• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • emmafemma
    Saftmedbulle skrev 2010-11-18 18:12:44 följande:
    Kommer inte ihåg vem som skrev det, men vi orkar inte heller sexa flera gånger om dagen. Försöker dock få till det åtminstone en gång om dagen strax innan ägglossning, men det är inte alltid det funkar  ;)

Kaprifol1979: Välkommen hit!

FruKM+Finlandsvenska: Tråkigt med mens, men i december ger vi järnet!
    Nej, flera gånger om dagen är inte möjligt hos oss heller. En om dagen räcker! Givetvis tänder jag på min man - mer än någonsin nu när vi äntligen sexar utan skydd. Det är dock inte helt lätt att hålla ångan uppe femte dagen på raken - mitt i vecka - efter jobbet. Vi high fivar varje succéSkrattande

I morgon blir det Grand Hotell-mys! Men då ÄL är över för denna gång, får vi passa på att vila upp oss i stället. Eller så har vi sex bara för att vi vill!

Trevlig helg alla om vi inte hörs mer innan!
  • Gris78
    Jojjo55 - Trevligt att vi nästan har BIM samtidigt och att både du och jag fick ÄL lite senare än vad vi trodde. Min ÄL kom 15/16 denna gång. Men nu när jag tänker efter så kanske den är helt i tid, hade mens 3/4 det är ju 11,12 dagar senare som det var vid förra tillfälle oxå.  Hur lång cykel har du?? - blir intressant och se vad som händer runt löning...

Ni som pratade om sexandet?? - har ni kört flera ggr under samma dag?? Shit jag/vi lyckas få till en gång under ÄL. En gång är rätt klent känner jag vet inte hur jag ska få min snubbe att orka dagen efter oxå...

Om ni var  tvunga att välja två dagar för sexandet vilka dagar tror ni att ni skulle välja då för mest/störst chans?? Själva ÄL-dagen tar jag för en given dag för sexande i det här verkstadsforumet. :)

• Kattflickan
    Jag var också grymt skengravid första månaden vi försökte. Den fjärde månaden när vi lyckades så förstod jag inte tecknen: hård i magen och håll! Jag var mest irriterad över det. Det kom ett par dar före BIM.

Vad tycker ni? Ska jag lägga in mig i BIM-listan? Vi ska ju inte försöka på allvar förrän nästa månad men råkade ju ha sex då äl borde ha varit.

Trist fru KM! Du får  hoppas på nästa månad!

Millan 
  • Gris78

Millan75 - lägg till dig helt klart....gör väl inget att ni tjuvstartat lite!!  :)

• ceke
    Gris78 skrev 2010-11-18 19:34:12 följande:
    Jojjo55 - Trevligt att vi nästan har BIM samtidigt och att både du och jag fick ÄL lite senare än vad vi trodde. Min ÄL kom 15/16 denna gång. Men nu när jag tänker efter så kanske den är helt i tid, hade mens 3/4 det är ju 11,12 dagar senare som det var vid förra tillfälle oxå.  Hur lång cykel har du?? - blir intressant och se vad som händer runt löning...

Ni som pratade om sexandet?? - har ni kört flera ggr under samma dag?? Shit jag/vi lyckas få till en gång under ÄL. En gång är rätt klent känner jag vet inte hur jag ska få min snubbe att orka dagen efter oxå...

Om ni var  tvunga att välja två dagar för sexandet vilka dagar tror ni att ni skulle välja då för mest/störst chans?? Själva ÄL-dagen tar jag för en given dag för sexande i det här verkstadsforumet. :)

Jag läste en undersökning om att det var som "bäst" att ha sex två dygn innan ÄL... Och det lär väl i stort sammanfalla med när glad gubbe syns på ÄL-test, antar jag.. eller dagen innan. Men inte vet jag... LIka bra att sexa till så ofta som möjligt de dagarna. Varannan dag metoden ska ju inte va så dum
  • Gris78
    ceke skrev 2010-11-18 19:46:51 följande:
    Jag läste en undersökning om att det var som "bäst" att ha sex två dygn innan ÄL... Och det lär väl i stort sammanfalla med när glad gubbe syns på ÄL-test, antar jag.. eller dagen innan. Men inte vet jag... LIka bra att sexa till så ofta som möjligt de dagarna. Varannan dag metoden ska ju inte va så dum
    Jag hade den uppfattningen förut men sedan såg jag filmen The great spermrace där jag fick intrycket att det var störst och bäst chans på äl och ev dagen innan om jag inte minns helt fel.

Nu är det vampire daieris!! 
  • ifyouweremine
    Gris78 - Jag har fått för mig att den absolut bästa dagen att sexa är dagen före ÄL. Att det är bättre om spermierna är där och väntar liksom.. för annars kan ägget ha hunnit "vandra" lite för långt. Fast jag vet inte.. ÄL-dagen verkar ju bra också.

simtim - Hur går det för dig? Fortfarande ingen mens? Testa snart?

lillamillan - Hur har det gått för dig?
  • Finlandssvenska

Är väl trevligt att sexa lite nu som då, går ju bra att ta nån snabbis emellan så lyckas man fler gånger på samma dag...
    Men verkar vara vi kvinnor som har högre libido än männen enligt vad ni skriver här... Är nog samma hos oss, jag kunde mysa morgon, middag , kväll men får nog oftast ta till lite knep för att få sambon att orka med...

Så Emmafemma passa på och mys och njut utan press på grand helgen...

• Gris78

Essalady, ni andra....- jo visst är det nog så att dagen innan är fiffigt men det krävs ju att det blir något på dagen oxå. :/  

Det låter som att jag inte är ensam att få med snubben och det känns ju lite bättre. Då slipper jag tvivla på mig själv. :)

Ha en toppen dag alla!!  Det är freeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeedag 

• emmafemma
    Millan 75 - Jag tycker absolut att du kan lägga till dig! Tänk om det faktiskt tog sig. Sicket lyckat "misstag" i så fall!Glad

Gris78 - Jag kan tänka mig att det ibland handlar om att det är lättare för oss tjejer att ha sex utan 100 % lust! Känner jag mig trött och allmänt osexig någon kväll, kan jag ju ändå ha sex. Känner min man likadant (om sig själv - inte om mig, givetvisSkrattande), är det inte lika lätt för honom. Då gäller det att någon skärper till sig och hettar upp stunden. 

Några av er har pratat om suget runt ÄL och jag är precis likadan. Vad praktiskt att kroppen verkligen fungerar på det sättet. Ger en sexsug när det verkligen gäller. 

Till PMS-monster kan jag tipsa om jättenattljusolja. Det fungerar för mig i alla fall. Inte alls lika ostabil och lynnig runt PMS längre! Varför är det så att vi kvinnor alltid har någon slags "PMS"? Är det inte det ena - väntan på ÄL, så är det det andra - väntan på mens. Vari ligger rättvisan i det egentligen?

Härligt med fredag! Hoppas ni får en bra dag alla! 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet