Inlägg från: Polarlantis |Visa alla inlägg
  • Polarlantis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

ceke skrev 2011-01-02 11:09:02 följande:
    Vilka piller är det du haft? Cerazette? Har förstått att de kan spöka mer än vissa andra efter att man slutat. Gynläkaren jag träffade inför operationen sa mest "ja, men du har väl ätit cerazette någon gång de senaste åren, så det är inte så konstigt". hmmmmm

Jag slutade med p-ringen i slutet av juni och sökte hjälp i oktober efter att ha haft alla mina spottingsbekymmer sen sommaren... mensen o ägglossningen funkade som de skulle (enl ÄL-tester) men så var det ju dessa spottings som jag blev... och är... galen på. Vad jag vet har jag inte haft någon cysta innan den cystan, men tydligen så kan speciellt minipiller ge sådana cystor (jag hade p-stav för nåt år sen...) Enligt läkaren speciellt då man slutar med dem. inte vet jag. Alla verkar ju säga så olika (!)...Och jag har ju inte haft någon de två senaste månaderna då jag blivit checkad med VUL en gång i månaden, typ, sen i oktober.. Hmm..

Låter ju positivt att du känner av dina ägglossningar! Får du äggvita också? Det om nåt är ju ett bra tecken...
    Ja ÄL känns tydligt, det var höger sida den här gången. Men jag har klurat lite...när jag hade ett uppehåll för några år sedan under ett par månader så fick jag hormonblåsa som sprack, gjorde enormt ont...kanske det var ngt sådant som hände denna månaden också...fast jag tycke rinte att det känndes som den smärtan alls, men vem vet... Märks tydligt på flytningarna också när det är ÄL, ja.

Jag har inte ätit ceracette utan Yasmin de senaste c a 3 åren. men har bytt mig igenom några andra sorter under de 15 (!!) åren jag ätit piller... Man blir ju så nojig nuatt man förstört sin kropp!

Allt känndes normalt efter jag slutade ända till nu, känner mig som en skiva som hakat upp sig liksom...hmm...
  • Polarlantis

Daniela01 Intressant läsning och massor med peppkramar, tror starkt på 2011 för dig Glad Det bara måste gå nu!!

Essalady jag använder inte ÄL tester, har inte kommit så långt i verkstaden att det blivit aktuellt samt att jag kännt det så tydligt tidigare...men funderar ju på om det kan bli aktuellt framöver...!
    Så  visst, kanske ÄL var senare än jag trott, det är ju helt möjligt! Man får väl lita på det gamla vanliga...TIDEN...mycket irriterande dock!

Milla 75 Ja jag hoppas jag får mens eller får + snart...för det här att vara mitt emellan allt är ju fånigt! Får testa med ett CB digital till veckan om det inte blir ngn mens...även om det säkert är bortkastade kr...men då VET jag iaf!

• Polarlantis
    Saftmedbulle skrev 2011-01-02 15:10:02 följande:
    Daniela01: Tack för intressant läsning! Tufft för er, men håller tummarna för att det går vägen nu!

Polarlantis: Förstår om du är förvirrad, ibland spelar kroppen oss spratt. Är väl bara att vänta, antar jag?

Jojjo55: Håller helt med -den här tråden är ****-bra!

Irmelie: Ja, nu 17 ska vi återerövra våra +!
    Japp VÄNTA OCH SE är nog allas främsta mening här inne...suuuuck!
    Men heja oss, klart det ska bli ett BRA år med massor med +++++++++++++
  • Polarlantis
    ernlia03 skrev 2011-01-02 22:22:03 följande:
    Skillnade i kontrollstreck och säkert även teststreck är nog bara för att det gamla fått torka in lite. Kvällens test kommer nog att minska det också... Obestämd
    HOPPAS MASSOR för dig nu!!!!!!!!! Håller alla tummar som jag kan hitta här!!!
  • Polarlantis
    Gris78 skrev 2011-01-02 21:12:10 följande:
    Hallå, god fortsättning till er alla! hoppas alla har fingrarna i behåll. :) Mensen startade den 29e och kom igång som den brukar den 30:e. Nästan 30 dagars cykel denna gång... Polaris - hur går det? Grattis till sen av som fick plus :)

Nja...det går inte alls faktiskt Rynkar på näsan
    Har testat neg igår och har fortfarande inte mens, MORR! Bara en dag med bruna flytningar och that´s it...så nu vet jag varken ut eller in! Ska köpa ett digitaltest och ta till helgen om det inte hänt ngt...om det fortfarande är neg då är det ju inte ngt helt klart. Fick ett tips om att ÄL kanske hade varit senare än jag tror...så får väl hoppas lite på det då men jag tror eg inte det...hmm...

Bara allt kommer igång nu, är så rädd att det ska böjra strejka och att mensen aldrig ska komma...

Bara böjra öva inför ÄL för dig nu då! Lycka till!!

• Polarlantis
    ifyouweremine skrev 2011-01-03 19:05:20 följande:
    Kan bara instämma i att man ibland får panik när man tänker på vad bebis skulle innebära. Ett helt nytt liv och ingen frihet. Bara som min syrra som knappt kan komma ifrån för att träna en gång i veckan! Herregud liksom. Själv är jag van vid att bestämma allt själv, till och med på jobbet där jag har bestämmarroll. Men precis som alla er andra kommer jag ju underkasta mig bebisens vilja och behov och innerst inne längtar jag nog lite efter det. Ge allt åt en annan, förutsättningslöst. Men det är lite dagsform över det där, hur sugen man är.
    Instämmer jag också! man är så fukuserad på att få till en bäbis att man knappt hinner tänka på vad det kommer förändra ens liv och när man väl tänker på det blir man ju helt nervig!! Så vi är nog alla lika snurriga här inne Glad

Ingen mens i sikte ännu för mig...blir GALEN! Har köpt ett CB digital nu som jag ska ta till helgen om inget hänt tills dess...måste ringa BM också och fråga...Önskar bara jag hade en bra att vända mig till! Barnborskemottagningen i min stad är värdelös, så stroppiga där, ush!
  • Polarlantis

Angående det där med att TÄNKA så mkt att kroppen inte skulle funka av den anledningen måste jag säga är så urbota dunmt! Då skulle ju allvarliga sjukdommar aldrig finnas! Bara ett sätt att peppa på...som dock bara känns diumt, tycker iaf jag! KLART man tänker på det, jösses! Inte går det att sätta igång eller starta något!

Jojjo55...vet inte om det finns ngn klinik..ska kolla, det hade ju klart varit en ide! Tack för det :)

• Polarlantis
    ernlia03 skrev 2011-01-04 09:30:10 följande:
    Kan också vara att jag inte testade med morgonurin som igår, men det gjorde jag ju inte heller i söndags kväll. Tycker inte heller att kontrollstrecket är lika starkt idag, men det är förmodligen bara önsketänkande. Och det värsta är att det enda jag kan göra är att vänta. Jag HATAR att vänta! Har inget tålamod och vill helst att saker och ting ska vara gjorda igår. Definitivt en svaghet som jag borde jobba på, men helst inte nu!
    Vänta och se..fler här som HATAR det uttrycket mer än jag? Och jag har bara kommit till försök ETT och sedan har ju min kropp beslutat sig för att gå i strejk så nu kan jag ju inte ens hoppas på att det kan hända något..stööön!
    Står kvar i listan på ÄL 12 men jag vet ju inte om det är så alls...jaja, får väl ligga i för säkerhets skull även om jag tror att kroppen bara har totalt lagt av Rynkar på näsan
  • Polarlantis
    ceke skrev 2011-01-04 11:01:50 följande:
    Du funderar inte på att börja tempa, "känna o klämma"? Det säger ju en del om ens kropp... om man haft Äl etc? Gu va jag har lärt mig mycket från "bibeln" och Fertilityfriend... helt sanslöst att jag inte haft en aning om sådana saker tidigare...

Jag vet... ordet vänta.. ha tålamod.. är inga höjdarord...

Fy för den här dan. Den suger stort. Inte blir det bättre av att jag inte har så mycket att göra på jobbet idag heller. Försöka läsa forskningsrapporter.. hur lätt är det när tankarna surrar på annat håll? Jaja...
    Man borde helt klart få avlastning på jobbet när man har bäbisverkstad för jösses så disträ man bli! Har tur som har denna veckan ledigt också men sedan sparkar det igång med tre olika jobb...pust! Men kr är bra!

Så tråkigt att det inte ville fixa sig för dig bums, hoppas så att det ska funka nu för dig!!

Jo, tänkte kolla på fertilityfriend nu faktiskt...har ju alltid haft ÄL trots p-piller så jag tycker ju jag har rätt bra koll iaf...men om nu inte kroppen vill sätta fart är det ju så svårt! Ja, varför tjejer inte får bättre kunskap i skolan om allt sånt här är ju galet!!! Det är ju SVÅRT ju!

Själv sitter jag med rygg som är dum, nära på ryggskott så här görs inte många knop idag, jag som vill åka skidor, morr!
  • Polarlantis
    mallanis skrev 2011-01-04 11:11:48 följande:
    hhah fantastiskt att se att fler i tråden blir FF- frälsta... När tråden började var jag nog nästan ensam (mimmi?  höll nog också på? ) skulle säkert älskat bibeln också.... då tyckte ni nog jag var lite galen men det är ju hur kul som helst =)
    svårt med koncentrationen....japp då blir det lite fl och ff ;)
    Finns det en svensk sida tro??
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet