Inlägg från: frifantasi |Visa alla inlägg
  • frifantasi

Hej, jag ville gärna säga något i mitt förra inlägg med slant på knapparna :)
    Här är en till som vill va med i tråden iaf.
    31 år och sitter här med mens efter första försöket på första barnet. Även om det blev mens istället för plus denna månad så är jag så glad att vi är igång efter en del om och men och när. Jag har inte börjat med tester och stickor än utan tänkte att jag skulle försöka "känna in" min kropp de första 3 månaderna efter pillerstop och sen sätta in det tunga artilleriet Flört Mitt stor problem ,tror jag iaf, är att min sambo tyärr röker... HAn ska sluta, han vill sluta, men han gör det inte. Jag kan bara inte tjata mer, jag vet att det bara är kontraproduktivt. Får hopaas han har bra simmare ändå. Har alltid trott det mer handla om potensen än fertiliteten om män röker, men så var det inte har jag läst mig till nu, faaaaan.

Jag har inte läst alla inlägg sen trådstart men har ögnat igenom lite grann, verkar som vissa som varit med sen start blivit gravida, grattis grattis! Hoppas ni hänger kvar och hejar på oss andra.

En liten rolig historia är att min bästa vän blev gravid på första försöket för några veckor sedan. Hon blev såklart jätteglad, men kände sig snuvad på all sex hon skulle få nu när de skulle försöka bli gravida Skrattande 

Kör hört alihopa, jag satsar på nästa ÄL nu...

• frifantasi
    ifyouweremine skrev 2010-10-12 19:37:53 följande:
    Omkring 16-tiden idag dök den ovälkomna Tant Röd upp. F*rb*nn*t!! Vilken flopp! Orkar inte deppa ner mig så nu ekar desperat-optimistiska tankar i huvet av typen:
    - "Gud så skönt, nu slipper jag må illa om några veckor när jag ska hålla en viktig presentation"
    - "Bra, nu slipper jag hitta på ursäkter för att tacka nej till alkohol under helgens fest"
    - "Fint, nu slipper jag oroa mig för missfall och kan koncentrera mig på jobbet istället"

Men äh, det är bara att skaka av sig besvikelsen, se en lämplig film (läs: snyftarfilm) och ägna sig åt det enda positiva med att ha mens - man får unna sig lite vin, ost och lufttorkad skinka!

Jag kan i alla fall konstatera att tempmetoden stämde på pricken för mig. Lågt före äl, steg dygnet efter äl, sen ökade det långsamt ända fram tills idag när tempen sjönk igen (är man gravid ska det fortsätta stiga). Ingen dip mellan ÄL och mens, dvs inget äggfäste.

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM

Oktober
    15 -- Lillamillan  ÄL 1 okt  (försök nr 13, första barnet)
    15 -- Ansi30  ÄL: 1-3 okt (Försök nr 6)
    17 -- Drömmen om Elin  (1:a försöket)
    17 -- Sanna77  (1:a försöket, första barnet)
    18 -- Inna  ÄL 6 okt (3:e försöker, första barnet)
    20 -- simtim  ÄL: ~5 okt (tredje försöket)
    28 -- Daniela01  Äl 13 okt (oändligt massa försök)
    30 -- Rosavit  ÄL 14 okt (tredje försöket)
    31 -- MD77  ÄL 21 okt (tredje försöket, första barnet)

November
    ~5 -- Pingla77  ÄL ~21-23 okt (6:e försöket, första barnet)
    ~7 -- MariaF79  ÄL ~ 24 okt (2:a försöket, första barnet)
    8 -- emmafemma  ÄL ~ 24-26 okt (första försöket, första barnet)
    9 -- essalady  ÄL 27 okt (3:e försöket, första barnet)
    12 -- Astrogirl  ÄL 29-30 okt (försök nr 10, första barnet)
    12- The blonde one  ÄL 15 okt (6e försöket..)

GRAVIDA
    Mallanis: BF 3 juni 2011. Tredje graviditeten hoppas nu på första barnet.
    Irmelie: BF 8 juni 2011. Första barnet.
    Saftochbulle: BF juni 2011. Första barnet
    ernlia03: BF 20 juni 2011. Första barnet
    Trist med mensen, sitter med samma här hemma...
    Tror verkligen du har rätt där, att man får försöka göra ngt trevligt, som att dricka vin, ut och äta eller nåt annat skoj, och försöka tycka att livet är rätt bra ändå, så gott det går i alla fall. Iställer för att fira ett plus får man ta hand om varandra och vara snäll mot sig själv (läs; unna sig Skrattande ) för att undvika att deppa ihop. Men det är klart, om jag sitter här om 2 år utan att blivit gravid så känns kanske det som tomma ord....
  • frifantasi

Hej på er alla!

Jag var inne på en blixtvisit här i tråden i oktober men har inte skrivit sen dess. Jag är 31 och vi försöker då på första barnet. Har  hunnit tre cykler sedan september, har altså rätt lång cykel, men inget hänt sen dess.
    Jag har varit inne och läst era inlägg då och då, men inte kännt att jag hunnit skriva ngt mer, skrivandet går ju som satgt med rykande fart här inne Glad Stort grattis till er som fått plus och kämpa vidare till er som inte nått dit än.

Eftersom jag varit redo för att skaffa barn ett bra tag och fått vänta in min sambo som inte kännt sig redo för det tidigare, så har jag varit väldigt taggad och otålig sen vi väl satt igång. När jag sluta med p-ring så sa vi att vi kör på som vanligt, men jag har ju insett att med lång oregelbunden cykel och mest mys under helgen, vilket är då det finns mest tid och lust till det, så lär det inte hända ngt på ett tag... Min sambo vill gärna att vi kör på som vanligt och att vi blir glatt överraskade när jag blir gravid, och rent utopiskt hade det ju varit det bästa men det lär inte bli så... Eftersom jag har velat detta länge så har jag redan nu efter tre cykler definierat uteblivet plus som ett STORT problem och tycker vi ska lägga i andra växeln, medans min sambo tycker att dt är helt naturligt och att det är normalt att det tar ett tag... Även om han är mkt positiv till att vi gör detta nu så är vi på heeelt olika nivå vad gäller motivation och hur mycket arbete som ska läggas ner på det... Nu har jag i alla fall köpt ÄL-stickor på testlagret och testat två dagar för att klura ut hur min kropp funkar och om jag ens får ÄL..? Så ska jag försöka få till nåt mys om plus infinner sig, även om det råkar infalla en sömning måndagkväll efter stressig jobbdag el dyl...

De senaste tre månaderna har jag försökt klura ut min kropp, menscykel och känna av syptom på ÄL och PMS. Efter många år med hormonella preventivmedel där hormonerna hållts strikt i chak känns det som det varit en stor hormonfest i min kropp som gått över styr de senas månaderna. Känns inte som något stämmer. Har lyckats komma framt till att jag har ont i bröstvårtorna vid ÄL enligt mina beräkningar, men det kom först en vecka innan mens förra gången?! Hade jag kort lutealfas då ist kanske? Sen dras jag med spottings en vecka innan mens också, trist, Min förhoppning är att dessa första månader varit en turbulent omställning för min kropp och att det ska stabilisera sig nu och bli mer redo för ett litet knytte...

Det är väldigt skönt att läsa era inlägg och funderingar. Alla mina vänner, utom en som ska påbörja IVF i feb, har blivit gravida på studs och det känns skönt att kunna vända sig hit med funderingar och tankar då. Hoppas 2011 bli vårat år inne i denna tråd Kyss

• frifantasi

Kekke: åh så fint skrivt, kom det en liten tår..

Ceke: Stor kram!! Sådana kommentarer/diskussioner är så mentalt jobbiga. Skönt ni fick ett bra samtal i alla fall.

Firfantasi: Välkommen!! Skrattande Också ny i tråden och inte helt lätt att hänga med men underbar tråd att läsa!! Hjärta Personligen hade jag testat ÄL-stickor för at få koll på cyklen och om jag fått utslag så hade jag förfört min man även om det var en sömning måndag. Eftersom han vill ha barn vill jag understryka så ni inte tror jag skulle lura en man och bli gravid mot hans vilja Glad Det är som sagt inte så lätt att pricka och alla chanser kan behövas. Vi ville också ta det som det kommer i början, blev gravida snabbt, fick missfall och nu tar det låång tid. Min man har förlikat sig med tester och sex på kommando. Han är fantastisk! Å andra sidan är det jag som ej velat ha barn i vår relation så han gör allt nu när jag vill Glad  Jag önskar jag kunde vara mer avslappnad och hoppas på bästa men inte kunnat det. När jag väl bestämt mig så går jag all in vilket kan ligga mig om foten.

Hej o tack! Jo det känns rätt bra att ha börjat kolla med stickor nu. Jag har testlagrets stickor, men  ska man kunna se hur strecket ökar mer o mer för varje dag eller? Jag har testat sen i tisdags o ska ha ÄL på lör enl kalender. Syntes lite lite svagt i tis o ons men igår var det inget alls. Hoppas inte jag missat det nu bara, har som sagt inte mkt symptom vid varken ÄL eller mens, men inte alls något mer sekret denna vecka vad j kan avgöra iaf... Ska ta o lära mig det där Skrattande Sambon o jag har pratat o det här med "6 på kommando" och det känns bra, vi sa mer att vi får väl sexa oftare helt enkelt, sex föder ju sex liksom, så slinker det mer gånger kring ÄL också.

Det där med okänsliga kommentarer från andra personer i sin omgivnign har jag lydkligtvis varit förskonad från. Både mina föräldrar och svärföräldrar tror jag medvetet varit rätt försiktiga med det. Mina kolleger har ej heller sagt ngr grodor och mina närmsta vänner vet att vi försöker redan, Dock kan det bli en hel del barnsnack när det är många gravida vänner omkring en, lite jobbigt på vår middag i fredags när mina 2 bästa och gravida vänner med sambos prata barnvagn etc etc. Man har ju liksom inget att komma med i en sån diskussion överhuvudaget Skrikandes och de vet att vi försöker nu också, lite okänsligt kan jag tycka..

Och vad jobbigt för dig Ansi30! Tycker inte heller ni ska sluta bebisverksatan, på något sätt löser det sig ändå. Något måste ju vara fel när en person hamnar mellan två stolar. Hoppas och tror det löser sig för er på något sätt ändå.

Hej hopp snart är det helg! Det är alltid skönt!
  • frifantasi
    ifyouweremine skrev 2011-01-14 13:52:47 följande:
    frifantasi - Jag brukar ha utslag på äl-stickan hela månaden, fast svagt de dagar jag inte har äl på g. Men man ser små skiftningar från dag till dag om man lägger alla stickor bredvid varandra i följd, det går lite upp och ner i styrka. Antagligen beror det på hur många timmar det har gått sen man senast kissade, hur mycket man druckit under dagen, osv. Men sen syns det ju väldigt tydligt när det börjar ta fart vid äl. För mig brukar det öka så det blir starkare men inte lika starkt som kontrollstrecket en dag, och dagen därpå är det minst lika starkt som kontrollstrecket. Sen kan det ev. vara positivt ytterligare en dag, men sen går det ner till svag nivå igen. Så för mig är det nog omöjligt att missa stegringen om jag bara testar varje dag. Men en del andra har mycket kortare stegring, som kanske bara varar några timmar, och då kan man ju missa det.
    Aha, på så vis! Det ska bli spännande att se vad som händer, ska testa idag igen, enligt almanackan ska jag ha på lör, men jag vet inte säkert. Kan ju lika väl vara så att jag har kort lutealfas och inte har haft ÄL två veckor innan mens tidigare. I så fall får jag väl fortsätta testa i veckan för att se om jag får utslag senare... Litar inte riktigt på min kropp än.
  • frifantasi
    Esselady: det var svårt, jag är ju ingen expert (än) så jag hade gissat på när det var positivt på sticka, men har förstått att plusset kan komma efter ÄL varit för oss lite äldre. Måste nog börja läsa på mer och även iaktta de inre delarna av mig själv  ocksåFlört. Men visst får du ett Plus snart du också att stolt visa upp!!

JAg väntar att jag ska få plus på ÄL stickorna, men nu när jag testa nyss vart det inget alls, iof ganska vattning urin så  testar imorgon bitti också, men då kanske jag kan förvänta mig plus på sön, mån eller tom tis även om ÄL skulle infalla imorgon.

Är det förresten någon här inne som har ont i bröstvårtorna vid ÄL och som i så fall har observerat lite mer exakt när det infallit, precis innan, under eller efter? Det är det enda lilla symptom jag har haft och det har dessutom infallit lite olika tider i cykeln. Skulle vilja härleda symptomet till något hormon eller skede i cykeln liksom...
  • frifantasi
    Jojjo77 skrev 2011-01-16 10:56:05 följande:
    Igen, tråkigt för alla er som fått påhälsning! Tror tyvärr att jag joinar er snart, snart BIM men absolut inga känningar av att jag skulle kunna vara gravid. Har tilol och med börjat hoppas att mensen kommer denna gån, har en massa saker inplanerade närmsta tiden som är sammankopplade med vin, skulle vara trevligt att inte behöva avstå. Tänker att om jag tänker så, så blir jag inte så besviken när tanten kommer.

Grattis alla som minskat i vikt! Jag kör ju på Viktväktarnas tänk och det går sakta men säkert neråt varje vecka, skönt. Så blir vi inte med barn så tänkte jag att jag skulle känna mig riktigt snygg i vår och sommar istället

Kekke - jag behöver faktiskt inte fejka, min man klarar galant av att tillfredsställa mig. Helt ärligt. Förstår heller inte vitsen med att fejka, det är ju bara jag skom skulle förlora på det Eller? Med det inte sagt att jag alltid fått orgasm varje gång jag haft sex i mitt liv, men får jag inte det så tänker jag heller inte låtsas som om jag fått det. En utebliven orgasm behöver ju inte betyda att man inte haft det skönt, vilket vissa killar verkar tro.
    Frk Svår skrev 2011-01-15 08:50:28 följande:
    Jaha, där kom mensen. Helt enligt min mobil-app så det känns ju bra att den fungerar iaf Kräks

Då ska man bara samla krafter och gå igenom detta en gång till...

Lite tur i oturen är att nu hinner jag förhoppningvis gå ner de där sista kilona plus att jag hinner jobba ihop en SGI. Kändes lite surt att tänka på att meddela min ev blivande chef att jag ska vara föräldraledig. Förhoppningsvis får jag anställning i mars så det bästa hade ju varit att bli gravid då...men jag tänker självklart försöka hela tiden. Och ställa mitt hopp till utredningen som jag hoppas påbörjas snart!! Måste rota fram pappret för jag minns inte när jag ringde men det är nog snart 3 månader sedan
    Jag är inne lite på samma spår som ni är, man måste försöka se det positiva och möjligheterna om man nu inte blir gravid denna månad. Jag tänkte också hinna komma i form för att bli lite mer pigg och stark. Och vi planerar också ngn rolig resa till sommaren så då är det skönt att inte vara höggravid, man får väl inte flyga efter en viss vecka heller ju? Även om jag hellre väljer bli gravid framför resa GladMin vän som ska påbörja IVF t våren har berättat att hon vart så väldigt besviken i början när det inte gick, men har väl släppt det en del nu, kanske iof för att de utretts färdigt och väntar på IVF nu, men hon brukar vara rätt glad när hon kan ta sig ett glas vin när tanten kommit...

Men det är ju ändå trist att få mens ist för plus, så kram på er som fått påhälsning nu i dagarna!

Här väntar jag fortfarande på plus på ÄL-stickan, inget än Rynkar på näsan hoppas jag haft i helgen för vi har myst på ordentligt, och att plust isf är försenat. Skulle va typiskt om det är imorgon eller tisdag när jag inte är hemma.
  • frifantasi
    ceke skrev 2011-01-16 13:33:57 följande:
    Ahh... första halva dagen va ett rött vattenfall så nog kom den allt.. Men jag är ju van vid 1 veckas riklig mens och hade väntat mig etter värre med proveran.. Men första dagens flöde plus de två följande dagarna är nog mindre än vad det normalt brukar va totalt sett.. skulle jag tro Dock inte van vid att va i stort sett blödningsfri på fjärde dagen! Fast jag klagar inte påd et iofs! Ser fram emot att det ska försvinna helt för någon vecka nu!
    Det låter ju topp om mensen blir lite mindre riklig med den där Proveran, hoppas du blir spottingfri också nästa månad då!
  • frifantasi

Frk Svår: Om det är stickor från testlagret så finns det en liten tabell för när man ska börja testa beroende på hur lång cykel man har. Jag har 37 dagars cykel i genomsnitt ( tror jag iaf) och skulle då börja på dag 17. Sen har jag iof inte fått nåt plus än fast j e på dag 25 nu, morr... Trodde ärligt inte det skulle va så svårt för kroppen att hitta tillbaka, alla barnmorskor j pratat m under mina p-pillerår har alltid sagt att äggstockarna "sover väldigt lätt" under tiden man tar p-piller, pytsan säger jag!!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet