• Aruba

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Pingla35 skrev 2012-06-05 07:22:12 följande:

Nu kanske jag tror på det!! Det resultatet kom fram efter bara några sekunder!Solig
    Äntligen ett Plus!!
    Stort grattis!! Nu regnar det ju plus!!
  • Aruba
    Råttentottan skrev 2012-06-05 11:46:24 följande:
    Grattis Pingla och Aruba! Ni ser, trägen vinner! Skriv in er på listan och även välkommen in i andra tråden! (Där det också finns en lista om man törs).{#emotions_dlg.flower}
    det vågar jag inte än, för mkt som kan gå fel än sålänge... ligger och trycker här ett tag till :)
  • Aruba

Tack för alla grattis. Det är precis som Pingla säger svårt att fatta och jag pendlar mellan glädje o panik... Det lägger sig nog :) Glad att kanske slippa IVF om detta nu håller

• Aruba

Det är säkert ingen fara, har hört att ca 25% blöder första trimestern. Håller alla tummar och tår. Kram

• Aruba
    Pingla35 skrev 2012-06-11 00:07:18 följande:
    hjälp! har fått mensliknande blödning här sent på natten. håller på att få spel!
    Känns som att det bara forsar men inget i bindan när jag kollar. när jag torkar mig är där lite blod.
    Ska ringa KK imorgon!
    Har läst 1177,s råd blev lite lugnare men bara lite.... 
    Pingla - hur gick det??
  • Aruba
    Pingla35 skrev 2012-06-12 18:18:32 följande:
    Hej igen!
    Jag trodde oron var slut när man väl fått ett plus men nu är det banne mig värre.
    KK morskan- sa att det inte alls var onormalt med blödning och om jag skulle ha missfall så skulle man definitivt inte kunna ta fel på det.
    Så jag går fortfarande och kikar på toan ibland. Har mötts av lite brunaktig flytning. men inte mycket, ursäkta detaljer. Fick en prel tid för UL. Men hon var osäker efter som det egentligen är i tidigaste laget. Men nästa vecka är det inbokat. Det de vill ha på skärmen är ett tickande hjärta innan jag blir avskriven och kan söka BM på min familjeläkare. Illamående inget ännu, men är törstig jämt.
    To be continued........ 
    Såvitt jag förstår så är et missfall kopplat till rätt stora blödningar och även kramper... Det låter ju inte alls som det du gått igenom. Förstår att du är orolig - håller tummarna!!
  • Aruba

Jojjo - jag hade skickat maken till urolog. Inte för att det behöver vara nåt, men för att (förlåt nu om nån tar illa upp) många allmänläkare är lite dåligt pålästa, vilket ju bara är rimligt när man ska kunna lite om "allt". Fick själv ingen vettig hjälp med mina urinvägsinfektioner förrän jag träffade en riktig urolog. Ta det privat, ni lär inte få en tid på remiss, de tycker säkert att allt är avklarat...

• Aruba

Grattis Mum! 

Grattis Maria vill ett bra KUB!

Vi var på VUL idag och vi fick se ett litet hjärta som slog :) Hjärta Allt ser ut som det ska. BF 9 februari

Känns jättekonstigt och surrealistiskt.

• Aruba

Millan - jag önskar dig verkligen all lycka till och jag ska hålla alla tummar och tår och allt annat som kan hållas. Hoppas innerligt att det går vägen. Vet du, 13 är inte ett olyckstal överallt... se bara detta "I Italien anses tretton som ett lyckonummer. Även i Kina anses det lyckosamt eftersom det ordet för siffran låter som ordet för "säkert liv".Skrattande

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet