Inlägg från: Majsan70 |Visa alla inlägg
  • Majsan70

Hur hade ni straffat er 13-15 åring?

Nej, jag tror inte på straff.  Jag är ganska säker på att samhället  detta fallet står för straffet. Däremot hade jag misslyckats som förälder om mina barn gjorde något sådant. Vi hade självklart pratat igenom det som hänt för att försöka få nån slags rätsida på eländet.

• Majsan70
    Tindre skrev 2010-09-02 09:42:10 följande:

Oj, men misslyckats som förälder låter lite starkt... Tror du inte att barn/ungdomar gör en hel del dumheter (de flesta som du som förälder antagligen inte kommer få reda på innan barnen vuxit upp) trots att du är en aldeles normalt engagerad och "duktig" förälder?

Min gubbe gjorde massor av strunt när han var yngre och hans föräldrar är bland de goaste människor jag vet. De hade ingen konstig uppfostran, föräldrarna var (och är fortfarande Flört) engagerade i sina barn och de fick en kärleksfull barndom med riktlijer och tydliga gränser. Var har man misslyckats då?

Jodå barn gör en MASSA dumheter...jag vet av erfarenhet. Men att stjäla en bil tillhör inte vanliga misstag o då anser jag att jag hade misslyckats på något vis.  Här är det ju inte bara ett misstag...det är flertalet. Tex. att låta sig påverkas av andra till att göra en dumhet, sen att verkligen genomföra dumheten o sen att faktiskt krascha bilen vvilket medför livsfara.

Min son har gjort massor av dumheter genom sin uppväxt, men det har  varit just dumheter och inte rent kriminella saker.
Svar på tråden Hur hade ni straffat er 13-15 åring?