• Ssssss­sss
    Äldre 31 Aug 11:21
    1162 visningar
    9 svar
    9
    1162

    Ni som äter LCHF!!!

    Jag har provat denna metod ett antal ggr. Men gett upp efter2 veckor varje gång, eftersom jag inte står ut med sötsuget. Eller kolhydratsuget! Drömmer om nybakat bröd och liknande.

    När går denna "biverkning" bort? För ni går väl knappast runt och är sugna på kolhydrater hela tiden?

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Ni som äter LCHF!!!
  • Ssssss­sss
    Äldre 31 Aug 11:35
    #1

    *puffar*

  • astro
    Äldre 31 Aug 18:34
    #2

    Antagligen går du in i det på ett sätt som inte passar din kropp. Det finns olika metoder för "omskolningen". Rekommenderar att du lånar/köper  någon av Skaldemans grundböcker så får du veta vad som händer i kroppen och hur du kan påverka det så du slipper sötsuget.


  • Egensi­nnig
    Äldre 31 Aug 21:12
    #3

    Det låter som du äter något som underhåller ditt sug - kan vara nätter, grädde, mörk choklad, turkisk yogjurt, hallon tex.
    Jag kan inte äta Turkisk yoghurt o hallon för då får jag konstant sug. När jag låter bli det funkar det kanon


    Matilda, Matilda........
  • Egensi­nnig
    Äldre 31 Aug 21:13
    #4

    nötter o yoghurt ska det stå - stavar som en kratta ikväll


    Matilda, Matilda........
  • idaeng­lund
    Äldre 31 Aug 21:14
    #5

    om man är söt sugen när man äter fett dieten så kan du äta typ hallon med grädde, funkar fint!

  • Krans
    Äldre 31 Aug 21:50
    #6

    lånar tråden lite om det är ok! Undrar bara om det bara är jag som mår äckligt illa utav lchfmat

  • Äldre 31 Aug 23:23
    #7
    Barbafiin skrev 2010-08-31 21:50:33 följande:
    lånar tråden lite om det är ok! Undrar bara om det bara är jag som mår äckligt illa utav lchfmat
    Jag mår inte illa av LCHF, och har bara testat en gång, men min mage fixar inte allt fett... Kan väl lugnt säga att maginnehållet rinnet ut...
  • astro
    Äldre 1 Sep 02:33
    #8

    Man vänjer sig vid fettet, magen också. I alla fall hos de allra flesta. Men mejeriprodukter kan vara vanskligt i större mängder så det kan löna sig att minska dem drastiskt.

    Man kan också testa magrare kost med mer protein, för en del passar det bättre. Ta bort kolhydraterna och basera maten på nötkött, fisk och fågel och se vad som händer. 


  • Äldre 1 Sep 10:13
    #9

    För mig försvann godissuget efter 2 dagar (!!) och då var jag riktigt sockerberoende innan. Nu får jag huvudvärk om jag äter godis eller sötsaker. Det finns massor av recept på jättegott LCHF-bröd som jag tycker funkar bra som ersättning. Kolla på http://www.lchfrecept.com

    Jag är inte alls lika trött som förut, orkar mer rent allmänt, har gått ner 11-12 kg och mår bra i magen. Till och med min laktosintolerans har blivit bättre.


    Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Vemund 091111
Svar på tråden Ni som äter LCHF!!!