• ceke

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Halloj! Jag hoppar också in här. Fyller 31 nästa vecka och jag och min man fick en massa vuxenpoäng i somras då vi både hann gifta oss, köpa och flytta till hus, va ute på båtsemester och slutade med p-ring då vi såååå gärna vill bli föräldrar 

Lustigt det här. Jag har tidigare alltid varit livrädd för att bli gravid om jag slarvat det minsta med att skydda mig... och hade någon idé om att det säkert skulle ta sig på en gång. Ivrigt påhejjad av barnmorskor som sa nåt att en av tre blir gravida på en gång när man slutar med p-piller/p-ring då kroppen sparkar igång alla hormoner etc.. Men så lätt skulle det ju inte va...

Förra månaden var en pina och typ en mardröm. Gick från att jag trodde jag var gravid och fick ett felaktigt test på halsen som först visade två streck och sen bara ett... jag va inte gravid även om vi båda hann tro det typ 5-10 minuter.. Sen ringde jag gyn då jag har en hel del problem med mellanblödningar sen många år tillbaka.. Fick tid och de hittade en apelsinstor tvillingcysta på ena äggstocken. Jaha. Fick "försöka-bli-gravid-förbud" tills efter operationen som är den 24 nov. Sen bara några dagar efter det beskedet hittade min man en knöl i ena bröstet. Suck. Har kollat upp det och underbart nog var det ingenting farligt.

Men, nu går jag och ordagrant läääängtar till operationen, få en massa svar på hur det ser ut där inne kring äggstockar/livmoder/äggledare etc, hoppas på positiva besked och ser fram emot att börja bebisverkstan igen!

• ceke
    Saftmedbulle skrev 2010-11-11 13:38:34 följande:
    Ceke: Vilken resa! Välkommen hit!
    Ja, visst är det lustigt att amn vissa tider går och oroar sig för att man skulle vara gravid och sen några år senare för att man INTE är gravid... Skönt att bröstet är ok, har också provat det där och det är lite läskigt innan man vet vad det är. Håller tummarna för att operationen går bra!
    Tack! Ja helt otroligt faktiskt.. Aldrig ska man slippa va nojjig

Det där med bröstet va rätt makabert faktiskt. Haha... Hade tid för undersökning morgonen efter Rosa Bandet-galan och jag som typ aldrig kollar på tv råkade SJÄLVLART råkade jag slå på den precis när den var. Ojoj va den va gripande och jag va ju helt säker på att det skulle bli en sjuhelvetesresa för mig med en massa jobbiga svar dagen efter, cellgifter och allt sånt. Men som tur va hade jag ju helt fel och det va inget farligt alls. Men nu har jag provat på den oron det innebär att tro att livet kan bli en tuff resa och så här i efterhand kan jag ju tycka att det va en rätt lärorik erfarenhet!

• ceke

mja, men jag tror inte riktigt på det där.. då skulle ju ingen bli gravid med hjälp av iVF eller liknande. De har nog svårt att tänka på så mkt annat... Det blir när det blir helt enkelt... när de små simmarna simmar rätt och träffar det perfekta ägget, om cellerna sen vill utvecklas som de ska och slemhinnorna är mottagliga för att ägget ska fästa

• ceke

Hej på er! En något lördagspåverkad Ceke skriver just nu Vi gifte oss i somras och har äntligen lyckats bjuda på middag för hon som sydde min klänning samt hennes man. Det är vänner till familjen och de blev sjuka precis till bröllopet... Nåja, nu har vi äntlgen lyckats tacka för den helt fantastiksa klänningen i a f!

Barn.. blir galen när pappa, trots attt han vet om cystan, kommande operation och min oro för att inte kunna få barn går på om att ""när kommer barnbarnen då`" Nåja.. han vill väl så gärna ha barnbarn antar jag. Men blir irriterad ändå...

Kram på er

• ceke

Saftobulle: Nja, alltså, farsgubben har minne som en guldfisk (inget sjukligt, bara är så.... när det gäller saker som jag säger till honom hmmmm) Så jag inser att det liksom inte skulle hjälpa. Han ser det inte som nåt han gör för att va elak (att säga sådana kommentarer alltså) och det innebär att han bara skulle säga att jag är känslig och knäpp om jag påpekar det. Orkar bara inte ta sådana strider med honom längre. Trist men sant. Och jag VET att han inte vill nåt illa med det... men det betyder inte att jag inte tycker det är jobbigt... Hmm

• ceke

Alltjag läst om tempmetoden är att tempen stiger efter att ÄL redan har skett, dvs att det inte är ngn bra metod för att veta när man ska sexa, då man redan missat ÄL om man utgår från det. Inte vet jag, bara vad jag läst...

• ceke

Åhh, lite självömkan här just nu... Om en vecka är jag opererad. Äntligen.. Om nu inte den här jäkla förkylningen som börjar göra nock out på mig sitter i och hindrar hela skiten.

Fyyyy va jag blir ledsen om det blir så! Jag vill ju bara få cystaskiten bortskuren och kunna komma igång igen. Men får hoppas att en vecka räcker för förkylningen att både bryta ut och försvinna... Men vad är oddsen för det när jag just nu ligger med en allt mer tilltagande halsont, huvudvärk och allmän sjukdomskänsla. >Känner mig för tillfället så förskyld som bara en karl kan.. och sååå illa är det nog inte än!

Hmm

• ceke

Astrogilr: va härligt med ett sånt bra bemötande och bra känsla för utredningen! Hoppas allt går bra!

• ceke
    simtim skrev 2010-11-18 10:49:15 följande:
    ceke - hoppas du mår lite bättre snart...sån där dunderförkylning är botten. Krya på dig!

Här är det BIM+2, inget nytt. Waiting for the fat lady to sing....
    Tack! Gick precis hem från jobbet. Här ska sovas, ätas vitlök, frukt, extra c-vitamin, esperitox och kanske nån wiskey, för ta mig tusan att jag ska va frisk på onsdag! Jag SKA opereras och SKA övertala min kropp om att va frisk nog för det då!
  • ceke

Hittade en intressant sida med en massa information om barnlöshet, behandlingar, frågor och svar etc. Det är nog den mest seriösa faktasidan jag hittat i den kategorin i a f...

Såå, om det är ngn mer än jag som söker en massa info om allt möjligt kring "svårt-att-bli-gravid"-frågor, gå in & kika, vet ja

http://www.linne.se/01/

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet