Inlägg från: Kaprifolen |Visa alla inlägg
  • Kaprifolen

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Hej

Här är en till 30 + som planerar för barn. Har precis gjort ett halvhjärtat första försök eftersom en tjänsteresa kom ivägen för ÄL...försöket var nog lite sent i förhållande till ÄL.

Tycker jag har bra koll på min kropp men när jag läser era inlägg dyker en fråga upp. Ni som går på "smetkänsla", äggviteflytningar och kanske även kombinerar dessa med ÄL-test, hur förhåller sig de fysiska symptomen till testet? Kommer smetkänslan och äggvitan innan, under eller mest efter utslag frånm testet? Jag har fått för mig att ÄL sker ngnstans under de dagar då man har äggviteflyningar och kört på det. Vad säger ni?

Grym tråd detta har allt följt er ett tag men inte kännt mig redo att hoppa in, men nu så! Hoppas det finns plats

/Fundersam

• Kaprifolen

Men, gud, ni är såååå flitiga i denna tråden Jag läser och läser men tänktre nu bidra med ett litet inlägg. Ni är för goa i denna tråden, alla är välkomna, härligt!

Jag får nog sälla mig till skaran som är skengravida, trots vårat halvhjärtade försök denna månaden så går man ju och känner efter. Har stickningar och molvärk sedan i söndags och jag har BIM den 25 nov. Hade dessutom näsblod i förrgår, vilket jag BARA brukar ha kring ÄL hmmm, visst blir man nojjig . Å andra sidan så har jag haft en lång resa fram till att våga försöka bli gravid så min hjärna är tudelad kan man säga. Ena halvan är som ni andra i denna tråden, man längtar och undrar om det blivit ngt och den andra halvan är fortfarande rädd och tänker nej inte tog det sig här inte! Ja, som ni förstår blir man lite schitzo....

Håller tummarna för lite fler pluss nu i tråden, gött o ha er att hänga med! Nej nu ut och skotta lite snö så jag kommer fram med hästarna, bor på en gård och maken hann inte ta fram traktorn och ploga i morse innan han for. Tur att man jobbar hemma idag....

• Kaprifolen
    Nu e jag oxå m på listan. Vi e verkligen jättemånga, kul!

BIM - Vi som längtar efter första barnet 

NOVEMBER

12 -- The blonde one  ÄL 15 okt (6e försöket..)
    16 -- Fru KM  ÄL ~2 nov (försök nr 2)
    25 -- Jojjo55 ÄL 11 nov (första försöket)

25-- Kaprifolen1979 ÄL 11 nov (första försöket)
    27 -- Gris78 ÄL 13-14 nov (försök nr 3) 
    27 -- Millan75 ÄL ca 11 nov (försök nr 1 )
    30 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)

DECEMBER  Tomte
    X-- Saftochbulle (sjunde försöket)
    1 -- essalady  ÄL 16 nov (4:e försöket)
    2 -- emmafemma  ÄL ~ 16-18 nov (andra försöket)
    4 - SannaK - ÄL 20 nov (flera försök & 1 mf)
    6 - Ansi30 ÄL 21-23 nov (8e försöket)
    7 -- Sanna77  ÄL 25 nov (försök nr 3)
    ~8 -- MariaF79  ÄL ~24-25 nov (försök nr 3)
    ~8 -- Irmelie Ev ÄL 21-24 nov (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    10 -- Inna ÄL 28 nov (5:e försöket)
    12 -- Pingla77 ÄL 28 nov (7:e försöket)
    16 -- Finlandssvenska ÄL 2 dec ( andra försöket)
    16-- simtim ÄL ~2 dec (femte försöket)
    16-- Ceke ÄL ~2 dec (sjätte månaden sedan p-ringstopp, ev 5 försöket)
    17-18 Lillamilla Äl 3 dec (15:e försöket )
    27 -- Astrogirl  ÄL 13 dec (försök nr 11)

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis:
     BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Ernlia03: BF 20 juni 2011. (Tog sig på 6:e försöket)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)

• Kaprifolen
    Jojjo77 skrev 2010-11-24 14:34:49 följande:
    Då inväntar vi BIM samtidigt Jag springer på toa stup i kvarten för att gardera mig att tant röd inte kommit än och peppar peppar, inget som tyder på det än. Hoppas att jag inte vaknar upp med påhälsning imorgon, brukar nämligen alltid vara så att den kommer på morgonen.
    Ja kul Jojjo55, jag e likadan. Ibland känns det liksom att nu, nu kom den och så kollar man men än så länge inget dock....

Min brukar dock ha en tendens att komma på natten eller tidig morgon så det mest troliga är val att man får sig en överaskning i natt....

Hmmm, ska på fest i helgen hos vänner vi inte känner jätteväl och vi måste sova över. Jag måste nog göra ett test på fredag eller lördag morgon så jag vet om jag kan smaka på lite vin. Om inte mensen kommit och testet inte skulle visa ngt, kan jag lite på det då eller hur hade ni resonerat? Vill helst inte att folk ska spekulera i om man e gravid eller ej bara för att man inte dricker. Hur är det nu för tiden behöver man ta morgonurin eller kan man kolla på fredag kväll redan?

Jädrar vad det sticks i mina ljumskar nu Inbillning eller....
  • Kaprifolen
    mallanis skrev 2010-11-24 22:54:50 följande:
    Kaprifolen- Hur säker är du på din BIM? Man säger ju att man ska sluta så fort man vet att man är gravid  MEN samtidigt så har ju kroppen och ägget inte börjat dela blod än....
    Nja, hyfsat säker men jag förstår hur du tänker....jag har ju skippat alkohol helt sen lite innan ÄL och inser väl att jag kanske inte bör dricka i helgen även om ett test visar minus. Men ni förstår dilemmat, folk kommer ju spekulera...

Jojjo55: Jag tänker köpa ett test först på fredag em när jag åker hem från jobbet och testa först på lör morgon. Lite vidskeplig är jag och inbillar mig att köper man ett test nu så kommer mensen Fast jag blir liksom tokig på mina känningar i tjejmagen, är det mens som är på G eller....??? Idag tror jag att den nog kommer :.( pessimistisk.

Hur gör ni som kommer att vara mellan ÄL och BIM när julen inträffar, har ni berättat för era familjer att ni försöker? Återigen denna alkohol, min mans familj (som vi ska fira m i år) dricker gärna vin till maten och alkoholglögg, hur hanterar man det? Är inte ett dugg sugen på att berätta att man försöker, blir det inget kommer man ju bara känna än mer press ju mer tiden lider.
  • Kaprifolen

Lägger till listan igen eftersom jag försvann ur den....ego-jag Fortfarande ingen mens men det känns som om den är på G tror jag... Skönt o höra er a sunda och förnuftiga åsikter om alkohol och livet i allmänhet. Risken när man är en liten kontrollpersonlighet är att man får för sig att leva helt enligt ngn påhittad regelbok Men då e det skönt med förnuftiga tjejer som er!

BIM - Vi som längtar efter första barnet

NOVEMBER
    12 -- The blonde one  ÄL 15 okt (6e försöket..)
    16 -- Fru KM  ÄL ~2 nov (försök nr 2)
    25 -- Kaprifolen1979 ÄL 11 nov (försök nr 1)
    27 -- Millan75 ÄL ca 11 nov (försök nr 1 )

DECEMBER  Tomte
    X-- Saftochbulle (sjunde försöket)
    17-18 Lillamilla Äl 3 dec (15:e försöket )

23 Jojjo55 ÄL-- 9 dec (2:a försöket)

Mallanis:
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)

• Kaprifolen

jojjo55: Tråkigt med tant röd, men det är nya tag nu. Känns som om jag snart joinar dig .... Hoppas att du får en trevlig fest i helgen

• Kaprifolen

Godafton laidies!

Ser att vi har lite nya damer i tråden, kul och välkomna!

Daniela01: jag tillhör BIMgänget i november och ännu ingen mens....fast jag var helt övertygad om att den kommit förut när jag var ute i stallet en sväng. Men nope, än håller den sig borta. Kommer nog i natt skulle jag tro.

Kan inte ni som är/har vart gravida lista era symptom, vore kul med en symptomlista för oss skendräktiga att gotta oss i

• Kaprifolen

Gissa vem som kommit och hälsat på mig? Jo, tant röd...men jag säger som Millan75, känner mig inte jätteförkrossade m tanke på vårt halvhjärtade försök denna månaden. Men det var bra övning för min förvirrade hjärna. Nu vet jag att jag inte dog av att låta mannen försöka befrukta mig och jag dog inte i väntan på mensen

Jag har lite hjärnspöken kring detta med barn, graviditeter och förlossningar, men nu har jag övat och jag tar och skriver upp mig på listan för december så blir det mer övning då

Ernlia03: jobbigt jobbig, hoppas att du får träffa ngn som tar hand om dig idag och som kan ge dig lite trygga svar. Kramar!

• Kaprifolen
    Skrattande {#emotions_dlg.flower} BIM - Vi som längtar efter första barnet {#emotions_dlg.flower} Baby

NOVEMBER
    27 -- Millan75 ÄL ca 11 nov (försök nr 1 )

Tomte DECEMBER  TomteX-- Saftochbulle (sjunde försöket)
    6 - änglabitch ÄL 21 nov (2:a försöket)
    17-18 Lillamilla Äl 3 dec (15:e försöket )
    23 Jojjo55 ÄL-- 9 dec (2:a försöket)
    30 -- Kaprifolen1979 ÄL 15 dec (försök nr 2)

Mallanis:
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet