Inlägg från: Mumwannabe79 |Visa alla inlägg
  • Mumwannabe79

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Har lagt till "hoppas på plus".

{#emotions_dlg.flower}BIM - Vi över 30 som längtar
    {#emotions_dlg.flower}

BIM - BERÄKNAD ICKEMENS

Januari
    30 - Kristin10 (försök nr 5)

Februari
    1
    -   Aruba - (försök 6)
    4 ca - Tea Time (försök 12, MF på försök 1 och 8)
    6 - hoppas på plus,
    insemination 23/1
    9 - Jezza80 ÄL ca 27/1 (försök nr 14)
    12 - Kiyona (försök 1år+, X 2009, MF 12/5, MF 20/8), ÄL typ 29/1
    14 - Anwen (ca 22:a försöket)
    15 - MariaF79 äl ca 3 feb (försök nr 16, mf i jan, maj och dec -11, utredning påbörjas jan -12)
    20 - Kaprifolen1979 (ÄL ca 6 feb, försök nr 11, tredje m Pergo)
    26- DubbelAA ÄL ca 14 feb,( försök 18?)

IVF
    Smiley,
    börjar 16/11. Äggplock/ återinförande v 50 (försökt i 4 ½. MF sept. 2009)
    Mumwannabe79, började med korta metoden 18/1. Äggplock 30/1. (försökt sedan juli -10)
    Jojj77,
    första ICS, november 2011, plus men MF dec 2011. Andra ICSI start, mars 2012. (Försökt sen nov -10)

Gravid GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid

2012
    PeLeKo: BF 9 jan
    (6e försöket)
    Astrogirl: BF 28 januari 2012
    (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt)
    Zalia: 17 februari
    (9:e försöket)
    Irmelie: BF 18 feb
    (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren)
    Fröken Ellen: BF 26 februari
    (13:e försöket, 2:a med Pergo)
    Marja 78: BF 16 mars
    (försök nr 3, 1:a barnet 33 år)
    Nemi76: BF 8 april
    (Försök nr 2 med Pergotime)
    MissOlsson: BF 8 april
    (Försök nr 1, första barnet)
    Annelie77: BF 15 maj
    (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök
    Polarlantis: BF 19 juni
    (försök 8, MA på nr 4)
    Råttentottan: BF 30 juli
    (försök nr 15,1:a efter mf)
    Marsflickan BF 23 aug
    (försök nr 5, MA på 2:a)
    Saftochbulle BF 25 aug
    (försök nr 15, 3 mf tidigare)
    NICU BF 22 sep (försök nr 15, 2 MF tidigare)

• Mumwannabe79

EGO: Igår plockades 10 ägg ut. Fick idag veta att 6 ägg blev befruktade Skrattande och ska nu långtidsodlas. Förhoppningsvis får jag tillbaka ett guldägg på lördag.

• Mumwannabe79
    Lavinia skrev 2012-01-31 22:05:19 följande:
    Grattis, grattis! Spännande! Är det första plocken och insättningen? Fryser man in resten av äggen?

Ja det är första IVF:en och ja om det blir bra ägg "över" så fryses dem in.
  • Mumwannabe79

Maria förstår att det måste kännas jättefrustrerande Rynkar på näsan. Hade aldrig hört uttrycket biokemisk graviditet, googlade och hittade bara en sida på danska.. Där står det:
    "Når du bliver gravid, vil du de første 3 uger være ”biokemisk gravid. En biokemisk graviditet er således ikke en spontan abort, men forstadiet til du kan blive erklæret klinisk gravid. Biokemisk gravid er et stadie, som alle gravide kvinder går igennem, og hvis graviditeten slutter i dette stadie, er der ikke tale om en spontan abort, men i stedet en mislykket graviditet.
    Inden der er gået 3 uger, er der altid fare for, at din biokemiske graviditet ikke er helt stabil. Alle kvinder er biokemisk gravide til at starte med, og læger betegner dig først som rigtig gravid efter ca. 3 uger, hvor man begynder at kunne se noget med en scanner."
    Detta var nytt för mig. 

Kanske det går att få en missfallsutredning hos någon privatläkare?

• Mumwannabe79

Jag fick idag kl.11:30 ett femdagars embryo (blastocyst) infört i min livmoder Glad. Tre st skulle de frysa idag, ev. kan de frysa två till senare. Känns som ett kanonresultat, nu är det "bara" att vänta och hoppas. Testdag 17/2.

• Mumwannabe79

Tack för gratulationer och tumhållning! Glad Hjärta

Aruba jag förstår att du inte vill spilla dyrbar tid, hoppas din man ändrar sig. De brukar vilja kolla båda två vid en utredning. Det kan ju lika gärna vara fel på din mans spermier.

• Mumwannabe79
    Kaprifolen skrev 2012-02-07 17:56:30 följande:

Wow vilket resultat Mumwannabe! Grattis, nu får vi hålla tummarna för att det blir plus på TD!!!!

Ego: Här pågår verkstade för fullt men kommer nog att avslutas ikväll . Testar på ÄL-test nu när jag äter pergo och har då testat morgon och kväll. Har fått utslag på 4 tester, d v s fullt utslag i 2 dygn, hur normalt är det? Och hur ska man tolka det tro, jag tänker på hur länge verkstaden ska pågå....ngn med erfarenhet av detta?

Tack! Det blev "bara" 3 embryon till frysen. Jobbig väntan är det nu..

Man får ofta utslag på ÄL-tester fler dygn, men vad jag förstår så lossar ägget inom två dygn efter att stegringen  av LH-hormonet börjat. 
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet