Inlägg från: frifantasi |Visa alla inlägg
  • frifantasi

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Välkomna nya och stor varm kram till er som känner er nere.

Råttentottan, bra att försöka se positivt på det iaf. förstår om du behöver ett break, vi syns till BIM, hoppas på positiva nyheter då!

Gris: Irmelies tips på lite romantik i bilen kan nog vara en trevlig variation :)

Irmelie: Vad sött med Pregotime Skrattande hoppas det stämmer!

Essa: håller tummarna för dig idag att tanten inte dyker upp....

• frifantasi

Precis hemkommen fr Paris o slänger mig in på FL för att se hur ni haft det o om ngnplussat, grattis Ansi!!!
    Håller för övrigt med övriga talare att det är fint m denna tråd och gravidtråden för att stöta o blöta saker som kan kännas att man tjatar om m vänner som inte är i samma sits. Blev ex lite ledsen tidigare iveckan när jag hamnade i diskussion m en kompis om KUB och kände att jag var tvungen att försvara vårt val av KUB för henne :( det är väl allas ensak och ska väl inte behöva anlita försvarsadvokat för den skull!! Här inne blir det aldrig påhopp av sånt slag utan bara stöttande ord och egna tankar. Ni är fina ni! Kram till alla!

• frifantasi

Heeej, fler plus, och på samma dag och allt, grattis Kyona och EmelieSofie!!
    Och vad späänande känningar ni har Millan och Kaprifolen, kan det bli en plusvåg månne? Millan jag frös väldigt mycket de första veckorna.... :)

• frifantasi

Tycker också som du Essa, att alla borde erbjudas ett tidigt VUL för att se att det gått bra så långt iaf!

• frifantasi

Ceke: Prata också om tid med min gravida kompis. Jag sa att jag snart skulle på UL igen, 17 maj, det tyckte hon var länge. Hon ska föda en vecka senare, det tyckte hon var nära... logiken? Det är väl känslorna som styr antar jag :)

• frifantasi

nä fy Paolarlantis, vad jobbigt för dig. HAr tänkt på hur det har gått för dig eftersom du inte skrivit på några dagar och om din Parisresa blir av iaf. Hoppas du får en mysig resa med din mamma iaf och hoppas också att inte missfallet händer i Paris då... Men det var ju väldans vad din kropp är bra på att vara gravid, det är positivt till nästa gång ;)

Välkomna alla nya!

Håller också med lite att vissa inom sjukvård kan vara lite daltiga med en, är ju bra om inriktningen på utbildningar idag är att bli behandlad utifrån sin ålder!

• frifantasi
    Polarlantis skrev 2011-05-05 12:32:22 följande:
    Vill ju inte deppa ner tråden så jag läser och väntar lite på att ha ngt trevligt att berätta...men detta kanske ni ville veta tänkte jag...och så behövde jag gnälla lite :(
    Ja, gravid verkar min kropp verkligen tycka vara en bra idé med tanke på hur liten den vill sluta upp med det, ser det som posivita saker för framtiden, haha!
    Håll en tumme för att kroppen INTE släpper ut ngt under kommande fem dagar!
    Inte då! Klart du får deppa här när du är deppig... Håller tummarna att din kropp är lika duktig på att vara gravid i Paris. Strongt att du åker dit trots allt som hänt, hoppas du och din mamma får en mysig helg tillsammans.
  • frifantasi

HEjjAlla! Har inte skrivit på länge men tjuvkikat och läst ändå :) Måste ju bara flika in och spy lite galla över dina nya kollega Saftochbulle!! Så jäkla korkat, så kan man ju inte säga.... Hur gammal är människan? Håller tummaran att Stockholmsveckan gjort susen och att du snart kan berätta för henne att du e gravid!

Håller med dig DubbelA, att vissa som har barn kan sätta sig själva på pidestal och om man som barnlös har någon som helst idé eller tanke om hur man vill leva sitt liv med barn och uppfostra dem så ska man minsann "vänta och se tills ni är där". Har man inte rätt till lite visioner åtminstone, fattar att allt inte alltid blir som man tänkt sig...

• frifantasi

Ojojoj vad mkt spänning i tråden nu!! Kapriofolen, hmm om du har ont när du ligger på mage...!! Och Saftis som passerat BIM och Millan med ådriga bröst, håller på er nu!!! Värsta Cliffhangertråden ju :)

• frifantasi

Ooh vad glad jagblir att höraMillan, sitter på tåget och blev alldeles tårögd, ha det skönt hos din syster och GRATTIS, nu e det er tur!!

• frifantasi

Bra skrivet Irmelie, och visst är det märkligt att många inom yrket också tror stress påverkar.  

Har en vän som påpekar för vår andra vän som nu är inne på sin tredje IVF, att hon kanske ska testa att gå upp lite i vikt !? Hur skulle det hjälpa? Om man försökt i snart tre år så tror jag inte det är vikten som spelar roll, hon har ju regelbunden ÄL och är oföklarligt barnlös, blir lite irriterad på vän nr 1. Hon tycker vanligtvis att allt ska bevisas med vetenskapliga metoder så jag vet inte vad som trillat i henne...

• frifantasi

Millan: Verkar ju som positiva besked ang- ivf pdg. Förstår verkligen att det varit omtumlande veckor! Har du kommit tillbaka till jobbet än eller har du varit sjukskriven sedan ni avbröt grav? Har själv svårt att tänka mig vara på jobb och koncentrera mig om jag varit i samma sits... Och klart att du ska få se ljuset i tunneln utan att få skuldkänslor över det barn ni var gravida med.

Jag följer er fortfarande i tråden även om jag inte skriver så mycket, gläds åt era plus och blir så ledsen när jag hör om upprepade missfall och uteblivna plus och allt annat tråkigt! Hoppas ni snart e gravida hela bunten, det e ni alla värda! Kram kram!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet