Inlägg från: Storslagen |Visa alla inlägg
  • Storslagen

Hur hade ni straffat er 13-15 åring?

Om ert barn hade stulit er bil tillsammans med ett gäng kompisar och sedan dessutom krockat den .
    Hur hade ni reagerat som förälder ?
    Hade ni straffat ert barn ? Varför / varför inte?
    Hur hade ni straffat honom/henne om ni hade straffat ?

Ska bli intrtressant med svar så tveka inte att svara .

• Svar på tråden Hur hade ni straffat er 13-15 åring?
  • Storslagen

Hör till historien att denna bil var föräldrarnas bil , och den stals då båda föräldrarna var hemma.
    Det hör också in här att det har stulits ännu en bil i familjen av samma tonåring , som inte ens är återfunnen ännu.

Skyller ni gärna på de andra barnen/tonåringarna som var med eller fokuserar ni på ert barn?

Jag kan nästa påstå att det är brist i uppfostran .

Vad kan man göra som utomstående när föräldern / föräldrarna VÄGRAR förstå att det är till barnets sämsta rent av när han/hon inte får veta att det är fel på något sätt ..

• Storslagen

Tack så mycket för alla kloka svar . Jag önskar så innerligt att mamman till denna tonåring kunde inse bara och hjälpa just hennes barn för det är ju verkligen farligt om inte hon inser problemet .

• Storslagen

Hihi , så busigt :) Klokt av dina föräldrar att tolka det som környfikenhet & faktriskt "stilla" den ..

• Storslagen

Ja man får ju på något vis ta ansvar för sina barns handlingar & se det lite som en skyldighet att försöka göra något åt det & förebygga framtida problem , just för barnets skull . Man vinner ju på det i framtiden även om man slåss med både näbbar och klor under tiden tonåringen är sur eller så ..

hu , jag får hoppas jag har en lugn son när han kommer upp i tonåren ! ;)

• Storslagen
    Pyrro_b skrev 2011-02-26 08:53:25 följande:
    Nu har jag inte tonåringar (än), men straff eller inte.....gör man fel måste det få konsekvenser anser jag!
    håller helt o hållet med
  • Storslagen

Det är så sant att man ska göra en stor affär utav det hela just för att det ska kännas & att de tänker en gång extra innan de gör en liknande sak . Här vart det ju ingen polis inblandad så något lämplighetsintyg gick ju inte att dra in .

Men anledningen till att jag tror detta hände var för att denna pojken har så gott som gjort precis som han vill . För hans mamma straffar honom inte alls & blir arg på de som kanske säger ifrån istället , vilket definitivt inte hjälper pojken om man visar att det är okej genom att försvara dumma handlingar . När exempelvis syskon eller någon annan tycker att det inte är okej , går hans morsa i taket så att säga .

Pojken har tidigare kört någon bil ut i skogen & har ännu inte talat om VART den är . Det var förvisso en skrotbil men det är fortfarande inte okej . När han inte får som han vill kan han gå ut & slå sönder diverse saker på bilar , så som lyktor & backspeglar . UTAN att någon får skälla på honom , för då försvarar mamman honom in i döden . Det är väl inget fel egentligen att försvara sitt barn , men jag tycker inte man kan försvara vad som helst . Försvara ALLA saker ett barn gör är INTE samma sak som att ÄLSKA de och vilja deras bästa .

Jag tycker detta är så sjukt ärligt talat ..

Svar på tråden Hur hade ni straffat er 13-15 åring?