-
Jag har ingen gynekolog så jag ringde VC och de bad mig kontakta gyn-avdelningen på sjukhuset och på den vägen är det. Tiden är väl det som stressar mig mest, eller rättare sagt all väntan!!Lavendia skrev 2011-01-31 16:02:37 följande:Skönt att ni är igång! Fick ni utredning hos din gynekolog? Är en djungel att förstå allt de kollar men tar ju sin lilla tid så man hinner lära sig :) -
Fy vad hemskt, Astrogirl. Kan inte ens föreställa mig hur det känns...
Kram -
Jo, angående om jag tar ÄL-test på morgon eller eftermiddag/kväll. Förra gången vi försökte så tog jag på morgonen, men nu läste jag att man inte ska göra det så nu har jag tagit på eftermiddagen, när jag kommit hem från jobbet.
Temp-mätningarna den här månaden sket sig rejält också. Jag hade hoppats på att jag skulle kunna se när ÄL varit genom att det skulle bli en temphöjning och jag har gått och väntat och väntat eftersom den här ÄL verkar dra ut på tiden. Igår fick jag feber så självklart hade jag en temp-höjning i morse men den hade ju inget med ÄL att göra

-
Jag behöver nog bli framflyttad till åtminstonde 17 februari. Jag är inte säker, men har jag ÄL på gång så är det nu i dagarna och sätter jag BIM den 17e har jag en cykel på 34 dagar och då är jag ju ganska garderad känner jag...
-
Ingen som kan flytta mig till 17e? Känns inte som att jag haft ÄL över huvud taget....
Fick ringa tillbaka till sjukhuset imorse. Jag hade en tid för blodprov på måndag och jag hade för mig att hon sa att mellan dag 21 och dag 23 skulle man ta blodprov. När jag satt och räknade var måndag dag 24 för mig så jag blev lite fundersam och ringde och kollade. Men hon hade räknat fel och nu ska jag dit på fredag istället (dag 21). Känns ju tryggt att hon räknat fel
-
Grattis Maria!!! Härligt att se att det finns de som lyckas!
-
Jag har väl kanske inte riktigt följt med i din historik men jag tycker absolut att du ska stå på dig och inte känna att du är en "jobbig patient" för man måste ju nästan vara fullt frisk idag för att få vård när man behöverceke skrev 2011-02-03 09:10:36 följande:Japp! Gyn tycker nog att jag är rätt dryg.. det skulle jag ha gjort... men insåg att 28 februari är halvvägs in i nästa proverakur och fan i mig att jag vägrar att lyssna på barnmorskan som sa att jag ska skita i dem nästa cykel och sen träffa läkare och om läkaren så säger börja om igen för att det blivit ett glapp (som hon själv sa nu när jag ringde igen).. Med lite påtryckningar fick jag en tid nästa torsdag.
Sen sa hon så fint: Det är jättebra att du fört journaler själv och de ska du visa läkaren.. när jag då sa att "ja.. det är ju en telefontid, så kan ju inte visa dem".. sa hon "men i sådna fall får ni vid telefontiden komma överens om en ny tid då ni får titta på dem gemensamt, för vi vill inte att du skickar hit dem innan telefontiden". Nej nej nej.. Tänker INTE dra ut på detta skit ytterligare en månad efter telefontiden för att de inte behagar ge mig en 10 min tid på plats stället för en 10 min tid i telefon.. på plats kan jag ju ta med mig allt och för övrigt gillar jag inte möten över en telefon.
Jag sa väl tillslut att jag förstår att de börjar tröttna på mig men att jag inte direkt ringer för att jag tycker det är kul... I slutändan hittade hon HELT PLÖTSLIGT en tid nästa torsdag eftermiddag...
Japp, så återigen fick man "kriga tíll sig" en tid på gyn. Men jag har faktiskt inget dåligt samvete för den sakens skull.. Det KAN INTE va normalt att ha det så här. jag menar.. jag är på dag 22 idag och har nog redan blödit lika mycket som vissa gör únder hela mensen.. då det verkligen droppar rikligt när jag gör nr 2.. Bläääää
Undrar om jag får bannor av kuratorn nästa vecka.. hmm..
Stå på dig!! -
Ego - Antagligen har det att göra med att utredningen tagit fart men det känns mycket mer harmoniskt i min kropp numera. Jag känner inte den där paniken, nästan ångesten, över att inte bli gravid och att livet rinner iväg och jag blir äldre och äldre och inget händer. När vi satt hos barnmorskan i måndags sa jag till sambon att om ett år är vi antingen föräldrar eller så är jag gravid eller så har vi påbörjat provrörsbefruktning. Det känns mycket bra. So what att jag inte blir förälder innan jag är 35 som jag hade hoppats på. Livet går inte att styra... Men förälder tänker jag bli, på ett eller annat sätt!
-
Haha, jösses vilket arbete för att få folk att tro att man dricker alkohol = inte är gravid. Lite sjukt egentligen att man ska behöva få massa frågor och kommentarer bara för att man avstår alkohol. Men så är det ju att vara svenskIrmeline skrev 2011-02-03 11:29:36 följande:Grattis Maria!!!
Vad underbart att februari börjar där januari slutade, med plus!
Ha en superfödelsedag imorgon!
Till 30-årsfesten får du komma på något bra sätt att smussla. Jag drack alkoholfri öl på en 30-årsfest när jag var gravid, hade dem i en systemkasse i köket, öppnade flaskan när ingen såg och hällde upp i plastglas som folk drack ur. Ser ut och luktar som öl, så ingen märkte nåt. Jag tog dock hem påsen med flaskorna i (behöll de tomma i påsen hela tiden) så ingen skulle hitta dem vid städning.
En annan ide är att köpa alkoholfritt vin och hälla i en flaska för vanligt vin (gärna med skruvkork). Att ha saft i är sämre då det kan synas eller kännas på lukten, alkoholfritt vin märks dock inte av så lätt.
Om det är middag med sittning blir det svårare, om alla ska dricka samma.
Om mannen sitter bredvid kan ni byta glas då och då, det har jag gjort med gravida kompisar, folk märker inget. De kan smutta då och då så ser det ut som de dricker. När det sedan minskar i glaset (när man bytt) så misstänker ingen något. Man får vara smidig bara.
Lycka till!
-
Värst vad misstänksamma vänner du harIrmeline skrev 2011-02-03 11:42:03 följande:Japp, men att tacka nej till alkohol på en fest om man normalt dricker än en riktig give-away.
Så om man vill hålla det hemligt så..
Ingen av mina kompisar köper: jag äter antibiotika etc, de är läkare många och vet att det inte fungerar så. Svårt att vara chaufför också utan att det är misstänkt.
Jag blev misstänkt för flera år sen då jag inte drack för att jag körde bil. En killkompis sa vid nästa tillfälle han såg mig dricka: så du är inte gravid!? Va? sa jag. Då berättade han att han trott jag kört senast som ett sätt att dölja att jag var gravid. Jag hade inte en tanke på att det kunde uppfattats så eftersom vi verkligen inte var i skaffa-barn träsket ännu.
Men jag förstår, om man inte är den som spottar i glaset i normala fall är det ju lite misstänksamt att helt plötsligt säga nej. Jag dricker ganska sällan om det inte är så att jag ska ut på krogen osv så jag har inga problem att dölja inför släkt och familj att jag ev är gravid (om det nu blir så någon gång). Min bästis gjorde en fuling innan hon berättade att hon var gravid. Vi skulle på krogen och hon gick ut i köket och blandade drinkar och hällde upp tequila. Inte fan märkte jag att det var alkoholfria drinkar hon drack och att det var vatten hon shottade!
Senare på kvällen när jag konstaterade att vi inte hade lika kul som vi brukar ha så kröp det fram att hon var gravid!