Inlägg från: DubbelAA |Visa alla inlägg
  • DubbelAA

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Stoooort grattis till Saftis! Vad underbart o vad härligt men så många plus!!

• DubbelAA

Mitt troliga ÄL datum hade trillat bort så jag lägger till det igen:)

BIM Vi som längtar... Baby

Solig Maj {#emotions_dlg.flower}

27 -- shelby ÄL 14 maj (hoppsan hejsan)
    30--Polarlantis ÄL 16 maj (5:e försöket, 1:a efter MA...)

{#emotions_dlg.flower} Juni {#emotions_dlg.flower}

1 -- Millan75 ÄL ca 17 maj (3:e försöket efter missfall, totalt 9 tidigare försök)
    5 -- Nemi76 ÄL ca 21-26 maj
    6-- Smiley ÄL?
    8 - Zalia ÄL 27 maj (försök nr 9)
    10 - Prodigy79 (11:e försöket)
    11-- DubbelA ÄL 30 maj (försök nr 9)
    12 -- Marja78 2:a försöket
    14 -- Irmelie ev. ÄL 30 maj (andra försöket med pergo)
    15--Jezza80 ÄL ca 2 juni (försök nr 5)
    16 - Annelie77 ÄL ca 1 juni (försök 2 efter MF i v11 tidigare 4 försök) 
    18-- Finlandssvenskan ÄL 4juni(8:e försöket)
    21 - Marsflickan, ÄL ca 7 juni ( 2:a försöket)
    21-- Pingla77, ÄL 6 juni (försök nr 11, 2:a med Pergo)
    21 - MariaF79, äl ca 11 juni (försök nr 8, två mf i v 5 på försök 5 och 7)
    23 -- shelby, ÄL ca 8-10 Juni (försök no 1)
    ? -- Kiyona, ÄL x juni (försök nummer 3, X 2009, MF 12/5)
    25 -- Fröken Ellen. ÄL 10:e juni. (13:e försöket, 2:a med Pergo)
    26 -- Sophy80, äl 10 juni? (försök 5 efter uppehåll, 12 pergoförsök totalt, mf 16/4)
    27 -- ca Råttentottan ÄL 12 juni ca. 10:e försöket, 1:a efter spolning

{#emotions_dlg.flower} Juli {#emotions_dlg.flower}
    4-- Kaprifolen1979 ÄL ca 21 juni (försök nr 6)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    2011

Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket)
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)

2012

PeLeKo BF 9 jan (6e försöket)
    Astrogirl BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt)
    Saftochbulle 1 februari (försök 10, 2 mf på vägen)

• DubbelAA

Jojjo- Vad skönt att allt var okej. O vad skönt att veta att det drar igång till hösten med IVF. Glad Nu får du slappna av o njuta av sommaren! Kram

• DubbelAA

Polarlantis- Jag håller med ceke! Du ska se att det kommer gå bra med allt. Lycka till i morgon, jag håller tummarna för dig!!

• DubbelAA

Millan- Vad bra att det går åt rätt håll. Kommer bli så bra denna gången ska du se:)

Önskan78- Välkommen hit! Tror nog du kommer trivas bra här:) Här får man mycket bra stöd av alla och dessutom tror jag att min man iaf tycker det är skönt att jag inte tar alla mina funderingar med honom. På nåt underligt vis vill han inte höra om olika sorters flytningar m.m som jag gärna diskuterar:)
    Själv har jag BIM ca den 11 men tyvärr känner jag redan nu lite tecken på att den är på gång så det bidde inget denna månad heller. Hoppas att det går bättre för dig!:)

• DubbelAA

Sophy- Haha vore kul att testa att säga det till min sambo att han ska leva som han vore gravid:) Han skulle garanterat sparka bakut diiiirekt!:D

• DubbelAA

Tänkte ställa en fråga som ni säkert inte kan svara på:)

Veckan innan mens för både 2 och 3 månader sedan fick jag spända bröst som kändes alldeles "varma" och gjorde ont dock inte i bröstvårtorna utan hela bröstet. De kändes mycket tyngre än vanligt men jag tror eg inte att de hade förändrats mer än själva känslan. Jag har inte haft så innan och heller inte efter dessa 2 gånger o jag sitter nu å funderar på om det var något på gång som sedan inte lyckades stanna kvar?
    Vad tror ni?
    Förstår att ni inte kan svara o eg så är det nog mest så att jag börjar tappa tron på att det kommer bli något överhuvud taget o därför griper efter halmstrån. Men jag tycker samtidigt att det är lite konstigt med tanka på att det aldrig varit så förut o heller inte efter.

Jaja hoppas iaf att ni mår bra allihop! Kram på er brudar

• DubbelAA

Polarlantis- Massor med karmar på dig! Förstår att det måste vara skitjobbigt att varken veta ut eller in o att kroppen håller på som den gör. Att sedan läkarna är som dom är gör ju inte saken bättre. Hoppas allt löser sig till det bästa och det NU! Kram igen!!

McYama- Tack för ditt svar! Precis vad jag behövde höra idag. Känns extra jobbigt när jag tänker på att jag inte fått plus på dessa 9 försök, då vet man ju inte alls om det ens går! Tack igen!!!

• DubbelAA
    Irmeline skrev 2011-06-07 18:59:18 följande:
    DubbelA: På vilket sätt känns det som om mensen är på g redan? Att få "mensvärk" sk molvärk dagarna innan mens är ett graviditetstecken också, du vet. Apropå brösten så får jag ömma bröst cirka 5 dagar innan mens. Då gör det ont inuti bröstet som ät tryckkänsligt. När jag var gravid fick jag först ont i bröstvårtorna, brsöten ömmade inte förrän efter BIm då. men det är olika för alla.

Polarlantis: Gud va ledsen jag blir! Stor kram tll dig!
    Igår hade jag lite mensvärk, väldigt lätt men det kändes lite, o det har jag alltid några dagar innan mens. O sen är det väl eg bristen på andra symptom som gör att det känns som att mensen kommer i slutet av veckan. Det känns preciiiis som det gjort varje månad, förutom för 2 och 3 månader sedan. Båda de gångerna så kändes brösten annorlunda o det har de aldrig gjort annars. De kändes tunga, varma o de spände o gjorde ont som fan rent ut sagt. Inte bröstvårtotrna utan brösten. Så känns det alltså inte nu o så som det känns denna månad brukar det kännas:( Lite virrigt förklarat men hoppas du fattar ändå:)
    Har fundrat massor på varför brösten kändes annorlunda de 2 månaderna o jag hoppas det är för att det fanns nåt där. Om inte vet jag inte vad jag tar mig till:( Skulle behöva få veta att vi kan bli gravida för just nu känns det bara tungt. Känns som vi gör allt rätt o ändå går det åt h-vete.

Nej usch vilket depp det blev, jag skyller på pms vilket man alltid kan ta till:)
    Kram på dig
  • DubbelAA
    Jojjo77 skrev 2011-06-07 19:53:15 följande:
    EGO: Har BIM imorgon. Fast jag vet att chansen är såååå minimal att jag är gravid, trots att vi sexat loss runt ÄL som galningar, så gnager det i bakhuvudet ett litet, litet, litet hopp om att mensen ska utebli. Det skulle innebära ett mirakel och att vi skulle slippa IVF i höst. PANG! Vakna och sluta inbilla mig! Gör mindre ont att ramla då. Men... hoppet är verkligen det sista som sviker...

Kram till er alla!Solig
    Vet precis hur du känner dig. Jag har BIM på typ lördag o även om jag vet att det inte blir nåt så hoppas jag ändå:( Önskar så att jag kunde säga eller göra nåt så att du slipper mensen o istället får ett plus. Kanske kan ta upp det i aftonbönenFlört Jag håller iaf tummarna för dig!!!! Kram
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet