Inlägg från: kämpa2008 |Visa alla inlägg
  • kämpa2008

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Hej!  jag är snart 37år & biologiska klockan tickar verkligen fram för mig Dessutom har jag Endometrios som inte gör situationen för mig & sambon bättre. Vi har försökt i snart 2år, nu är jag på min andra kur med Pergotime, tyvärr lyckades det inte nu heller. Mensen kom i söndags, känner att nu måste jag ha någon att prata med, det är skitjobbig situation när man längtar så otroligt mycket efter att få bli mamma. Sen blir det inte bättre av att jag har många runt mig, som väntar bebis klart man är glad för deras skull, men jag tror ni flesta här förstår vad jag menar. det är klart att jag ibland tänker att det nog inte är mening att jag ska bli mamma, men samtidigt så vägrar jag att ge upp. Men av mig som kvinna så krävs det mycket, mannen behöver göra sitt jag måste hålla koll på ÄL, tabletter, menscykel, BMI, allt detta blir stressande, fast att man verkligen inte ska bli stressad, men det är inte lätt att tänka positivt ibland...men hoppet finns kvar för oss
    Jag har även börjat med Akupunktur & har gått två gånger, dock inte satt några direktvärkande nålar till äggstockar mm än, men det kommer göras i slutet av januari, då jag ska på min tredje behandling.
    Terapeuteten har inte vågat sätta just på de ställena pga att jag har pågått behandling av Pergotime, men nästa gång får han göra det, det kan inte bli värre tror jag. Jag hoppas det lyckas på min sista kur, som jag ska ta i februari..Av tabletterna har jag som många andra humörsvängningar (gråter för lilla minsta), trött, lite yr, fast det var värst nu på andra kuren.
    Nu vill jag önska alla här en god fortsättning & jag hoppas på 2011...
    KRAM

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet