Inlägg från: Kattflickan |Visa alla inlägg
  • Kattflickan

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Hejsan,

Har haft en busy dag, renoverat i källaren och fikat på stan. Men nu börjar källaren bli färdig! Känns jättebra, för då kan vi få ut alla saker ur bastun så att vi kan använda den.

Mellanis: Jag minns inte var jag läst om celldelning, alkohol och tidig graviditet. Att flera avråder från att dricka under tidig graviditet har jag läst på flera ställen, bl a här: http://www.lakartidningen.se/engine.php?articleId=12235

Att ägglossningen kan påverkas av alkohol har jag läst på flera ställen, bl a här ; http://www.1177.se/Tema/Gravid/Bli-gravid/Att-bli-gravid/Hur-man-blir-gravid-fragor-och-svar-/

Men jag tycker helt klart att man ska vara ifrågasättande om allt som sägs med graviditet och fertilitet. Det finns så många myter. En av dem ska vara att man har svårare att bli gravid bara för att man fokuserar för mycket på det. Det ska tydligen inte stämma enligt studier som utförts.. Antagligen är det ingen fara med att ha druckit alkohol tidigt, för det gör ju många innan de vet att de är gravida. Men för egen del försöker jag låta bli, mest för att slippa fundera över det sen. Vet hur nojig jag var under förra graviditeten över de glas vin jag druckit i början innan jag visste. 

Men nyår är några dar före ägglossningen, så lite alkohol tänker jag dricka iallafall. Men framförallt tänker jag äta god mat!

Polarlantis: Synd att det inte blev nåt den här månaden, du får joina oss nästa månad!

Millan

• Kattflickan

Pingla: Kul att se dig igen! Visst är renovering kul i lagom dos, vi jobbade några timmar igår i källaren och kom jättelångt, kändes bra!

Nu ska jag åka skidor igen!

Millan 

• Kattflickan

Hejsan,

Ceke: Hoppas er ansträngning lönar sig! De små rackarna kan ju leva flera dar i väntan på ägget, så förhoppningsvis har det gått vägen. Strongt av honom att orka försöka! Jag ska försöka se till att min sambo inte dricker för mycket på nyårsafton så att simmarna är nåt att ha på söndag och en vecka framåt!

Trist att så många fått besök av tanten! Polarlantis, min syster fick lite bruna flytningar när mensen skulle kommit, men hon var gravid! Hoppas det är så för dig!

Jag känner mig helt knäckt. Försökte lyfta ner en widescreen tjock-tv i källaren med sambon, vi ska ha spelhörna med guitar-hero mm. Men jag var för klen! Orkade inte och nu känns det som om nåt gått sönder i ryggen.

Började packa upp böcker i bokhyllan vi monterat upp i källaren och hittade "Ett barn blir till" från 1970-talet. Jag har ärvt många böcker från mina föräldrar och det  stod min mammas namn i den. Jag har den nyaste versionen också, ska nog sätta mig ner och jämföra dem nån dag! Nåt borde väl ha hänt sen 70-talet!

Millan 

• Kattflickan

Irmelie: Vad gör du här? Logga ur FL och hoppa på honom!!!    Mer positivt än så där blir inte ett ÄL-test.

Ja Ceke, jag vet inte hur jag ska komma upp ur soffan pga av ryggen, och imorgon är det nyårsafton, då vore det ju bra om man kunde röra på sig. Nåja vi ska till några vänner som bor längre nedåt gatan  på fest, så i värsta fall får jag väl krypa

Den här gången ska jag börja ÄL-testa på kvällen! Så på söndag kväll börjas det.

Millan

• Kattflickan

Skönt när svärföräldrarna reagerar bra! Jag har tyvärr ingen svärmor, hon gick bort i cancer nåt år innan jag träffade sambon och min mamma gick bort i cancer för 3 år sen. Så får vi barn blir det ingen mormor eller farmor. 

Men svärfar är super! Och min sambos två syskon också!

Vaknade imorse av takläggarna! Måste snart gå ut och fråga om de verkligen ska jobba på årets sista dag??? Även om de är en liten firma så borde de väl få ledigt på aftnar? Eller så får de som jobbar extra ersättning för att jobba en sån här dag.

Skönt Ceke att du inte fick din mans magsjuka!

Jag har försökt att på ett bra sätt säga till sambon att han kanske inte behöver supa sig helt redlös med tanke på kvalitén hos spermierna nästa vecka. Vet inte om jag lyckades, nu pratar han om att dricka ett glas champagne varje timme för att fira in nyåret i de olika delarna av världen (han retas).

Nej, nu ska jag gå och prova några klänningar, hoppas jag kan ha nåt till ikväll. Jag har en jättefin, svart mammaklänning som jag hann köpa när jag var gravid, men vill inte riktigt använda den, tycker ni jag är dum? Det är ingen uppenbar mammaklänning.

Funderar också på att skaffa "bibeln".

Millan 

• Kattflickan

Polarlantis, du ska inte på fest ikväll då? Då kanske det vore läge att testa innan? Nu borde ett test visa nåt, fast helst skulle du ha testat med morgonurinen.

Millan 

• Kattflickan

Kekke: Om hon är på väg ur sängen borde det väl innebära lugn och ro, värre vore det om det vore tvärtom

Jag har en liten fruktstund nu, håller annars på att packa upp de böcker som vi packade ner för nästan ett år sen när vi började renovera gillestugan. Det innebär att man snart kan komma in i det rum där vi förvarar verktyg mm. Och vi har kunnat rensa bastun! tjohooo! Så fort man renoverar ett rum i det här huset så blir nåt annat rum fullt av saker. Jätteirriterande.

Irmelie: Helt rätt att mjölka honom innan festen

Millan 

• Kattflickan

Jätteskönt med bra besked Rosavit! 

Kaprifolen: Hoppas det är nåt på G!

Gott nytt år på er tjejer! Nästa år ska vi  ha bebis eller vara gravida!

Nu ska jag på med läppstiftet, har den lilla svarta på, det blev faktiskt gravidklänningen, men den är så snygg. Festen börjar om 20 minuter, men det tar 3 minuter att gå dit! 

Millan 

• Kattflickan

Hejsan,

Sent ska syndaren vakna

För mig blev det nog lite mer alkohol än jag tänkt, fast jag blev ändå inte full. Två glas vin, lite portvin och ett glas skumpa under 5 timmar. Känner mig pigg idag och tur är väl det, för vi måste skotta. Här kom det minst 12 cm snö igår och det har nog kommit ännu mer nu!

Det var en tjej med igår som jag inte sett sen i somras då jag var gravid. Hon såg mig då köpa en bok om graviditet och jag berättade, fast jag var i 7 veckan. Igår tittade hon lite konstigt på mig och jag fattade inte varför. Sen frågade hon mig på tu man hand om jag var gravid och då berättade jag vad som hänt. Hon hade nog varit lite förskräckt över att jag drack då hon trodde jag var gravid. De försöker på sitt andra barn och har haft lite svårt att bli gravida så vi pratade ut en del, kändes bra.

Ceke: Visst är det kul med att undersöka sig själv, göra grafer på sin temperatur mm. Jag tror det är därför jag gillar ÄL-testen, känns lite vetenskapligt och att man gör nåt för att försöka påverka sina chanser. Om läkaren sa 3 dagar efter äl så kanske du ska vänta tills imorgon med tabletterna? Finns det nån fördel/nackdel med att ta dem lite för tidigt?

Jag berättade för sambon att ÄL troligen infaller på tisdag. Han tyckte vi skulle sexa på från söndag och framåt varje dag! Mitt förslag var varannan, men är han på för varje dag, så varför inte! Vi får väl se vad ÄL-testen säger.

Millan

• Kattflickan

Grattis Änglabitch! Vilket bra sätt att börja året på.

Polarlantis, tycker du ska testa snart!

Ann-Jan: Jag tror inte det är så ovanligt att man ibland inte har ägglossning, det kanske var en sån månad för dig???

Ceke: Nu hoppas vi att spottingsarna uteblir!!! 

Mellanis: Känns det inte skönt att kunna börjar berätta för folk? När har du RUL?

Jag har segat i soffan idag, ätit pizza och sett på Ivanhoe med en kompis och sambon, typisk nyårsdag! 

Millan 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet