• Benone

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Hej, vad roligt att hitta den här tråden! Skrattande

Jag har länge drömt om att få egna barn, har varit /är fostermamma, barnflicka, extraförälder & moster.
    Mitt problem är att jag har svår endometrios och vet att jag måste ta till IVF trots viss procentuell chans att lyckas, vilket i sig känns som ett mirakel om det skulle gå...Gråter

Jag är ny på alla förkortningar och vad allt innebär, vet knappt inget om ivf, bara att det skrämmer mig...
    Vad kan man göra själv för att öka sina chanser till ett mirakel, några tips? Glad 

• Benone
    Saftmedbulle skrev 2013-01-15 20:56:13 följande:
    Välkommen hit!
    Mycket tålamod... är bra att införskaffa vid bebisverkstad.  Att läsa på själv och få hjälp som man har rätt till är ett annat tips...
     Men... mirakel händer. Själv har jag en liten dotter efter tre missfall och en riktigt jävlig (jo!) graviditet. Helt klart värt besväret och jag är glad att jag inte gav upp efter tredje missfallet, vilket jag var nära att göra.
    Har fått mycket peppning i den här tråden, så det är oxå ett tips...hitta ett bollplank (åter igen, välkommen...)
    åh vad jag ler stort när jag hör din historia, vad skönt att du inte gav upp och grattis till din dotter Skrattande
    tack för tips och det varma välkomnandet! Solig
  • Benone
    Mumwannabe79 skrev 2013-01-15 21:16:46 följande:
    Hej!
    Jag har också endometrios, är gravid nu tack vare IVF. Det finns en speciell tråd för tjejer med endometrios som försöker bli gravida genom IVF: www.familjeliv.se/Forum-11-261/m51036674.html
    En del blir hjälpta av omläggning av kosten, akupunktur m.m.   
    hej! åh tack för tipset! den ska jag genast kika på Skrattande
    är du gravid efter första ivf-försöket? grattis, vad roligt!! Skrattande
    har du ändrat ngt? kost? akupunktur? 
    testat ngt annat? 
  • Benone
    Mumwannabe79 skrev 2013-01-15 22:54:03 följande:
    Tack! Kolla min presentation så får du veta lite mer Glad Förutom det som står där åt jag Bio-Pycnogenol och hade börjat försöka lägga om kosten. Finns massor av läsning om endometrios på internet på engelska.
    tack! det ska jag göra Glad
    vad är Bio-Pygnogenol för ngt och vad är det bra för?
    varför just omega 3? 

jag har hört om rosenrot också, vet du ngt om det?
    ska forska mer i endo-kost, har ätit delvis endo-kost förr... 
  • Benone
    Mumwannabe79 skrev 2013-01-16 09:49:09 följande:
    Tyvärr minns jag inte vart jag läst om allt. Googla på "pycnogenol endometriosis", det finns iaf en studie som visat att Pycnogenol kan minska endometriossymtom.
    Omega 3 är bl.a. inflammationsdämpande och endometrios är en inflammatorisk sjukdom.

I den här boken finns mycket tips, det är en läkare i västerländsk medicin som skrivit om kinesisk medicin: www.bokus.com/bok/9780316159210/the-infertili.../  

Rosenrot säger en del att man inte ska ta när man har endometrios då det ökar på östrogenet i kroppen. 

Om du läser gamla inlägg i denna tråd får du nog en del tips: www.familjeliv.se/Forum-7-127/m49910552.html   
    tusen tack! ska ta till mig och läsa :o)
    Snön är förlåtande. Man kan göra vad man vill.
  • Benone
    Jojjo77 skrev 2013-01-16 10:23:13 följande:
    Benone - Välkommen! Vi är många som stött och blött i den här tråden, ett par av oss väldigt länge, tyvärr måste man ju säga. Det här är en fantastiskt trevlig tråd med många härliga tjejer! Hoppas du kommer trivas och lycka till!
    tack så mycket, vad gulligt! 
    ja, stöd behöver vi alla, det är svårt för folk utan endo att förstå hur vi har det....
    Solig 
    Snön är förlåtande. Man kan göra vad man vill.
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet