Vi över 30 som längtar efter första barnet
Stort grattis vill jag säga till dig Ernlia, vad skönt att allt var ok denna gång!
kram
)
Tack för pepparna!
Efter sammanbrott i fredags kväll så har vi pratat ordentligt. Om oss, kommunikation, husletande, jobb, stress mm. Och vi ska försöka nu att bara sköta om oss. Försöka bry oss om varandra mer än vad vi kanske gör nu.
Försöka att koppla bort detta försökande och bara ägna oss åt varandra.
Vad det låter klyché!!!
Men jag ska ge det ett försök.
Kekke-tog till mig mycket av det du skrev. Ska försöka lite i taget.
en sak är att kanske inte hänga lika mycket på familjeliv. Tvinga mig själv att faktiskt involvera sambon i mina tankar och funderingar och han ska göra lika så.
Så jag kommer tillbaka på torsdag efter vårt första utredningsförsök och berättar lite hur det gått. Men ska innan dess hålla mig härifrån en stund.
Många kramar på er och plussa på lite nu!
Oj, vad här händer saker! Har läst igenom lite grann vad som hänt de senaste dagarna.
Stort grattis till er som plussat och pepp till er som det gått mindre bra för!
Ceke-jätte mycket pepp till dig!
Ego- Var i torsdags iväg på ett första möte för utredning. Mycket information kan jag känna men nu är bollen i rullning. Det går undan. Redan på tisdag ska jag iväg och sambon ska iväg måndag nästa vecka och inbokat läkarbesök på onsdag om en dryg vecka. Då ska vi kunna få svar på om våra maskinerier fungerar ordentligt.
Nu håller jag bara tummarna över att mina tester inte visar spår av röda hund för då får vi tydligen inte ens försöka bli med barn.
Vi har haft vår sthlmsvecka här och blev igår solokvist då sambon åkte iväg på skidresa. Önskar så att jag hade kunnat följa med men många turer fram och tillbaka gjorde att jag inte kunde ta ledigt från jobbet nu i veckan. Får ändå tacka att vi hann pricka in ÄL innan avresan. Nu är det bara att vänta och se.
Vikten ja!
Den var ju stadigt på väg nedför här ett tag men så kom helgen. JAg äter nog egentligen rätt nu. Hade ju tänkt köra LCHF men inser att det inte kommer fungera. Maten på jobbet ingår och där är det svårt att styra vad jag ska äta.Så nu kör jag GI istället. Äter mycket grönsaker. Nu saknas det där lllla extra träningspasset för att förbränna lite mer. Snön här är smält så pass att barmark kommit fram på cykelbanorna så ikväll ska jag prova på jogging. Tar lite hjälp av friskis träna ute för att komma igång, tror jag. Ska dessutom leta reda på näsklämmor så jag kan börja simma igen.
Frksvår-South beach lät intressant, ska googla lite
Har samma kiloantal kvar till målet.
Jag gjorde förresten cellprov i oktober -10 som visade cellförändringar, fick gå til bmsk igen och fick nu svar på mitt andra cytologprov igår som fortfarande visar cellförändringar...nu måste jag vänta cirkus tre månader på att komma till gyn och då ska de titta i mikroskop, ingen som varit med om det här
????
Essa- Usch, vilket besked dina vänner fått! Ännu svårare att ta beslut kan jag bara tänka mig.
Och man kan inget göra än att låta dem få veta att man finns där som vän. Krama, trösta, lyssna.
Hur jag skulle göra vet jag faktiskt inte. Hade frågan kommit för några år sedan hade det varit ett klart, ta bort. Men nu tror jag skadan avgör hur svaret skulle bli. Men det är fruktansvärt svårt att spekulera.
Dags att åka och träna!
Längtan1980 grattis, grattis! Det är faktiskt kul när det blir en massa plus i tråden! Chanserna för oss andra ökar ju hela tiden...
Ceke- Skönt att kuratorbesöket kändes bra.
Här är det en vecka kvar till BIM och jag känner inga konstigheter alls. Har haft lite illamående de senaste två dagarna men det kan lika gärna vara min stukade fot som gör att jag mår sämre. JAvisst, jag stukade foten på träningen i tisdags och hoppar numera runt på kryckor.
Har världens goaste sambo som fixar och trixar här hemma för att underlätta för mig. Har inte haft en endaste tanke på bebisverkstad det senaste dygnet förrän nu.
Vill hålla med i att denna tråd är otroligt trevlig att följa. Jag känner att jag inte riktigt hänger med alltid. Som nu när man har gått flera sidor bakåt och vill jätte gärna kommentera de någon har skrivit. Men när jag kommer till slutet har jag glömt vem som skrivit vad.
Hur gör ni för att komma ihåg?
huruvida man ska göra uppehåll för att inte få barn i december är något som jag som yngre definitivt tyckte man skulle tänka på som förälder. Fast det kan ju gå bra, jag var beräknad 24 dec och kom i mitten av jan.
Nu spelar det ingen roll för mig när barnet kommer bara vi får ett friskt barn.
Jag mår kyvens. Har mått illa i flera daga(under hela dagen, värst på morgonen) nu och inget smakar. Har molande värk i vänster del av magen. Kallsvettig på morgonen. och väldigt trött. Undrar om det är grav symtom eller blindtarmen
Saftis hur går det?
Själv har jag ju en vecka nästan till BIM. Men kan nu erkänna att jag hamnat i det där test träsket. Fick hem en massa tester till Äl och har nu massor av både ÄL och gravstickor. Vaknade idag för första gången utan illamående på 3-4 dagar, skönt. var nog en släng av magsjua kanske eller dålig mat. Har ju gett upp LCHF, jättesvårt att hålla.
Men en vecka kvar och inga känningar av bröst, hmm. Inget stämmer ännu men som sagt en vecka kvar.