Inlägg från: lillamillan |Visa alla inlägg
  • lillamillan

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Hej allesammans!

Är en tjej på 33 år. Jag och min man har försökt få barn en längre tid nu. Vi är på försök nr 12, första barnet och jag har BIM till helgen. Från början va BIM beräknat tills den 17/9 men äl kom 2 dagar senare än vanligt. Vi har käkat bisolvon och rosenrot denna månaden. Lägger till mig på listan.

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

Lillamillan ÄL 5 september BIM 17-19 september
    Gris78 ÄL 5-6 september BIM 19 september
    Ansi 30: ÄL 5-6 september BIM 21 september
    Mallanis: ÄL 10-15 september BIM 25-26 sept?
    MD77: ÄL ~12-13 september BIM ~27 september
    Saftoch bulle ÄL 12-14 september, BIM ca 27 september
    Rosavit ÄL18- 19 september BIM 5-6 oktober

• lillamillan

Mallanis: Bisolvon är ju slemlösande så det gör att slemmet blir tunnare och då kan ev spermierna lättare simma in. Killen ska oxå ta bisolvon. Rosenrot ska öka chansen att bli gravid, men man ska ju bli lite piggare av rosenrot och då ökar ju även sexlusten så det går väl lite hand i hand. 

Hoppas på plus snart, så himla seg att få mens månad ut och månad in.

• lillamillan

Så, då har de där tråkiga flytningarna börjat i gen. De som jämt kommer några dagar innan mens , E väl lika bra att inse att det inte blev något denna gången heller. Börjar starkt att tvivla på att vi någonsin kommer att få några barn. Hoppas att de i på KS i Huddinge inte har så lång väntetid på utredning för det är dit min remiss gått, får se om jag försöker få tidigare tid på Sophia Hemmet istället. Känns helt j*vla värdelöst just nu...

Så nu har jag gnällt av mig lite, hoppas det är ok...

• lillamillan
    mallanis skrev 2010-09-16 18:46:17 följande:
    Maria - testning i morgon? ;)

Lillamillan- Hur känns det? Känner du något hopp eller tror du att det var dina vanliga flytningar innan mens?

Ansi- Tänker du testa innan BIM?

Vet inte riktgt vad jag ska tro. Skulle haft BIM i morgon och det har inte kommit igång ännu, det har inte varit mycket färg i flytningarna, bara pyttelite en gång, så svårt att säga ännu. Min BIM har jag flyttat fram tills söndag istället då ägglossningen va 2 dagar sen. Men hoppas gör jag väl som alla andra ända tills mensen har startat på riktigt. Tog ett test i dag som va negativt. Är lite av en testnarkoman tror jag. Men nu får jag vänta, har inte mensen kommit på söndag så får jag fixa nya test.

• lillamillan
    Uppdaterar BIM-listan .....sur och vresig och vill bara gråta!

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

Ansi 30: ÄL 5-6 september BIM 21 september
    Mallanis: ÄL 10-15 september BIM 25-26 sept?
    Saftochbulle ÄL 12-14 september, BIM ca 27 september
    MD77: ÄL 17 september BIM 1 oktober
    Rosavit ÄL18- 19 september BIM 5-6 oktober
    ernlia03: ÄL 25-27 september, BIM ~10 oktober
    Fröken Ellen: ÄL ~28 september, BIM ~11 oktober
    MariaF79: ÄL ~29-30 september, BIM ~14-15 oktober, första riktiga försöket
    Lillamillan: ÄL 1 oktober, BIM 15 okt oktober, försök nr 13 första barnet
  • lillamillan

Hej allesammans!

Har inte varit så aktiv här denna perioden, bara varit inne och läst någon gång ibland. Har alltså inte direkt någon koll på vad som hänt senaste tiden men tycker mig se att det blivt lite + här inne. Grattis till er!!!

Själv fick jag en ångestattack för någon vecka sedan och har inte orkat engagera mig, ju längre tiden gång desto mer säker blir jag på att vi aldrig kommer att få några barn. Fick remiss för utredning men min man klarade inte av att leverera på befallning så det ligger lite på is just nu . Börjar i andra änden istället och har sökt mig till en privat gynekolog för utredning där de börjar med mig.

Till er som inte försökt så länge, skjut inte upp saker och ting för att ni "kanske" är gravida då. Bättre att dricka lite vin, åka på semester och planera livet som vanligt och sen om/när ni plötsligt står med ert + så planera om då istället.

Usch..nu har jag gnällt tillräckligt men kände att jag behövde det!

Denna månaden var ägglossningen 6 dagar sen så bara att räkna med att mensen blir en vecka sen, lång väntan blir det.

• lillamillan

För min del är det en evig väntan. Ägglossningen var 6 dagar sen och då får jag ju räkna med att mensen kommer 6 dagar sent oxå. Förra månaden va det bara en dag men det stämde på både ägglossning och mens. Men känns precis som vanligt så jag har inga höga förväntningar. Har inte testat ännu då det känns onödigt. Jag får ju alltid mens exakt 14 dagar efter ägglossning.

• lillamillan
    ifyouweremine skrev 2010-10-19 21:26:08 följande:
    maria79 - Jag känner igen det där om drömmandet. Jag brukar också drömma mycket under de perioder när det är lite extra intensivt med gravid-grubblandet (dvs från äl till bim). Har drömt allt möjligt konstigt.. I nån dröm testade jag positivt fast visade sig att jag var i tredje månaden så jag fick panik för att jag festat. I nån födde jag en helt deformerad, konstig bebis. Sen har jag drömt att alla runt omkring mig blir gravida också, att jag blir förbisprungen i bebisskapandet..

Och angående när jag skulle testa så beror det nog lite på hur det känns före bim. Känner jag inget särskilt så är det väl ingen större idé att testa förrän mensen gått över tiden. Fast kan hålla med om att man ibland kan testa av praktiska skäl, ifall det är nån fest eller resa eller så.

Pingla77 - Jag blev också helt konstig vid ÄL, både senaste gången och gången innan. Mensvärk, trötthet, lite feber osv. Jag kan inte minnas att jag haft det tidigare, så antingen var det en reaktion på att ägglossningen kommit igång igen om den varit inaktiv under spiraltiden, eller också är det att man känner efter mer nu.

simtim - Attans med mensen. Men håller med, det är ändå väldigt bra att få koll på kroppen.

Men hörni, nu börjar det bli lite länge sen nån plussade här i tråden eller hur? Statistiskt sett är det dags snart! :) Känns ingen press Daniela01, MD77 och Rosavit! ;) Någon som vet hur det har gått för Lillamillan förresten? Det var ju ett tag sen hon hade bim..

Själv så har jag nån vecka kvar tills äl.. så lite segt nu.. men vi har börjat sexa var tredje dag nu för säkerhets skull. Tänkte dock inte börja med äl-testerna förrän om några dagar...
    Jag vet hur det gått för Lillamillan ..... ägglossnignen va 6 dagar sen så då är min mens 6 dagar sen. Så på torsdag är nya BIM men har börjat få ljusröda flytningar i vanlig ordning 2 dagar innan. Har inte uppdaterat listan tänte att jag gör det när mensen väl kommit igång. Så det blir troligen försök nr 14 snart.
  • lillamillan
    ifyouweremine skrev 2010-10-19 21:26:08 följande:
    maria79 - Jag känner igen det där om drömmandet. Jag brukar också drömma mycket under de perioder när det är lite extra intensivt med gravid-grubblandet (dvs från äl till bim). Har drömt allt möjligt konstigt.. I nån dröm testade jag positivt fast visade sig att jag var i tredje månaden så jag fick panik för att jag festat. I nån födde jag en helt deformerad, konstig bebis. Sen har jag drömt att alla runt omkring mig blir gravida också, att jag blir förbisprungen i bebisskapandet..

Och angående när jag skulle testa så beror det nog lite på hur det känns före bim. Känner jag inget särskilt så är det väl ingen större idé att testa förrän mensen gått över tiden. Fast kan hålla med om att man ibland kan testa av praktiska skäl, ifall det är nån fest eller resa eller så.

Pingla77 - Jag blev också helt konstig vid ÄL, både senaste gången och gången innan. Mensvärk, trötthet, lite feber osv. Jag kan inte minnas att jag haft det tidigare, så antingen var det en reaktion på att ägglossningen kommit igång igen om den varit inaktiv under spiraltiden, eller också är det att man känner efter mer nu.

simtim - Attans med mensen. Men håller med, det är ändå väldigt bra att få koll på kroppen.

Men hörni, nu börjar det bli lite länge sen nån plussade här i tråden eller hur? Statistiskt sett är det dags snart! :) Känns ingen press Daniela01, MD77 och Rosavit! ;) Någon som vet hur det har gått för Lillamillan förresten? Det var ju ett tag sen hon hade bim..

Själv så har jag nån vecka kvar tills äl.. så lite segt nu.. men vi har börjat sexa var tredje dag nu för säkerhets skull. Tänkte dock inte börja med äl-testerna förrän om några dagar...
    Jag vet hur det gått för Lillamillan ..... ägglossnignen va 6 dagar sen så då är min mens 6 dagar sen. Så på torsdag är nya BIM men har börjat få ljusröda flytningar i vanlig ordning 2 dagar innan. Har inte uppdaterat listan tänte att jag gör det när mensen väl kommit igång. Så det blir troligen försök nr 14 snart.
  • lillamillan
    Uppdaterar listan, blev inget denna månaden heller.

BIM

Oktober

28 -- Daniela01  Äl 13 okt (oändligt massa försök)
    29 -- MD77  ÄL 17 okt (tredje försöket, första barnet)
    30 -- Rosavit  ÄL 14 okt (tredje försöket)

November
    ~5 -- Pingla77  ÄL ~21-23 okt (6:e försöket, första barnet)
    ~6 -- Gris78  ÄL ~23 okt (2:e försöket, första barnet)
    ~7 -- MariaF79  ÄL ~ 24 okt (2:a försöket, första barnet)
    -- emmafemma  ÄL ~ 24-26 okt (första försöket, första barnet)
    9 -- essalady  ÄL 27 okt (3:e försöket, första barnet)
    10 -- Ansi22 ÄL 27 okt (oj vad blir det nu, försök 7. Första barnet) 
    10 - 14 -- Sanna77  (2:a försöket, första barnet)
    12 -- Astrogirl  ÄL 29-30 okt (försök nr 10, första barnet)
    12 -- The blonde one  ÄL 15 okt (6e försöket..)
    12 -- Inna  ÄL 2 nov (4:e försöker, första barnet)
    16 -- simtim ÄL ~2 nov (4:e försöket, första barnet)
    16 -- Lillamillan  ÄL 2 nov  (försök nr 14, första barnet)

GRAVIDA
    Mallanis: BF 3 juni 2011. Tredje graviditeten hoppas nu på första barnet.
    Irmelie: BF 8 juni 2011. Första barnet.
    Saftochbulle: BF juni 2011. Första barnet
    ernlia03: BF 20 juni 2011. Första barnet
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet