• NICU

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Nääää nu kryper jag ner under täcket och gråter.
    Inte nog med att mensen kommit, jag mår så jäkla illa att jag sprungit ut och spytt och magen gör så ont så jag går av på mitten Gråter

Snälla söta tomten, kan jag inte få en bäbis i julklapp? Det är det enda jag önskar mig Skäms

• NICU
    Marsflickan - TACK!! Storken hade jag glömt... hälsar du från mig med? Flört

Prodigy - Jag mådde lite bättre när jag åt p-piller - då spydde jag inte eller gick av på mitten men nu är det hur jobbigt som helst. Precis som hon "Kräk-Eva" i TV. Jag spyr rakt ut och jag brukar inte kunna spy pga min anorexia i tonåren...  Men det här tar priset. Jag får så ont i magen att jag ligger och gråter i fosterställning och ropar på mamma Flört Går hos gyn pga de här blödningarna och värkarna så jag har just fått Orudis utskrivna och har tidigare ätit Naproxenpreparat. Men det hjälper föga =/ Blir det inte bättre ska jag in på titthål i början på året Förvånad

Maria och Teatime - Tack tjejer! :) Det är ett helskotta att kräkas och må så här pga mens. Hade det varit pga graviditet hade jag inte klagat! ;) (tror jag inte! *haha*) Tungan ute

Stor kram på er alla andra!
  • NICU
    Mumwannabe79 skrev 2011-11-25 09:12:52 följande:
    Det låter tyvärr som att du också har endometrios. Rynkar på näsan Jag har ju det, brukar dock inte kräkas (peppar, peppar, ta i trä). Det är inte normalt att ha så ont!

Mitt tips är att kombinera Orudis med Citodon, prata med din gyn och säg att det inte räcker med Orudis. Akupunktur har även hjälpt mig mot smärtorna. 
    Jag vet inte om jag kan äta det, är väldigt känslig mot mediciner eftersom jag har multipla korsreaktioner, får inte äta många olika preparat och Citodon har jag inte vågat mig på än så länge. Ska prata med gyn igen nu i december/januari om det inte blir bättre. Det är ju helt sjukt att jag ska behöva vara hemma med karensdag för att man har mens Obestämd Jag hoppas att du slipper att kräkas, det är inget kul alls. Hade det varit pga grav så hade det liksom ändå varit värt det Flört
  • NICU
    {#emotions_dlg.flower} BIM, Vi över 30 som längtar...{#emotions_dlg.flower} 

BIM - BERÄKNAD ICKEMENS 

November
    29 - villnu (första försöket)

December
    7 - kristin10 (försök nr 3) 
    9 - Prodigy79 (försökt sedan juli -10, planerar IVF efter nyår) 
    12 - Marsflickan (försök nr 5, 3:e efter MA 21/8) 
    14 - MariaF79, äl runt 3 dec (försök nr 14, två mf på försök 5 och 7) 
    17 - Kiyona (försök 11, X 2009, MF 12/5, MF 20/8)
    17 - Jezza80 (försök nr12) ÄL ca 2-4/12
    18 - Saftochbulle (försök nr 15, 3mf tidigare)
    18 - NICU (försök ca 11, MF april+oktober 2011)

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET

2011

Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket) 
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket) 
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)

2012
    PeLeKo: BF 9 jan (6e försöket) 
    Astrogirl: BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt) 
    Zalia: 17 februari (9:e försöket)
    Irmelie: BF 18 feb (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren) 
    Fröken Ellen: BF 26 februari (13:e försöket, 2:a med Pergo)
    Marja 78: BF 16 mars (försök nr 3, 1:a barnet 33 år) 
    Nemi76: BF 8 april (Försök nr 2 med Pergotime) 
    MissOlsson: BF 8 april (Försök nr 1, första barnet) 
    Annelie77: BF 15 maj (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök
    Polarlantis: BF 19 juni (försök 8, MA på nr 4) 
    Råttentottan: BF 30 juli (försök nr 15,1:a efter mf)
  • NICU

Klart ni ska hänga här Clementine och Pingla! This is the plejs liksom Tungan ute

Och oavsett om ni försöker "stenhårt" eller inte - skriv i BIM ändå vettja, jag försöker inte benhårt alla månader heller, men vissa kör vi på ÄL-tester osv. Det beror lite på humöret och sånt där. Jag brukar skriva med mig ändå ;)

Hur mår ni andra tjejer?

Jag känner att jag är nere i en djup svacka. Kanske är det bara novemberrusket som spökar eller så är det tanken på att tiden bara går och att alla andra putar med sina magar... och så stressen över att jag snart fyller 33 och att jag helst ska skaffa ALLA barn innan 35 med tanke på min heriditet för cancer i nedre regionerna.... Phew.
    Sorry. Behövde "spy lite galla" Foten i munnen

• NICU
    Smiley skrev 2011-12-01 08:36:19 följande:
    Vi kanske ska lägga till en liten rubrik i listan som heter IVF:are eller nåt?!
    Ja, varför inte? Det kan vara skönt att se vilka som försöker med IVF och hur det går? Om det är OK för er som gör det så klart?! :)

Jooo polarlantis - det är ju december idag! TJohoooo ;) Bort med novemberrusket ;)
  • NICU
    Teatime - inte en massa ledighet för mig dessvärre, jobbar som vanligt 100% och sjukhusen stänger inte över jul, så jag ska jobba Flört Men en massa ljus ska tändas och avnjutas och så hoppas jag att snön kommer snart med knirrknarr under fossingarna! Skrattande

Polarlantis - såna här tider önskar jag nästan att jag bodde uppe i Norrland - jag vill inte ha mer regn nu! Tungan ute
    GRATTIS till underbart UL! :) Heja heja!! :)

Maria - Man känner sig ju inte som en tonåring längre liksom ;) Vi är INTE gamla - men det är svårt att tro på det ibland bara Tungan ute

Millan, jag är nyfiken på dina TSH-svar! Jag har ju själv diagnostiserad hypotyreos och käkar Levaxin sen ett halvår tillbaka!
  • NICU
    DubbelA - usch vad tråkigt! *Kram till dig* Har magsjuka här också sen ett par dagar tillbaka... börjar lugna sig idag som tur är, har ÄL imorgon och söndag tror jag :) Känns ju inte så härligt att försöka göra barn om man har magsjuka ;)

Jojjo - GRATTIS!!!!!
  • NICU
    villnu skrev 2011-12-03 19:58:31 följande:
    Nicu: inget plus. Ingen mens. Molvärk. Illamående. Ömma bröst. Vet inte riktigt vad jag ska tro :-s
    Har ju oregelbunden cykel. Kommer inget så ska jag reste på torsdag igen.

Tack för att du frågar!
    Jag håller min tumme hårt! Spännande att den inte kommit än tycker jag :D
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet