• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Fru KM

Ingen mens här än men enormt ont i magen. Dock ingen vanlig mensvärk men vi får se. Testar imorn bitti om inget hänt innan dess...

• mallanis
    Fru KM skrev 2010-11-16 15:43:23 följande:
    Ingen mens här än men enormt ont i magen. Dock ingen vanlig mensvärk men vi får se. Testar imorn bitti om inget hänt innan dess...
    SPÄNNANDE! =)
    Tredje gången gillt!?
  • Saftmedbulle

Spännande, fruKM - keep us informed!

Själv är jag lite mer skeptisk till de där preparaten ni pratar om, men jag lyssnar och lär... Ska köra au naturel ;)

Lillamillan: Ha så skönt i London och så hoppas vi på att det finns en överaskning när ni kommer hem... :)

• Gris78

Hmmm....mycket förslag och ideér här vilket får min att fundera på hur ni vet vilket preparat ni behöver hjälp av?
    För löst/rinnit slem kan ju inte vara bra heller då lär större delen av satsen rinna ur en...

Hur stor är chansen att satsen snubben bjuder på faktiskt rinner ut?

• mallanis
    Saftmedbulle skrev 2010-11-16 18:05:14 följande:
    P:S vad gäller ÄL är jag stickidioten, till skillnad från mallanis...
    ;) har förbrukat en hel del stickor jag också... hhaha!
    Men när man tycker att man tajmar och sexar i rätt tid månad på månad men det ändå inte blir en bebis. Så blir man ju fundersam och vill veta om man verkligen kan lita på stickorna.... jag som har varit en superpositiv människa har blivit en skeptisker när det gäller barnverkstaden....=)
    Tredje gången gillt!?
  • Fröken Ellen

Som väntat blev det inget denna gång heller, bara en hiskelig mensvärk... Plockar bort mig själv från listan och återkommer när jag räknat lite på datum.

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM - Vi som längtar efter första barnet 

NOVEMBER
    10 -- Ansi30 ÄL 27 okt (oj vad blir det nu, försök 7.)
    12 -- Astrogirl  ÄL 29-30 okt (försök nr 10)
    12 -- The blonde one  ÄL 15 okt (6e försöket..)
    16 -- simtim ÄL ~2 nov (4:e försöket)
    16 -- Lillamillan  ÄL 2 nov  (försök nr 14)
    16 -- Fru KM  ÄL ~2 nov (försök nr 2)
    20-- Finlandssvenska ÄL 6 nov ( första försöket)
    25 -- Jojjo55 ÄL 11 nov (första försöket)
    27 -- Gris78 ÄL 13-14 nov (försök nr 3) 
    30 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)

DECEMBER  Tomte
    X-- Saftochbulle (sjunde försöket)
    3 -- essalady  ÄL 19 nov (4:e försöket)
    4 -- emmafemma  ÄL ~ 19-21 nov (andra försöket)
    7 -- Sanna77  ÄL 25 nov (försök nr 3)
    ~8 -- MariaF79  ÄL ~24-25 nov (försök nr 3)
    ~8 - Irmelie Ev ÄL 21-24 nov (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    10 -- Inna ÄL 28 nov (5:e försöket)
    12--Pingla77 ÄL 28 nov (7:e försöket)

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis:
     BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Ernlia03: BF 20 juni 2011. (Tog sig på 6:e försöket)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)

• Irmeline
    Gris78 skrev 2010-11-16 18:06:51 följande:
    Hmmm....mycket förslag och ideér här vilket får min att fundera på hur ni vet vilket preparat ni behöver hjälp av?
    För löst/rinnit slem kan ju inte vara bra heller då lär större delen av satsen rinna ur en...

Hur stor är chansen att satsen snubben bjuder på faktiskt rinner ut?

Du får följa tråden "allt rinner ut" Glad
  • Ansi30

Nu är jag tillbaka och inleder med att ge Saftochbulle en stoooor kram!! Och jag blir så glad att se hur mkt kramar och styrka du fått här i tråden.

EGO: inväntar ÄL med feber och ont i kroppen...men börjar känna mig bättre nu så jag ska nog fasiken vara i toppform när det väl är dags jag funderar lite på att testa glandin nästa måndad. 

• Astrogirl
    Irmeline skrev 2010-11-16 12:01:30 följande:
    Vilken expert!

Jag funderar på att börja med något(några saker till nästa månad, vet du hur man kan kombinera?

Verkar ju som om RR och Bidrottninggele har samma effekt ung, så det borde räcka med en av dem. Men kan man kombinera en av dem med t.ex. glandin 25? Och dessutom ha slemlösande bisolvon?

Så man får jättefin slemhinna, starka ÄL och löst slem att simma i :) 
    Hehe, expert är jag verkligen inte, men har läst mycket (läs: alldeles för mycket ;) ) på alla möjliga forum. 

Jag förra månaden körde jag både med RR, Apiforce (bidrottninggelé) och Glandin, förutom mina vitamin Kvinna tabletter. Har inte känt några biverkningar. Denna månaden körde jag lite RR, Glandin 25 varje dag och Bisolvon ca en vecka innan ÄL. Vet inte om det var Bisolvonet som gjorde att min ÄL blev så himla sen för tidigare månader har jag nästan alltid haft exakt 35 dagar cykler. Jag tror inte jag ska köra Apiforce (bidrottninggelé) något mer, vet inte om det gör någon skillnad. RR gör ju att jag verkligen känner av ÄL mycket mer, så det känns ju som om det har någon effekt och jag har fått mycket rikligare mens efter Glandin och det tycker jag borde tyda på att slemhinnan är tjockare. Bisolvonet får jag se om jag prövar igen. Inget kul om det fördröjer ÄL mer, då jag redan har en lång cykel.

Läs lite själv om de olika preparaten och bilda dig en egen uppfattning så kan du säkert hitta någon bra kombination som du tror på. Glad 
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet