Lite skraj inför förlossningen
Jag må ha 14 veckor kvar till bf och jag har fött barn tidigare, ändå är jag orolig. Det gick väldigt bra första gången då det tog sex timmar från det att vattnet gick till att min dotter var född. Jag sprack ingenting vilket jag är väldigt glad över, men det kan ju hända denna gången. Efter förlossningen mådde jag jättebra MEN jag minns att jag hade jävligt ont i underlivet efteråt. Jag hade så ont att jag inte ville leva just då. Det gjorde ju ont när man skulle kissa och duscha. Att få känna den smärtan igen är jag väldigt rädd för, jag mår dåligt bara av att tänka på det. Sen är det klart att det kanske gjorde så ont pga att jag födde en ganska stor tjej vaginalt. Hon var 56 cm lång och vägde 4,2 kg. Huvudomfånget tror jag var 37 cm eller något. Ni som är omföderskor, hur ont hade ni efter förlossningen? Jag kanske kan få lite tips annars på hur jag lindrar smärtan. Men jag är så orolig att jag ska bli lika deprimerad som jag blev efter förra förlossningen. Jag vill bara spy när jag tänker på hur ont jag hade.