• Smiley

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Här inne är det många bekanta namn! Är det ok att jag är med här oxå? 31 år gammal, första barnet, försökt i 3 1/2 år.

• Smiley
    Ansi30 skrev 2011-03-12 12:18:12 följande:
    Välkommen till oss Smiley!!
    Tack så mycket!
  • Smiley

Hej tjejer!
    Gillar stämningen här inne Känner ju till vissa av er redan, så då känns det som om man redan känner alla

Millan: beklagar vekligen ditt MF! Minns att du skrev att du hade liknande symptom som vid tidigare MF. Vi har gjort en utredning 2009 med allt från spermaprov, progesteronprov, spolning av äggledare och pergotime. Allt detta gjorde vi 2009. Sen blev vi gravida juli 2009, som slutade i MF. Sen fick vi inte gå kvar på fertilitetsmottagningen, då vi blev gravida utan hjälp av pergotime. Så december 2010 skrev vi in oss igen, och åt min första kur pergo i slutet av januari. Ska börja äta min andra dos pergo nästa vecka, då ska jag äta halv dos. Sen ska jag äta en kur till innan sommaren, i maj. Blir det inget fram till sommaren kör vi igång med IVF direkt när mottagningen öppnar i augusti.

Polarlantis: Ett stort grattis till er! Oj vad roligt!

Ceke: Jag hittade hit av en slump faktiskt. På sidan där senaste inläggen kommer upp, såg jag ett namn jag kände igen, och rubriken till tråden var denna. Så jag kikade lite och gillade vad jag läste

Frk Svår: Har ni precis börjat er utredning?

Pingla77: Har du fått konstaterat hypo/hypertyreos? Alltså brist på eller för mycket sköldkörtelhormon? Ska du äta Levaxin? Jag har nämligen hypotyreos, brist på sköldkörtelhormon, och har ätit Levaxin i 1 år nu, och haft bra värden sedan oktober 2010. TSH 0,9 och T4 13.

Känner att jag oxå vill bli redo för sommaren. Kör lite LCHF, men inte så maniskt och jättestrikt. Äter inte pasta, potatis och bröd eller godis. Men nån lördag har jag smakat lite chips, och baguette till hummern *mums* Äter dock en del (...) 70% choklad. Har ett mumsbehov, så jag måste ha nåt har inte märkt nåt än viktmässigt, men jag tränar inte så mycket heller just nu. kanske måste börja...

/Smiley

• Smiley
    Pingla35 skrev 2011-03-14 19:41:38 följande:
    Du är så välkommen! 

Hade ingen aning om att det var så det hette. Men jag hade höga värden TSH. Första gången 2,7, andra gången 2,9 och tredje 3,0. Vad det rent tekniskt innebär vet jag inte. Frågar inte så mycket heller har fullt förtroende för läkaren. 
    Levaxin blev utskrivet och står numera på piller listan.

Spåret gick lite trögt idag. Fortfarande ont i foten, blir kanske simning senare i veckan om inte svullnaden går ner.
    Ja, du har legat lite utanför vad läkarena tycker är normalt. De vill att man ska ha ett TSH mellan 0,2-2,0. När jag fick reda på mitt TSH hade jag 13,91, och det var ju på tok för högt. Rätt galet, men vi korrigerade med Levaxin. Det gick neråt, och sen uppåt under ca 10 månaders tid. Ni kan ju tänka hur mina hormoner har hoppat omkring. Stackars gubben säger jag bara... I oktober låg jag på 0,8, och i november låg jag på 0,9. Behövde inte komma tillbaka på ett par månader, så tänkte kolla mig nästa vecka. Vilken dos äter du? Jag äter 75 ug.
    ceke skrev 2011-03-15 08:37:09 följande:

Jojjo: Vilken skön inställning Men hoppas att den struntar i att droppa igång!

Här hade vi en början på en myskväll igår.. men så ringde en kollega och ville prata allvar med mig. Det va nåt missförstånd/skitsnack på jobbet. Blev ett långt jobbigt samtal. Sen gick en propp i huset och sen va all mysstämning som bortblåst. Nu på morgonen är jag trött då jag drömt om samtalet och jobbet i natt, mina favvojeans sprack i grenen, fick packa om (ska på utbildning tre dagar) och vi kom iväg sent till jobbet. SUCK

Jaja.. som sagt.. det är fint väder ute i a f !

Åh, så typiskt! Känns som att allt som kunde gå fel gick fel. Tur att det är fint väder som sagt

Jag gjorde nån konstig rörelse imorse, så jag har typ nackspärr. Jätteskönt! Tur att sex inte står på agendan, för det hade inte funkat... *ouch*
  • Smiley
    Pingla35 skrev 2011-03-15 21:17:56 följande:
    Bra att jag läste detta! Blev påmind om att äta pillret. Helt otroligt att jag i tidigare har klarat mig från att få barn då jag var helt hopplös på att ta dem i tid. Men eftersom jag är där jag är idag så kanske det inte är så konstigt heller.Obestämd
    Nåja, kollad in burken och det säger 25ug. Beror väl på att jag inte har så stor förändring eller vad det kallas.

Ja, man funderar ju om man åt p-piller i onödan. Man var ju livrädd om man missade något piller. Fast pillren gjorde ju mensen bättre så det var positivt iaf
  • Smiley
    Lägger till mig på listan för april.

Solig BIM Vi som längtar...  Baby 

Solig  Mars Äpple
    16 -- Essalady ÄL 2 mars (försök nr 7)
    18 -- Kaprifolen1979 ÄL ~3 mars (försök nr 3)
    18-- Pingla77 ÄL 4 mars (försök nr 9)
    20 -- Ansi30 ÄL 6 mars (tappat räkningen på antal försök men ca 9)
    21 -- Irmelie  ÄL 6-7 mars (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)
    24 -- Lavendia (9.e försöket efter mf)
    29-- Finlandssvenskan ÄL 16 mars (5:e försöket)
    29-- Jezza80 ÄL 16 mars (2:a försöket)

Solig  April {#emotions_dlg.flower}
    2 -- Zalia ÄL ca 22 feb (sjätte försöket)
    4 -- Ceke ÄL ca 20 feb (10 försöket)
    11--Kia78 ÄL 28 Mars (12:e försöket)
    11 -- simtim ÄL ~27 mar (9:e försöket)
    12 -- Fröken Ellen ÄL ca 28 mars. (11:e försöket)
    12 -- Frk Svår ÄL ca 1 april
    14 -- Jojjo55 ÄL ca 31 mars (på det 6:e smäller det!)
    17 -- Smiley ÄL 2 april (43:e försöket)

MariaF79:  (försök nr 6), MF v 5 på försök 5
    Astrogirl: MA v 7 (upptäcktes i v 10) på försök 10, inväntar första mens efter MA, sedan kan vi börja om.

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    Saftochbulle BF 16 okt (försök nr 8) 
    AnnJan BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80 BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Polarlantis: BF 22 nov (4 försöket)
  • Smiley
    Irmeline skrev 2011-03-17 13:24:01 följande:
    Ha ha, ja jag minns det!
    Glömde ett piller en gång och kände att jag var tvungen att berätta det.
    Mannen blev så knäckt att han ställde in vår fina restaurangmiddag vi skulle ha samma kväll.
    Totalt psykbryt. Försökte berätta att det inte var så stor risk men han lyssnade inte.
    Nu några år senare längtar han.. 

Går just nu omkring i ett ingemansland. Trots äggblåsan på 16mm för snart 2v sen verkar ingen ÄL ha kommit enligt tempen. Så vad händer? Inte mycket. Ingen aning om jag kommer få ÄL senare, eller om det kommer mens om ett tag. Frustrerande!!

Men efter nästa mens blir det pergo, och då jävlar!! {#emotions_dlg.djavulsk} 
    Hmm, kostigt det där med din ÄL. Hoppas att mensen kommer så du får köra igång med pergon.

Jag vill att mensen ska komma igång, helst idag, så jag oxå får börja. Den här månaden ska gubben vara beredd på sex, sex och åter sex *mohahaha*
  • Smiley
    ceke skrev 2011-03-17 16:39:31 följande:
    hej på er! har varit på utbildning sen i tisdags och längtar hem till min käre Kekke. hehe... nu ska sexas. kroppen pang pong tjongar och har en hel massa ÄL-flytningar och behöver inte ens leta efter dem. så här tydliga har de inte varit förr. men guuuu va jag känner av äggstockarna. båda två ajaj. dag 10 idag och hoppas hinna hem innan ägget släpper... borde inte va förrän sön el mån men mer ömma får nog äggisarna inte lov att bli nu! sanslöst... satt på en festmiddag med en massa kollegor igår och fick stålsätta mig för att inte vika mig dubbel. hmmm.. tempen fortfarande låg i a f. attans jojjo att bitchen kom!
    Då ser vi fram emot en ÄL då! Jobbigt att det gör ont dock, men förhoppningsvis så är det bara sån fart på dem att det kanske tar sig nu? *hoppas*
  • Smiley
    L Maria skrev 2011-03-17 19:58:28 följande:
    Nu har mensen kommit här också, slog till med en 32 dagars cykel, äl på dag 21 och normala 11 dagars lutealfas.
    Är besviken - vi hade prickat in äl jättebra och man har ju hört att det kan gå bra gången efter missfall, men inte för oss... Vi kommer inte att försöka nästa månad - skulle pricka in de första kritiska veckorna under vår resa och så hoppar vi decemberbarn... Mentalt kanske man behöver en paus ändå, det är så jäkla påfrestande det här! Kroppen verkar dock funka som den ska - äl blev tre dagar sen och lutealfasen som vanligt.
    Har sjukt svårt för andra som är gravida och har barn, jag blir så jäkla bitter - retar mig på mina gamla vänner som nu bara är "föräldrar", retar mig på våra kompisar som är gravida by mistake och diskuterade behålla eller inte behålla, är ledsen för att jag inte är i vecka 9+ nu...
    Åh, beklagar verkligen dit MF. Skickar mina varmaste kramar till dig.

Det känns tryggt på något sätt när det finns fler här inne som fått MF, för vi alla vet ju hur det känns. Skönt att ha någon att dela det med.

Själv så väntar jag på att mensen ska komma igång, BIM imorgon. Känns så utdraget med 31 dagarscykler. Vill bara att ÄL ska komma igen så vi får köra på igen Mmm, lööövmaking! *fniss*

Ha en härlig helg tjejer!
  • Smiley

Dag 31 idag, och jag har BIM, och mensen har inte dykt upp än. Tog ett test imorse för att kolla, men det var ju lika negativt som för ett par dagar sen Hade lite mol imorse, så mensen kanske kommer till kvällen, eller imorgon. Har då aldrig haft en menscykel längre än 31 dagar. Tror att pergon kan ha mixtrat lite med kroppen då jag tog det i januari.

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet