• Äldre 27 Aug 17:24
    2522 visningar
    14 svar
    14
    2522

    hjälp med manduca

    har nyligen fått hem en manduca bärsele för att kunna bära min 1 åring och slippa ha vagnen med jämt. Problemet är att jag får inte alls till inställningarna. det gör ont i nacke och axlar och känns inte alls skönt. axelbanden lägger sig inte slätt mot skuldror/rygg utan står ut, vet inte hur jag ska förklara. nån som har nått tips på hur jag ska göra eller är det kört och bara att skicka tillbaka denRynkar på näsan


    Nu e våran sötnos här 8/7-09
  • Svar på tråden hjälp med manduca
  • Äldre 27 Aug 20:08
    #3

    jag har än så länge bara provat att bära på mage för jag får inte dit henne på ryggen för om det inte går perfekt blir hon vansinig och ålar sig ur mina händer, men tanken är att lära mig sätta henne på ryggen.  jag vill gärna kunna bära på mage ett tag för hon vill så gärna ha ögonkontakt med mig. hon är en ganska lätt tjej på 8,5 kg så tycker det borde gå. har inte korsta banden men tack för tipset ska testa det imorgon.
    ska gå in på sjalbarn och kolla, har tittat på filmer på youtube men där visas ju inte hur jad ska ställa in bara hur barnet ska sättas i så det har inte hjälpt nåt.


    Nu e våran sötnos här 8/7-09
  • Äldre 28 Aug 16:30
    #5

    bärde på ryggen idag och det gick ok sträckte lite i nacken. har också hört det med att den är bättre för större. jag är lite större iaf över mage/höft, men är smal över axlarna så det kan säkert va därför. idag när jag hade på ryggen fick jag ha axelbanden på det kortaste.


    Nu e våran sötnos här 8/7-09
  • Äldre 28 Aug 19:37
    #7

    jag är 164 så då kanske jag är för kort trotts allt. önskar det fanns en butik här som jag kunde få prova mig fram bland alla selar, tog just denna för att flest verkade gilla den. valde faktiskt mellan denna och boban. valde bort den för att man inte kunde bära på höften.  jag skulle inte kunna bära henne flera timmar i denna så skulle jag få jätteont. skulle kanske prova boban, hur långt är höftbältet på den så det inte blir för kort eftersom jag är bredare där?


    Nu e våran sötnos här 8/7-09
  • Äldre 30 Aug 13:09
    #13
    jazzkatten skrev 2010-08-29 13:48:54 följande:
    jag har också svårt att få till det, är 159 cm kort och smala höfter. Man måste dra åt höftbältet ordentligt, det är där den ska avlasta och inte så mycket på rygg/axlar. Prova att dra åt höftbältet mer, lossa lite på axelremmarna och ha dem korsade i ryggen. Det hjälpte för mig.
    har inget problem med att dra åt höftbältet, efter att dragit så mycket jag kan finns det fortfarande mer att ta av. axelremmarna satt ganska löst när jag hade henne på ryggen i lördags. ska prova i em igen när mannen komme hem och sen ska jag ta ett beslut om jag ska prova en annan sele.
    Nu e våran sötnos här 8/7-09
  • Äldre 30 Aug 17:03
    #14

    har nyss vat ute en sväng igen, lyckade få upp henne på ryggen självSkrattande. denna gången satte jag höftbältet längre upp, nästan i midjan och då kändes det mycket bättre. känns ju att det är nått tungt därbak men gjorde inte ont. kände bara lite sträckning i nacken men kom fram till att det är när hon lutar sig utåt för att titta.


    Nu e våran sötnos här 8/7-09
Svar på tråden hjälp med manduca