Vi över 30 som längtar efter första barnet
Halloj! Jag hoppar också in här. Fyller 31 nästa vecka och jag och min man fick en massa vuxenpoäng i somras då vi både hann gifta oss, köpa och flytta till hus, va ute på båtsemester och slutade med p-ring då vi såååå gärna vill bli föräldrar
Lustigt det här. Jag har tidigare alltid varit livrädd för att bli gravid om jag slarvat det minsta med att skydda mig... och hade någon idé om att det säkert skulle ta sig på en gång. Ivrigt påhejjad av barnmorskor som sa nåt att en av tre blir gravida på en gång när man slutar med p-piller/p-ring då kroppen sparkar igång alla hormoner etc.. Men så lätt skulle det ju inte va...
Förra månaden var en pina och typ en mardröm. Gick från att jag trodde jag var gravid och fick ett felaktigt test på halsen som först visade två streck och sen bara ett... jag va inte gravid även om vi båda hann tro det typ 5-10 minuter.. Sen ringde jag gyn då jag har en hel del problem med mellanblödningar sen många år tillbaka.. Fick tid och de hittade en apelsinstor tvillingcysta på ena äggstocken. Jaha. Fick "försöka-bli-gravid-förbud" tills efter operationen som är den 24 nov. Sen bara några dagar efter det beskedet hittade min man en knöl i ena bröstet. Suck. Har kollat upp det och underbart nog var det ingenting farligt.
Men, nu går jag och ordagrant läääängtar till operationen, få en massa svar på hur det ser ut där inne kring äggstockar/livmoder/äggledare etc, hoppas på positiva besked och ser fram emot att börja bebisverkstan igen!