Vi över 30 som längtar efter första barnet
Cb digitalt sade Gravid 1-2 veckor i morse, ÄL+13, BIM-2.
Hurra! Ska ringa läkaren för tidigt VUL (de har lovat mig ett) och BM för inskrivningstid idag.
Kan verkligen rekommendera insemination på försök innan ev. IVF. Kostar mycket mindre och är mindre hårt för kroppen (mindre hormoner).
Peppar, peppar att lilla pyret är friskt och stannar hos oss nu.
Vad jag gjorde annorlunda denna cykel (förutom insem). Slutade med kaffe helt dagen innan insem, dricker grönt té istället. Inga naturläkemedel, fimpade Agnus castus när jag började med puregonsprutorna för att inte störa resultatet. Åt bara 1 itlökstablett+ 1 kapsel sälolja och 30 ml Mivititotal plus varje morgon. Imorse bytte jag säloljan mot fiskolja för gravida (Mumomega) och fimpade vitlökstabletten på inrådan från hälsokostsdamen. Har även börjat träna regelbundet, sprang tjejmilen på strax över en timme och springer nu 5km 2gg/veckan, gym 1gg/v och yoga en gång i veckan. Var även bortrest helgen efter insem och drack 2 glas vin två kvällar samt gick på vinprovning (men drack litet mindre än vanligt) veckan därpå. Sista alkoholen intogs ÄL+4 så den hade väl knappt fäst ens då.
Vet inte vad det var som gjorde skillnad men glad är jag. Tänker prova bisolvon nästa gång vi försöker bli gravida, i fall att mitt problem är för tjockt sekret så att inte simmarna kommer förbi.
Trodde aldrig på bisolvonmetoden och testade nästan allt utom jättenattljusolja, bisolvon och trombyl.
Nu hoppas jag på många mer plus i oktober/november och att ses i nästa tråd snart!
eller så. Drack tom efter ÄL, ett glas champagne och ett glas vin äl-dag, en drink och två glas vin äl+1 och gick på vinprovning äl+4. Gravid blev jag ändå. Missfallet hade säkert inget med det att göra eftersom det var så tidigt. Drack inget efter äl+4 och inget kaffe from insem.dagen.