• Anwen

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Ska jag hänga på här kanske? Nyligen fyllt 30... Vi har försökt bli gravida sedan juli -10, tagit paus vid nåt tillfälle men kan nog räkna som om vi är uppe i ca 20 försök. Känns väldigt deprimerande, att försökt så många gånger utan ett endaste litet plus. Miniutredning har gjorts men allt såg normalt ut. Önskar dock en noggrannare undersökning med fler tester, får se om jag försöker kräva det efter nyår nån gång om det inte hänt nåt innan dess.

• Anwen

Tack för välkomnandet! Är väl i en liten depp-period just nu... men en del kämparglöd ändå. Nog måtte det väl bli våran tur nån gång också!!
    Lägger in mig i listan...

BIM, Vi över 30 som längtar.  {#emotions_dlg.flower}

BIM - BERÄKNAD ICKEMENS 

November
    29 - villnu (första försöket)

December
    5-9 - Tea Time (försök 10, MF på försök 1 och 8)  
    6 - Dansarkicki (försök 30+, MA maj -11, planerar IVF efter nyår)
    7 - kristin10 (försök nr 3) 
    9 - Prodigy79 (försökt sedan juli -10, planerar IVF efter nyår) 
    12 - Marsflickan (försök nr 5, 3:e efter MA 21/8) 
    14 - MariaF79, äl runt 3 dec (försök nr 14, två mf på försök 5 och 7)
    17 - Kiyona (försök 11, X 2009, MF 12/5, MF 20/8) 
    17 - Jezza80 (försök nr12) ÄL ca 2-4/12 
    17 - Saftochbulle (försök nr 15, 3mf tidigare)
    18 - NICU (försök ca 11, MF april+oktober 2011) 
    18 - Kaprifolen1979 (ÄL ca 4 dec, försök nr 9, första m Pergo) 
    20 - Lilysweet (2a försöket)
    23 - Clementine (ca 20e försöket)

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET

2011
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket) 
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket) 
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket) 

2012
    PeLeKo: BF 9 jan (6e försöket) 
    Astrogirl: BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt) 
    Zalia: 17 februari (9:e försöket) 
    Irmelie: BF 18 feb (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren) 
    Fröken Ellen: BF 26 februari (13:e försöket, 2:a med Pergo) 
    Marja 78: BF 16 mars (försök nr 3, 1:a barnet 33 år) 
    Nemi76: BF 8 april (Försök nr 2 med Pergotime) 
    MissOlsson: BF 8 april (Försök nr 1, första barnet) 
    Annelie77: BF 15 maj (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök 
    Polarlantis: BF 19 juni (försök 8, MA på nr 4) 
    Råttentottan: BF 30 juli (försök nr 15,1:a efter mf)

• Anwen
    Jojjo77 skrev 2011-12-02 05:21:16 följande:
    Ja är gravid! Superstarkt streck! Känns overkligt och fantastiskt! Tack ICSI
    Supergrattis! :D Ser fram emot att själv få uppleva den dagen och känslan så småningom... Jag som är ny här, hur länge hade ni försökt?
  • Anwen
    villnu skrev 2011-12-07 06:51:53 följande:
    Saftochbulle (och alla ni andra): det verkar ha funkat! Plus för 45 min sen!
    Åååh yes yes yes! Har inte varit i tråden så länge, men har väntat och väntat ett par dagar nu att du ska testa, därför jag sitter vid datorn nu ;) GRATTIIIS!!

Själv fick jag positivt på ÄL-stickan både igår (lika starkt som kontroll) och idag (starkare än kontroll), så har väl ÄL när som helst nu/inom kort. Trodde inte jag skulle ha ÄL förrän på fredag, så fick inte till det förrän inatt, önskar vi börjat tidigare. Får hoppas vi lyckas idag och imorgon också. Vi är så segstartade efter varje mens! sexlivet har ju tagit lite stryk det senaste året, mest blivit kring ÄL och ytterst få gånger på infertila dagar. Skulle behöva hitta passionen igen. 
  • Anwen

Hade pos på ÄL-testet imorse också... Är det normalt med positivt utslag fyra dagar i rad?? Vilken dag ska jag isf räkna som ÄL-dagen? Starkast var i tisdags tror jag, eller om det var i onsdags? Då var strecket starkare än kontrollen, de andra dagarna lika starkt som kontrollen. Förut var det ganska lätt för mig att räkna ut ÄL och mens, men signalerna har blivit mindre tydliga så nu vet jag inte längre. Har ganska ont på höger sida (äggstock?) idag dock... det brukar jag inte ha.

• Anwen
    Kattflickan skrev 2011-12-09 18:06:43 följande:
    Clementine: du har inte pcos? Jag har motsatsen, positivt typ högst en halv dag.
    Inte enligt den lilla koll som gjordes i september (bl.a. VUL), och anses trots allt ha "regelbunden" mens även om det kan variera mellan 23 och 30 dagar (i snitt 26), och vid PCOS har man väl ofta ovanligt långa och oregelbundna cykler? På VUL såg allt normalt ut. Har också för mig att det brukar visa positivt i två dagar, men inte i fyra väl?
  • Anwen
    Saftmedbulle skrev 2011-12-09 18:51:33 följande:
    Hmm, du är inte gravid då ;) Då kan man ju oxå få utslag på ÄL-tester... (bara en tanke)
    Hade ju varit trevligt :) Men är nog lite för tidigt för det.... Kände på livmodertappen nu, den har sjunkit så nu är nog ÄL över för den här gången och butiken stängd :S. Bara hålla tummarna för att det kanske kanske kan ha lyckats denna gång. BIM blir då trol. 22 december, kommer inte testa förrän TIDIGAST 24e om inte mensen kommit då. Men törs man det? om vi sen ska iväg och fira jul där bl.a. en småbarnsfamilj kommer vara, jag bröt ju ihop på deras barnkalas senast :S. Jobbigt detta!
  • Anwen

Rättar till i listan då jag tydligen hamnat på sniskan... passar då även på att ändra mitt BIM

{#emotions_dlg.flower} BIM, Vi över 30 som längtar. {#emotions_dlg.flower}  

BIM - BERÄKNAD ICKEMENS

November
    29 - villnu (första försöket)

December 

6 - Dansarkicki (försök 30+, MA maj -11, planerar IVF efter nyår)
    12 ca - Prodigy79 (försökt sedan juli -10, planerar IVF efter nyår)
    12 - Marsflickan (försök nr 5, 3:e efter MA 21/8)
    14 - MariaF79, äl runt 3 dec (försök nr 14, två mf på försök 5 och 7)
    17 - Kiyona (försök 11, X 2009, MF 12/5, MF 20/8)
    17 - Jezza80 (försök nr12) ÄL ca 2-4/12
    17 - Saftochbulle (försök nr 15, 3mf tidigare)
    18 - NICU (försök ca 11, MF april+oktober 2011)
    18 - Kaprifolen1979 (ÄL ca 4 dec, försök nr 9, första m Pergo)
    20 - Lilysweet (2a försöket)
    22 - Clementine (ca 20e försöket)
    31-  DubbelA (ÄL ??, försök ca 16)
    31-  mtt78 (försök nr 3, 1:a efter MA i nov)

Januari
    5 - kristin10 (försök nr 4)
    5-9 - Tea Time (försök 11, MF på försök 1 och 8) 

IVF
    Smiley, börjar 16/11. Äggplock/ återinförande v 50 (försökt i 4 ½. MF sept. 2009)

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET

2011
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket)
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)

2012
    PeLeKo: BF 9 jan (6e försöket)
    Astrogirl: BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt)
    Zalia: 17 februari (9:e försöket)
    Irmelie: BF 18 feb (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren)
    Fröken Ellen: BF 26 februari (13:e försöket, 2:a med Pergo)
    Marja 78: BF 16 mars (försök nr 3, 1:a barnet 33 år)
    Nemi76: BF 8 april (Försök nr 2 med Pergotime)
    MissOlsson: BF 8 april (Försök nr 1, första barnet)
    Annelie77: BF 15 maj (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök
    Polarlantis: BF 19 juni (försök 8, MA på nr 4)
    Råttentottan: BF 30 juli (försök nr 15,1:a efter mf)
    Jojjo 55: BF 6 aug (försökt i ca 1 år, 1:a försöket med IVF/ICSI)

• Anwen

Och nu fick jag lite ångest över att ägglossningen är över :P Nu kan vi inte göra mer :S. Vill ju så gärna att det ska ta sig denna gång! Tyvärr kom vi ju inte igång med sexandet förrän det började visa positivt på ÄL-testerna, men fick iaf till det tre dagar i rad kring ÄL. Men har vi verkligen gjort tillräckligt? Det har ju aldrig fungerat hittills :(. Lite nervös inför jul... Känner att det måste ha tagit sig denna gång! Det bara måste! Men vad är oddsen? Om det inte tar sig nu, så kommer jag få mens lagom till julfirandet, där lyckliga familjen säkert kommer med sin 1- och 2-åring :S, kommer bli så satans jobbigt!

• Anwen

Ang. att känna efter så gjorde jag det under det första halvåret dryga, men kände ju alltid en massa falska symtom, så blev man bara besviken. Så de senaste månaderna har jag inte känt efter alls, bara låtit tiden rulla på, har inte tagit grav.test heller ens när mensen var sen två dagar. Men innan man kommer dit så är det supersvårt att inte känna och testa! Man vill ju så gärna att där ska vara nåt, och är man gravid vill man så gärna veta så snart som möjligt ;). Men nej, inte längre... Känns iofs som att risken för återfall denna gång är lite förhöjd. Får se hur det går. Kommer bli jobbiga två veckors väntan.

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet