• Smiley

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Millan: Jag hade bra/dåligt ungefär varannan månad under 10 månader, sen efter de tre följande gångerna jag testade låg jag runt 0,8-0,9. Sen förrförra gången (i våras) hade jag 2,6 och det var jag inte nöjd med, sen testade jag i Augusti och då hade jag 2,03. Vilket känns mycket bättre.

• Smiley

DubbelA: Oh my, det är ju så spännande! Om 4-5 veckor är jag där själv!

Maria: Skrev svar på din fråga, men telefonen krånglade visst bort det *suck*
    Jag var visst lite otydlig där med TSH och T4. Jag menade såklart att mitt TSH har hoppat högt och lågt, men ligger nu på 20,3. T4 har tydligen haft samma värde, runt 14 tror jag ungefär hela tiden. Läkaren har inte pratat så mycket om just T4. Tror den låg på 19 när mitt TSH var 13 när de upptäckte det. Vet faktiskt inte vad som är normal värde för T4. 
    Någon som vet?

Jag: Igår började jag med sprayen, Suprecur. Nu jäklar är vi igång. Finns att läsa lite på bloggen för er som vill. www.annashemligheter.blogspot.com

Ceke: Ja gud ja, snart är det dags. Minns så väl när du plussade. Det känns inte som att det var så länge sen med alla turer med läkare och undersökningar. Härligt att ni snart når ert mål!

Jojjo: Tänk att ni fick ett fint ägg iaf! Vad härligt! Tänk att vi är så många nu som går igenom IVF. Skönt att ha några att prata med som gör precis samma som jag!

Kram och godnatt tjejer! You guys rock! bara så ni vet             

• Smiley
    NICU skrev 2011-11-22 18:14:25 följande:
    Lite mer bara du kvar, jag testade igår kväll (skrev det tidigare här i tråden) men det visade ingenting. Nu är jag superdeppig =(

Usch vad tråkigt! Kram till dig, och hoppas att du snart mår bättre igen och orkar ta nya tag. Hur länge är det ni försökt nu? Tänkte om det är dags för utredning?

Här puffas det fortfarande. En vecka till nu innan sprutan introduceras. Tror blödningen är på G nu oxå som man ska få. Får ringa ferten imorgon och berätta det.

Kram till er alla tjejer!    
  • Smiley

Vi kanske ska lägga till en liten rubrik i listan som heter IVF:are eller nåt?!

• Smiley

Ja, oj vad många vi är som ska eller håller på med IVF nu. Skönt att ha andra att dela det med som man redan "känner". Orkar verkligen inte gå med i andra trådar om just enbart IVF och lära känna nya. Om ni förstår. Man har ju en liten trygghet här. Jag lägger in mig på listan imorgon under nya temat IVF.
    Tog min andra spruta idag. Tvekade lite, men sen tjoffade jag in den i magen. Och som jag redan visste kändes det inte alls. Ska lägga ut ett inlägg om det på bloggen imorgon. :)

Kram på er!

• Smiley

La til mig under kategorin IVF.
    Ha en underbar helg nu tjejer! 

BIM, Vi över 30 som längtar.  {#emotions_dlg.flower}

BIM - BERÄKNAD ICKEMENS

November 29 - villnu (första försöket)
    December 5-9 - Tea Time (försök 10, MF på försök 1 och 8) 6 - Dansarkicki (försök 30+, MA maj -11, planerar IVF efter nyår) 7 - kristin10 (försök nr 3) 9 - Prodigy79 (försökt sedan juli -10, planerar IVF efter nyår) 12 - Marsflickan (försök nr 5, 3:e efter MA 21/8) 14 - MariaF79, äl runt 3 dec (försök nr 14, två mf på försök 5 och 7) 17 - Kiyona (försök 11, X 2009, MF 12/5, MF 20/8) 17 - Jezza80 (försök nr12) ÄL ca 2-4/12 17 - Saftochbulle (försök nr 15, 3mf tidigare) 18 - NICU (försök ca 11, MF april+oktober 2011) 18 - Kaprifolen1979 (ÄL ca 4 dec, försök nr 9, första m Pergo) 20 - Lilysweet (2a försöket) 23 - Clementine (ca 20e försöket)

IVF   
    Smiley, börjar 16/11. Äggplock/ återinförande v 50 (försökt i 4 ½. MF sept. 2009) 
    GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET

2011
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök) Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket) simtim: BF 18 dec (9:e försöket) Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)

2012
    PeLeKo: BF 9 jan (6e försöket) Astrogirl: BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt) Zalia: 17 februari (9:e försöket) Irmelie: BF 18 feb (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren) Fröken Ellen: BF 26 februari (13:e försöket, 2:a med Pergo) Marja 78: BF 16 mars (försök nr 3, 1:a barnet 33 år) Nemi76: BF 8 april (Försök nr 2 med Pergotime) MissOlsson: BF 8 april (Försök nr 1, första barnet) Annelie77: BF 15 maj (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök Polarlantis: BF 19 juni (försök 8, MA på nr 4) Råttentottan: BF 30 juli (försök nr 15,1:a efter mf)

• Smiley

Jag tror jag hade ett TSH på ca 13 då jag fick mitt MF. Nu ligger jag på 2,03.

Imorgon åker jag till UAS för äggplock. Wish me luck! :)

• Smiley

Millan: jag har nog ca 8 på varje som jag sett att de har mätt. Sen kan det ju finnas fler, men de kanske inte har rött storlek.

Sitter här på sjukhuset nu och väntar på min tur och med en nål i armen. Känner mig rädd, nervös, exposed... Nej just ja, det är ju Maria Montazzami som är det. Men jag känner ganska lika :)

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet