Irmeline skrev 2011-02-25 14:03:22 följande:
Usch är sååå trött på min kropp nu!
6 veckor sedan mens imorgon och ingen ÄL i sikte.
Fattar inte vad som är fel!!!!
Har alltid haft lite känsliga cykler, så var livrädd för detta när jag fick MA. Rädd att det aldrig kommer blir bra. De säger ju att man ofta inte ägglossar i långa cykler, hur ska man då bli gravid??
Så avundsjuk på er som kan säga: Vi sket i den här månaden, vi kör nästa! Det är ju flera månader mellan mina cykler som bäst! 4 jävla ÄL sen i maj förra året!! Tänk att ha ÄL en gång per månad, vilken lycka.
Ursäkta om jag tjatar men jag känner mig helt uppgiven. Vi kan ju inte ens försöka!
Slog upp numret till gyn nyss, men de har ju såklart inte telefontid på em på fredagar. Nästa vecka ska jag ringa. Vet inte riktigt vad de kan göra men.. Funderar på pergotime (clomifen) med det står ju i bibeln att det kan motverka bildningen av ÄLsekret och då kan man ju inte bli gravid utan partnerinsemination. Och för att få det måste man utredas antar jag?
Vill helsta ha en "naturlig" ÄL så vi slipper flerbörd och undviker försämrat sekret, men hur länge ska man hoppas på det?? Blir så trött.
Ursäkta mitt EGO-gnäll. Ibland så känner jag bara att jag vill ställa mig upp och skrika högt rakt ut. Såå FRUSTRERAD!!
Tiden går och hela tiden ploppar det upp nya gravida överallt.. och vi kan inte ens hoppas eftersom vi inte kan försöka. Suck.
Förstår lite hur du känner Irmelie, jag har själv långa cykler även om jag tror att jag har ÄL (det får visa sig nu när jag ska ÄL-testa).
Hade en väninna som inte hade mens alls typ men sen ville försöka få barn (på egen hand, så hon skulle inseminera), hon fick via sin gyn ägglossningsstimulerande hormon för att få ÄL och det fick hon, sen blev hon gravid. En släkting till mig ville försök få barn nr 2 men då gick det inte så hon fick också ÄL-stimulerande hormon, där blev det dock flerbörd (trillingar). Så tappa inte hoppet, det finns nog hjälp att få. Klokt att ringa gyn, de har säkert en bra idé om hur ni kan gå vidare.
Peppkram från mig!