Vi över 30 som längtar efter första barnet
Finns det plats för en nykomling? 39, har precis missat femte försöket...funderar IVF
Finns det plats för en nykomling? 39, har precis missat femte försöket...funderar IVF
Mensen är på väg. Pinsamt hur man kan lura sig själv när man vill så mycket.
Var helt övertygad att jag var gravid och mannen likaså, tror att han är den som blev mest besviken och ledsen och då känner jag mig ännu mer skyldig (till att ha lurat både honom och mig)...Nu är det snart dags för ÄL, tar det sig inte nu får vi söka hjälp. Hur börjar man? Gynekolog eller?
Tack för hjälpen tjejer, då ringer jag min gynekolog först. Han är kanske inte det charmigaste men extremt högt meriterad med lång erfarenhet så kan nån ge mig en vink, så är det han. Hans förtjusande sätt får man liksom ta på köpet .....Jag biter ihop och ringer.
Någon erfarenhet av hur kroppen reagerar efter p-piller förresten? Har gått på p-piller typ sen jag var 15 och slutade då alltså i augusti i fjol. Mensen har varit snål fram till denna månad då den var mer normal. Tar det tid innan kroppen "repar sig" eller är det en skröna? Ägglossning OK enligt ägglossningstest. Blev gravid för två år sen efter p-pillerslarv med nuvarande maken så vi har "kunnat" vid ett tillfälle.
På tal om gynekologer, jag tillhör skaran som bara vill ha kvinnliga gynekologer. Märkligt att man känner så. Blir svårt att uppnå den önskan nu när vi ska spola äggledarna bara, de verkar inte ha så mga kvinnliga läkare på vår kvinnoklinik....får ta mig i kragen, så hemskt kan det ju inte vara eller?
ÄL i helgen... efter nästan noll koffein, massor av helmjölksprodukter, passionsfrunkt, ananas, träning, nästan ingen alkohol, mkt fisk och skaldjur och bidrottninggele, så SKA det gå vägen 
Stackars maken, han komer att bli utsliten ...
Håll tummarna *s*