blåmärken på mitt barns kropp. Det var väldigt längesen, jag var tonår och utsattes som sagt för ren tortyr. Mitt barn har aldrig haft blåmärken med mig
Anonym: Anledningen är att dom lät göra en psykiatrisk undersökning av mig som tonåring, psykiatrikern kom fram till att jag är fullt frisk men att jag har en lätt impulsiv störning.
De är rädda att din impulsivitet kan skada barnet. Självklart ska du anmäla blåmärken på barnet. Du borde ta foto och visa socialtjänsten så att de tror dig!
portelisia skrev 2010-08-27 13:05:34 följande:
Men nu åter till min fråga, kan jag hämta barnet och åka "hem" till Portugal?
Om ni nu tror att jag är en så dålig förälder, tror ni inte då att myndigheterna i Portugal skulle omhänderta mitt barn?
Visst kan du, om du lyckas kmma ut ur landet. Problemet är att det kan bli polisinsatser för att hitta er och att när de gör det, innan ni hunnit ut ur landet, så fattar soc.nämnden beslut om omedelbart LVU och sen får du svårt att alls få hem barnet igen. Det är inte bra att vara oberäknelig och försöka fly. Om ni bara varit i Sverige en kort tid så undrar jag vad det var som gjorde att soc fick ögonen på dig igen. Varför har du haft kontakt med dem?
portelisia skrev 2010-08-27 13:17:35 följande:
För och vara tydlig; Mitt barn är omhändertaget för att jag tidigare varit aggressiv när jag själv varit familjehems-placerad, denna placering varade i 8 månader. Det gjordes en psykiatrisk-undersökning av mig och en psykiatriker kom fram till att jag har en lätt impulsiv-störning men annars är fullt frisk. Allt detta är så långt tillbaka som 5-6 år sedan.
Då är det dags att du snarast ber om en ny utredning!
portelisia skrev 2010-08-27 13:25:07 följande:
Två månader har barnet bott i familjehem. Jag tror inte jag lider av en impulsiv-störning idag, det är pågång med ett nytt besök för en utredning ännu en gång hos en psykiatriker. Jag träffar mitt barn varannan vecka.
Försök skynda på utredningen. Bra, hur ofta är barnet hemma med dig?