Inlägg från: SmoochiePoo |Visa alla inlägg
  • SmoochiePoo

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Här är det en 31 åring till som längtar tills den dagen jag får kalla mig själv mamma. Min biologiska klocka gör mig i princip döv så jag hoppas på att stort plus snart!

Vi är inne på försök 2 efter att slutat med minipiller 31 jan. Borde ha ÄL i helgen but who knows och BIM 2/5. Så jag hänger gärna på här!

• SmoochiePoo
    NICU skrev 2011-04-12 14:14:34 följande:
    Du är inte ensam - jag är 32 (nyss fyllda, men ändå) - kommer ju inte att vara yngre än 33 när första barnet kommer ändå - om jag nu över huvud taget kan få barn  - man vet ju aldrig :)

Min klocka är också dånande hög - till skillnad från bara några år sen - då jag inte hörde den alls, men när man träffar "rätt" så faller ju allt på plats liksom :)
    Vad skönt det är att höra det! Att man inte är ensam (fyller också 32 i maj så jag är snart där med Skrattande) och man får ju hoppas att man kan få barn nu. Jag hade ett X i nov 2009 så vet att jag kan bli gravid iaf, nu har jag iofs en äggledare mindre Obestämd

Ja det var samma sak här, har inte alls varit sugen på bäbis, sen plötsligt en dag så såg man bäbisar och stora mysiga graivdmagar överallt! Och nu sitter man här och längtar så det gör ont i en!
  • SmoochiePoo

Tackar för alla välkomnanden! Solig
    Och grattis till plusset simtim!!

Lägger in mig i listan här! Hoppas på massa plus här nu då!

Solig BIM Vi som längtar... Baby

Solig April {#emotions_dlg.flower}
    11 -- Kia78 ÄL 28 Mars (12:e försöket)
    11 -- Essalady ÄL 28 mars (försök nr 8)
    12 -- Fröken Ellen ÄL ca 28 mars. (11:e försöket)
    13 -- Ansi 30 ÄL... ska tempa den här månaden (10e försöket)
    14 -- Jojjo55 ÄL ca 31 mars (på det 6:e smäller det!)
    17 -- Smiley ÄL 2 april (43:e försöket)
    17 -- Kaprifolen1979 ÄL ~4 april (försök nr 4)
    21 -- Astrogirl ÄL 7 april (försök 1 efter MA)
    22 -- Zalia ÄL 11 april kanske (sjunde försöktet)
    23-- Pingla77 ÄL 9 april (försök nr 10)
    24--Jezza80 ÄL 11 april (försök nr 3)
    26-- Finlandssvenskan ÄL 12 mars (6:e försöket)
    26-- Saftochbulle  ÄL 12 april (försök nr 9, efter två MF)

Solig Maj {#emotions_dlg.flower}
    2 -- Kiyona ÄL ca 18 april (2:a försöket)
    3 -- Millan75 ÄL ca 19 april (2:a försöket efter missfall, totalt 9 tidigare försök)
    8? -- Irmelie ev. ÄL 24 april (Första försöket med pergo)
    8 ca - Frk Svår ÄL 25-27 april
    11 ca-- Råttentottan Äl 26 april ca (10:e försöket)
    15 -- MariaF79, äl 3 maj (försök nr 7), MF v 5 på försök 5

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Polarlantis: BF 22 nov (4 försöket)
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket)

• SmoochiePoo

Grattis till alla plus, Ceke, Simtim och Anci!!!!  Skrattande Hoppas på att ni smittas massor! Här är det ÄL på G så jag hoppas på ett plus denna månad! Solig

• SmoochiePoo

Försök nummer 2 nu då! Lyckades pricka ÄL så nu denna eviga väntan på BIM! Skrattande

Nu när våren äntligen är här så håller vi tummen för att det blir ännu fler plus!!

• SmoochiePoo
    Jojjo77 skrev 2011-04-18 11:32:09 följande:
    Tack för tips! Tänkte faktiskt den tanken när jag läste mailet att det inte fanns ngn tid, att man ska vara så dum så att man ska göra allt rätt, men nu vet jag ju hur man ska spela spelet, fult. Jag började ju med det, för att överhuvudtaget få en tid, så varför sluta? Vi bor inte i en storstad, så det privata utbudet är inte så stort det heller och där är väntetiden nästan längre än till landsting. Verkar som om ingen tror att man får tid via landstinget och många verkar åka till t ex Sthlm för utredningar. Nu har vi ju ändå varit på ett första besök och mannen ska lämna in sina simmare nästa vecka, så det känns så väldigt irriterande att det här nu ska bromsa allt.

Du får det nog underbart i Tahiland även om det regnar. Ni får roa er med annat
    Har inte läst allt som har pågått men det är en utredning du försöker få tid för? (precis börjat med allt vad barngörande innebär).
    Hade en fråga där, det sägs ju att man ska försöka i 1 år innan man ska komma in för utredning, men om man är över 30 och har ett X bakom sig, ska man verkligen vänta 1 år? Man blir ju liksom inte yngre!!

Och jag tycker att du ska överdriva och fula dig lite, säkert andra som gör det och kommer före i kön! Hur länge har ni försökt?
  • SmoochiePoo
    Frk Svår skrev 2011-04-18 16:53:32 följande:
    Det är ju ingen som kontrollerar att du försökt i exakt 12 månader utan det är ju bara ditt eget samvete som sätter gränser. Ditt och sambons/makens då för det underlättar ju om han säger samma sak
    Det är iofs sant! Nu har vi iofs bara försökt aktivt i 2 månader så självklart ger jag det ett par månader till, men man blir ju liksom inte yngre direkt, men som tur är så är ju karln yngre än mig! Kanske bättrar på oddsen! Solig
  • SmoochiePoo
    Jojjo77 skrev 2011-04-18 20:40:20 följande:
    Vi har redan påbörjat utredning, varit på första besöket. Nu är det spolning av äggledare som ska göras och det är noga när i cykeln det görs. Och nu finns som sagt ingen tid kvar till mig denna månad!

Jag ringde och pratade m dem när vi försökt i 3 månader, tog sen ett tag innan vi fick komma, nu har vi försökt i snart 7 månader. Så jag har varit ful, men som sagt tiden går och äldre blir jag... och ska de hålla på så här så ja, då kommer jag bli gråhårig på köpet också tror jag. Ska ringa på tors och hoppas då på en återbudstid efter påsk.
    Ah då förstår jag att det är frustrerande! Men du får allt göra en fuling! Har du regelbunden mens så borde det ju inte vara några problem.
    Ja jag har sagt att har jag inte sett något plus tills i augusti så ska jag ta kontakt med dom!

Håller tummar och tår för det att de har en tid snart!
  • SmoochiePoo
    Marsflickan80 skrev 2011-04-18 22:48:12 följande:
    Kiyona: Vad kul att ni lyckades pricka ÄL, hoppas det har blivit nåt 
    Ja det hoppas jag med! Men dagarna tills BIM går ju sååååå sakta! 2 maj får gärna vara imorgon! Solig
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet