• Aruba

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det plats för en nykomling? 39, har precis missat femte försöket...funderar IVF

• Aruba
    Saftmedbulle skrev 2012-01-01 21:05:03 följande:
    Välkommen hit!
    Jojjo77 skrev 2012-01-01 20:34:11 följande:
    Välkommen Åsali!
    Tack för det - trevligt att vara här  :) Svackar lite nu efter 5:e misslyckandet men imorrn är vi väl på´t igen....
  • Aruba
    Tedax skrev 2012-01-06 14:16:15 följande:
    Suck, ljusröda flytningar igår och ett negativt test idag... Rynkar på näsan Mensen är på väg. Pinsamt hur man kan lura sig själv när man vill så mycket. Skäms Var helt övertygad att jag var gravid och mannen likaså, tror att han är den som blev mest besviken och ledsen och då känner jag mig ännu mer skyldig (till att ha lurat både honom och mig)...
    Känn dig inte skyldig... inte lätt att vilja så mkt... vi är nog alla lite skengravida till mans emellanåt...
  • Aruba

Nu är det snart dags för ÄL, tar det sig inte nu får vi söka hjälp. Hur börjar man? Gynekolog eller?

• Aruba

Tack för hjälpen tjejer, då ringer jag min gynekolog först. Han är kanske inte det charmigaste men extremt högt meriterad med lång erfarenhet så kan nån ge mig en vink, så är det han. Hans förtjusande sätt får man liksom ta på köpet .....Jag biter ihop och ringer.

• Aruba

Någon erfarenhet av hur kroppen reagerar efter p-piller förresten? Har gått på p-piller typ sen jag var 15 och slutade då alltså i augusti i fjol. Mensen har varit snål fram till denna månad då den var mer normal. Tar det tid innan kroppen "repar sig" eller är det en skröna? Ägglossning OK enligt ägglossningstest. Blev gravid för två år sen efter p-pillerslarv med nuvarande maken så vi har "kunnat" vid ett tillfälle.

• Aruba
    Kattflickan skrev 2012-01-08 18:53:44 följande:
    Åsali: min gynekolog sa att för vissa som har strul med sin mens så kan det vara bra för fertiliteten att äta p-piller en period. De blir då lättare gravida efteråt. Jag tror inte att p-pillren borde strula till det för er. Ni har blivit gravida innan, det är ju positivt. Det kanske bara tar lite tid?
    Jag hoppas det...men med tanke på min ålder så kan ju två år räcka för att det blir mkt sämre. Man jag har lite tröst i att det "tog" vi ett tillfälle, då vet jag att det funkade DÅ iallafall, så känns det inte lika deppigt.
  • Aruba
    L Maria skrev 2012-01-08 19:07:41 följande:
    Åsali - då har vi försökt lika länge (slutade också med piller i augusti 2010).
    Att det funkat en gång är bra - då vet ni att din man har spermier som simmar åt rätt håll, du har ägglossning, du har fri passage i äggledarna osv.
    Märkligt att gynekologer ofta är lite speciella som personer...
    Lycka till med remissen!

Millan - låter som att ni haft en härlig dag! Själv var jag ute och sprang en runda och gudars vad jag har kass kondition! Orkar 3 km och då är jag helt slut när jag kommer hem - det lär ta ett tag innan jag springer några längre rundor...

Jojjo - förhoppningsvis går dagarna snabbt om du har mycket på jobb och vips är det kväll igen och vips har veckan gått... Är det första dagen du jobbar sen mf:et?
    Nu vart jag fel på´t, vi har varit igång sen augusti i fjol 2011. Japp, min gynekolog är extremt dryg.. men otroligt duktig på det han gör, så därför tiger jag och "lider". Min fd gynekolog var skitbra, men han bara försvann från kliniken och hans patienter togs över av min nuvarande.  När jag nu inte behöver p-piller längre har jag struntat i att boka tid, men det är kanske dags att krypa till korset...
  • Aruba
    Kaprifolen skrev 2012-01-08 21:12:24 följande:

På tal om gynekologer, jag tillhör skaran som bara vill ha kvinnliga gynekologer. Märkligt att man känner så. Blir svårt att uppnå den önskan nu när vi ska spola äggledarna bara, de verkar inte ha så mga kvinnliga läkare på vår kvinnoklinik....får ta mig i kragen, så hemskt kan det ju inte vara eller?

Jag tycker faktiskt tvärtom, känns mindre knäppt med en man än en kvinna. Har iofs haft en kvinnlig en gång och hon var verkligen helt OK. Dock vill jag att de ska vara äldre, gärna 55+. En man i trettioårsåldern hade känts... sådär.
  • Aruba

ÄL i helgen... efter nästan noll koffein, massor av helmjölksprodukter, passionsfrunkt, ananas, träning, nästan ingen alkohol, mkt fisk och skaldjur och bidrottninggele, så SKA det gå vägen Skrattande

Stackars maken, han komer att bli utsliten ...

Håll tummarna *s*

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet